  • 11. Data: 2023-12-19 13:25:22
    Temat: Re: Czym uszczelnić połączenie ściany z dachem
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    obrobka-blacharska-attyki.jpg

    > No i to jest wzorowo zrobiona obróbka, papa wywinięta po łuku, blacha z
    > ukośną wcinką, kołki powyżej papy.

    U mnie wygląda to identycznie - blacha NIE JEST bezpośrednio przy dachu
    tylko kilka cm wyżej.
    Nie wiem tylko jaka głębokość wcięcia w styro....

    Może po prostu gdzieś coś pękło/się rozszczelniło.

    Więc początkowe pytanie zostaje aktualne.

    BTW:
    A jak to powinno wyglądać przy drzwiach?
    Tam blachy nie ma....

  • 12. Data: 2023-12-19 13:29:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 13:20 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Teraz to już za późno, pytanie co można zrobić na teraz i na szybko?

    A masz pewność gdzie dokładnie cieknie? - od tego zależy naprawa.
    Jak papa jest połamana na zgięciu to trzeba zdjąć obróbkę, zrobić łuk z
    łat, dokleić tak jak na Twoim linku - pas papy, wywinąć na ścianę, założyć
    obróbkę.

    Jak cieknie górą obróbki (bo nie ma dobrej wcinki) to trzeba zdjąć
    obróbkę, zrobić wcinkę pod kątem, uformować górę obróbki tak aby kąt
    zgięcia był mniej więcej dostosowany do wcinki i założyć ponownie.

    Wszelkie uszczelniacze, silikony, taśmy bitumiczne w tym miejscu to
    półśrodki na krótki okres.

    TG

  • 13. Data: 2023-12-19 13:36:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 13:25 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > BTW:
    > A jak to powinno wyglądać przy drzwiach?
    > Tam blachy nie ma....

    To źle, tam powinno to też być obrobione blachą, najlepiej wchodzącą pod
    drzwi, wsuniętą pod ramę balkonu. Papa wywinięta jak najwyżej, blacha na
    wcisk.

    TG

  • 14. Data: 2023-12-19 13:39:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A masz pewność gdzie dokładnie cieknie? - od tego zależy naprawa.

    Oczywiście że nie mam.
    Ale że w kilku miejscach, to zakładam (może niesłusznie) to połączenie.

    > Jak papa jest połamana na zgięciu

    Jedyne problemy które widać to ew. na tym uszczelniaczu.
    I tak właśnie były naprawiane poprzednio.

    > Jak cieknie górą obróbki (bo nie ma dobrej wcinki) to trzeba zdjąć
    > obróbkę, zrobić wcinkę pod kątem, uformować górę obróbki tak aby kąt
    > zgięcia był mniej więcej dostosowany do wcinki i założyć ponownie.

    Teraz nie do zrobienia, może latem.

    > Wszelkie uszczelniacze, silikony, taśmy bitumiczne w tym miejscu to
    > półśrodki na krótki okres.

    I o taki chodzi.

  • 15. Data: 2023-12-19 13:40:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > To źle, tam powinno to też być obrobione blachą, najlepiej wchodzącą pod
    > drzwi, wsuniętą pod ramę balkonu. Papa wywinięta jak najwyżej, blacha na
    > wcisk.

    Nie do zrobienia na tym etapie, drzwi są za nisko.
    Coś innego?

  • 16. Data: 2023-12-19 13:44:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 13:39 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > I o taki chodzi.

    No to zastosuj uszczelniacz dekarski bitumiczny, klei się do wszystkiego,
    w każdych warunkach.

    https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-dekarski-bitu
    miczny-310ml-czarny-13825994546?bi_s=ads&bi_m=listin
    g:desktop:query&bi_c=OTQxZTc4OGYtY2FhYy00MzMzLWFhODk
    tNTE5ZTAwMTY5NWMxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission
    _unit_id=717391f3-bbd5-4ac4-b02f-931b83f11eea

  • 17. Data: 2023-12-19 13:47:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 13:40 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Nie do zrobienia na tym etapie, drzwi są za nisko.
    > Coś innego?

    Stoją na papie, czy są trochę wyżej? Jaka jest odległość miedzy papą a
    ramą?
    Jest tam jakiś spadek od drzwi?

  • 18. Data: 2023-12-19 13:52:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Było zrobione wiele lat temu.

    > No właśnie nie jest, a sytuacja powtarza się co kilka lat.
    >
    > Od góry toto jest zapaćkane jakimś dekarskim uszczelniaczem - może
    > on ma ograniczoną wytrzymałość w czasie i trzeba go wywalić i
    > czymś zastąpić?
    >
    > Najbardziej podejrzane są okolice drzwi balkonowych.

    https://allegro.pl/oferta/colozinc-uszczelniacz-do-b
    lach-soudal-
    bezbarwny-12406029787

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 19. Data: 2023-12-19 13:53:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 13:20, Cavallino pisze:

    > Tak, obstawiam że tak może nie być.

    Jak jest na płasko do ściany (a to chyba łatwo stwierdzić) to
    najprawdopodobniej to jest problemem. Zaklajstrać jeszcze raz. Do wiosny
    bez problemu wytrzyma. W marketach za cztery dychy Soudala na mokro
    uszczelniacz dekarski.

    Robert

  • 20. Data: 2023-12-20 07:43:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No to zastosuj uszczelniacz dekarski bitumiczny, klei się do
    > wszystkiego, w każdych warunkach.

    No tak właśnie tam chyba jest obecnie.
    Wolałbym jednak coś co jest lepsze....