  • 1. Data: 2015-02-01 20:44:12
    Temat: Czym zaimponować granit w łazience?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Problem polega na tym, że ma to być płyta granitowa pod prysznicem, czyli nie może
    być śliska.Do tego preparat z niej nie powinien się zbytnio wypłukiwać środkami
    myjącymi.
    Czym to potraktować? Acha, płyta to zaledwie 1 mkw.

  • 2. Data: 2015-02-03 20:13:11
    Temat: Re: Czym zaimponować granit w łazience?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Kurna,mialo byc ZAIMPREGNOWAC...

  • 3. Data: 2015-02-03 23:13:40
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Feb 2015 11:13:11 -0800 (PST), Frez napisał(a):

    > Kurna,mialo byc ZAIMPREGNOWAC...

    Wiem.

  • 4. Data: 2015-02-04 21:28:29
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-01 o 20:44, Frez pisze:
> [...]
    myjącymi.
    > Czym to potraktować? Acha, płyta to zaledwie 1 mkw.

    Musisz napisać coś więcej. Czy to już jest gotowa łazienka, czy dopiero
    planujesz położenie granitu i się zastanawiasz, jak potem go impregnować?

    Czy płyta jest na całości posadzki pod prysznicem, czy są fugi, jaka
    jest izolacja pod okładziną?

    Dlaczego nie może być ślisko pod prysznicem? Przecież pod prysznicem
    zawsze jest ślisko... Czy to brodzik, czy płytki... Zawsze.

    Jak nie chcesz mieć ślisko, to połóż sobie matę antypoślizgową.

    Natomiast sam granit w kontakcie z gołą stopą nie jest śliski. Nawet
    jeśli jest polany wodą. No, chyba, że go pokryjesz filmem z mydła. Ale
    wtedy nie ma znaczenia, czy są to płytki ceramiczne, akryl brodzikowy,
    czy zwykły granit.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2015-02-04 22:04:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    wolim wrote:

> [...]
    > jest izolacja pod okładziną?
    >
    > Dlaczego nie może być ślisko pod prysznicem?

    bo można wywinąć orła

    >Przecież pod prysznicem
    > zawsze jest ślisko... Czy to brodzik, czy płytki... Zawsze.

    naprawdę?

    > Jak nie chcesz mieć ślisko, to połóż sobie matę antypoślizgową.

    no pewnie. Po to kładzie ładny granit by go przykrywać chińską matą za
    5zł
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2015-02-04 22:18:37
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-04 o 22:04, masti pisze:

    > no pewnie. Po to kładzie ładny granit by go przykrywać chińską matą za
    > 5zł

    Po co spłodziłeś tego posta? Moje pytania były konstruktywne, Twoje
    komentarze już nie do końca.

    Każda okładzina pod prysznicem będzie śliska. Granit, sam w sobie,
    śliski nie jest. Zwłaszcza w kontakcie z gołą stopą. W każdym bądź razie
    nie jest bardziej śliski niż gres, czy akryl.

    Można go jeszcze bardziej "stępić", ale zasadnicze pytanie, czy jest już
    położony, czy dopiero w planach.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2015-02-04 22:21:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    wolim wrote:

    > Po co spłodziłeś tego posta? Moje pytania były konstruktywne,

    to nie było pytanie a stwierdzenie. Więc je skomentowałem. Od tgeo są
    grupy

    > Można go jeszcze bardziej "stępić", ale zasadnicze pytanie, czy jest już
    > położony, czy dopiero w planach.

    i to jest istotne

  • 8. Data: 2015-02-04 22:30:33
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Feb 2015 22:18:37 +0100, wolim napisał(a):

    > Każda okładzina pod prysznicem będzie śliska. Granit, sam w sobie,
    > śliski nie jest. Zwłaszcza w kontakcie z gołą stopą.

    Granit MOKRY - JEST śliski i to paskudnie. Pod prysznicem raczej bywa
    MOKRO. Środki myjące zwiększają tę śliskość wielokrotnie.

  • 9. Data: 2015-02-04 23:58:37
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-04 o 22:30, XL pisze:

    > Granit MOKRY - JEST śliski i to paskudnie. Pod prysznicem raczej bywa
    > MOKRO. Środki myjące zwiększają tę śliskość wielokrotnie.

    Tak, tak. Śliski dokładnie tak samo, jak gres szkliwiony, kładziony
    masowo przez wszystkich pod prysznicami. Z całą pewnością zaś nie jest
    bardziej śliski, jak płyta lodowiska, na którym dzisiaj późnym
    popołudniem byłem pojeździć na łyżwach z synem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2015-02-05 12:29:01
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Feb 2015 23:58:37 +0100, wolim napisał(a):

    > Tak, tak. Śliski dokładnie tak samo, jak gres szkliwiony, kładziony
    > masowo przez wszystkich pod prysznicami.

    Nie zauważyłam, aby masowo,choć się zdarza,owszem. Sama (choć uwielbiam ten
    kamień, zwłaszcza ten gatunek, który mam w blatach kuchennych) nigdy bym
    tak nie wykończyła (granit, gres) miejsca do kąpieli: kamień, nawet super
    wypolerowany (czyli śliski), ZAWSZE jest porowaty i przy dłuższym i/lub
    częstym zawilgoceniu mniej lub bardziej chłonie wodę, a w jego wilgotnych
    porach natychmiast zagnieżdżają sie bakterie i grzyby, BLE!, nie do
    usunięcia tzw chemią bez zniszczenia powierzchni kamienia, a mechanicznie
    to już w ogóle; no a gres - sam w sobie ok, ale te spoiny - BLE... no i ta
    śliskość. Nie, dziękuję, wolę tradycyjny brodzik, z tworzywa lub
    emaliowany, z karbami antypoślizgowymi. Choć jak mówię, łazienka, nawet
    cała, w granicie, mi jakoś tam z tyłu głowy ciągle się pałęta. Jednak
    roządek (i moje obrzydzenie do wszelkiej łazienkowej grzybowej i
    bakteryjnej partyzantki) mówi "nie".

    > Z całą pewnością zaś nie jest
    > bardziej śliski, jak płyta lodowiska, na którym dzisiaj późnym
    > popołudniem byłem pojeździć na łyżwach z synem.

    Licytujemy śliskość? Sliski jest wystarczająco, żeby się użytkownik
    wywrócił i porządnie grzmotnął o niego czaszką, czasem ze skutkiem
    śmiertelnym.