  • 1. Data: 2012-04-20 23:37:02
    Temat: Dachy płaskie - gdzie?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Cześć,

    Temat o białych dachach przypomniał mi, że miałem was zapytać o
    ograniczenia w MPZW w waszej okolicy.

    W gminach dookoła Wrocławia MPZP w zakresie dopuszczalnego kąta nachylenia
    dachu są chyba tworzone przez Ctrl+C/Ctrl+V. Nie znalazłem jeszcze miejsca,
    w którym nie byłoby zapisane 35-45 stopni (a czasem dodatkowo tylko
    dwuspadowe).

    Jak jest u was? Pozwalają na nieco większą dowolność, czy tylko "stodółki"?
    Zastanawiam się czasem, do kogo są adresowane projekty z płaskimi dachami,
    bo tutaj chyba ich zbyt dużo nie sprzedają.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 2. Data: 2012-04-21 07:39:47
    Temat: Re: Dachy płaskie - gdzie?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejsca,
    > w którym nie byłoby zapisane 35-45 stopni (a czasem dodatkowo tylko

    no i bardzo dobrze, polak potrafi wiec gdyby nie to osiedla wyglądałyby
    jeszcze gorzej.

    b.

  • 3. Data: 2012-04-21 11:18:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 07:39:47 +0200, Budyń napisał(a):

    > no i bardzo dobrze, polak potrafi wiec gdyby nie to osiedla wyglądałyby
    > jeszcze gorzej.

    Doskonale o tym wiem, kto w końcu nie tak dawno rozkręcał flejma na ten
    temat? ;)

    Są jednak bardzo ładne projekty domów z dachem o niedużym nachyleniu. Np.
    coś takiego:
    http://www.domywstylu.pl/projekty/jednorodzinne_dwuk
    ondygnacyjne/aplauz/#view

    Do tego w takim domu masz proste ściany na każdej kondygnacji, zamiast
    obijać się głową o skosy. Większość parterówek bez stosunkowo płaskich
    dachów wygląda nieproporcjonalnie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2012-04-21 20:39:11
    Od: "Krawczyński Eugeniusz" <k...@t...net.pl>

    --
    Więc musisz szukać projektu ,który tobie odpowiada .Ja ostatnio w Łodzi
    robiłem dla dewelopera osiedle z 6 podobnych domków.

  • 5. Data: 2012-04-21 21:44:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    >
    > no i bardzo dobrze, polak potrafi wiec gdyby nie to osiedla
    > wyglądałyby jeszcze gorzej.

    gorzej sie nie da...

    "pseudo dworek rządzi" kolumienki srenki szprosy przypory jak w zamku
    wykusze dachy połamane jak paralityk balkoniki z kutymi balustradkami
    tandeta odpustowa... zwymiotować można...

  • 6. Data: 2012-04-21 21:47:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krawczyński Eugeniusz wrote:
    > Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    ondygnacyjne/aplauz/#view

    Drogi człowieku po znaczniku podpisu te dwie kreski i spacja nic sie nie
    pisze bo dobre czytniki wywalają tam zawarta zawartość podczas odpowiadania
    z automatu...

    > www.krawbud.toya.net.pl

    maskara architekta powinno sie powiesić na którymś z tych daszków.

  • 7. Data: 2012-04-21 22:33:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2012 23:37, Borys Pogoreło pisze:
    > Cześć,
    >
    > Temat o białych dachach przypomniał mi, że miałem was zapytać o
    > ograniczenia w MPZW w waszej okolicy.

    W mojej gminie generalnie jest wymóg spadku, ale bez określonej wartości.

    Jedyny nowo budowany dom w okolicy z płaskim dachem w projekcie miał
    dach całkiem płaski - urząd wniosek o pozwolenie odrzucił i pozwolili na
    budowę dopiero po zmodyfikowaniu projektu tak, żeby lekki spadek jednak
    był (chyba jakieś 10 stopni wyszło).

    Optyczne dach wygląda na płaski i rezultat jest taki, że jak ktoś
    pierwszy raz przyjeżdża w poszukiwaniu warsztatu samochodowego, to pcha
    się właśnie do tego domu ;->

    Dom wygląda idiotycznie - tak ni przypiął ni przyłatał.

    Ale się uparli i mają.

  • 8. Data: 2012-04-21 23:00:53
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > Jak jest u was? Pozwalają na nieco większą dowolność, czy tylko
    > "stodółki"?

    Nie wiem co lepsze...
    U mnie (dziura zwana MYSŁOWICE) jest masakryczny burdel w zabudowaniach -
    pzykładowo:
    są 3 nowo budowane/wybudowane domy (jeden koło drugiego):
    - jeden to rozlazła parterówka na prawie całą działkę
    -obok stoi stodoła - dom stelażowy, 2 piętowy ale szczyt jest dużo wyżej niż
    w tradycyjnych 2 piętrówkach
    a jeszcze obok stawia ktoś coś co przypomina bunkier - 3 piętra, płaski
    dach, okna małe jak w piwnicy i to coś jest jeszcze wieksze od stodoły.
    Odległości mędzy tymi domami to przepisowe 8 metrów(4+4).....ale tak, że z
    tarasu goście ze stodoły patrzą na betonową ścianę bunkra...i mają dzienne
    zacmienie słońca:-)

    Obok stoją już fundamenty kolejnego domu:-) - > ciekawe co to bedzie:-)

    Podeślę jutro fotke:-)

    -
    Juz bym wolał by zabudowa była jednorodna....

    -
    ---
    uciu

  • 9. Data: 2012-04-22 09:08:06
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    On 21 Kwi, 22:33, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > jak ktoś
    > pierwszy raz przyjeżdża w poszukiwaniu warsztatu samochodowego, to pcha
    > się właśnie do tego domu ;->

    Znajomy przedsiębiorca budowlano-nieruchomościowy budował przed
    kryzysem obszerne domy na Majorce i Cyprze dla bogatszych Anglików i
    Rosjan. Jak pierwszy raz zajrzałem bez uprzedzenia na wizualizacje, to
    byłem przekonany, że to to projekty wypasionych garaży osiedlowych.
    Mimo opatrzenia się cały czas lepiej się jednak czuję z dachem
    bardziej do północnej Europy pasującym.
    I nie możemy zapomniec, że na gust części "starszych" budujących ma
    ciągle wpływ oglądanie za czasów Gierka sześciennych potworków, które
    takie wrażenie na dzieciach znajomego zrobiły, że po przejechaniu
    granicy na początku lat dziewięcdziesiatych zawołały ze zdumieniem
    "Domy bez dachów!"

  • 10. Data: 2012-04-22 09:36:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    slavo65 wrote:

> [...]
    > takie wrażenie na dzieciach znajomego zrobiły, że po przejechaniu
    > granicy na początku lat dziewięcdziesiatych zawołały ze zdumieniem

    tylko że te kostki gierka po remoncie zaczynają nabierać nowego życia a te
    dworkowe koszmary będzie można tylko zburzyć.