  • 31. Data: 2010-08-16 19:47:22
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i49je1$mt1$1@node1.news.atman.pl...

    > ???? Jaką paroszczelność. Tu jest wątek o paroprzepuszczalności i
    > wiatroizolacji.

    ups - myślałem ze paroprzepuszczalnosc i paroszczelnosc to to samo różniące
    sie tylko wartością cyfrek :-))))) No dobra - chodzi o dyfuzję pary wodnej w
    przegrodach budowlanych ;)

    b.

  • 32. Data: 2010-08-16 20:38:38
    Od: M <M...@o...pl>

    Budyń pisze:
> [...]
    > różniące sie tylko wartością cyfrek :-))))) No dobra - chodzi o dyfuzję
    > pary wodnej w przegrodach budowlanych ;)

    To jak różnica między przewodnik a izolatorem :-) Różnią się tylko
    cyferkami[*]

    M.

    [*] Niezupełnie, bo w izolatorach opór maleje z temperaturą a w metalach
    rośnie wraz ze wzrostem temperatury.

  • 33. Data: 2010-08-16 23:47:35
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    v.googlegroups.com...
    On 16 Sie, 09:04, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Z tematem membrany wyskoczył kiki, ja dopisałem,
    >że jeśli membrana, to na deski i zamiast papy. To Ty cały czas
    >wpierasz mi ten gont bitumiczny, nigdzie on się wczesniej nie pojawia.

    Zamiast papy szkoda dawać membranę.
    Natomiast membrana wiatroizolacyjna o najwyższej przepuszczalnoći - np taka
    jak się daje w budownictwie szkieletowym ma za zadanie utrzymywać ciepło w
    wełnie.
    Sama wełna wystawiona do szczeliny wentylacyjnej połaci nic nie daje. Całe
    ciepło z niej zabiera ciąg między deskami, a wełną.

    Łatwo sobie to wyobrazić zakładając kurtkę puchową za 2000zł tylko bez tego
    "kosmicznego" ortalionu na zewnątrz. Samo obwinięcie sie puchem nic nie daje
    jeżeli nie odetniemy wiatru od wełny.

    Ja też to ignorowałem. Kiedyś ktoś mi tłumaczył i teraz rozbieram skosy żeby
    je uszczelniać właśnie membraną.

  • 34. Data: 2010-08-17 05:56:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > Ja też to ignorowałem. Kiedyś ktoś mi tłumaczył i teraz rozbieram skosy
    > żeby je uszczelniać właśnie membraną.

    kiki, idzie zima - zobacz jaki przepływ powietrza masz nad wełną i czy on
    jest w stanie ci w jakimkolwiek mierzalnym stopniu wywiewać ciepło z wełny.

    b.

  • 35. Data: 2010-08-17 22:51:39
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > kiki, idzie zima - zobacz jaki przepływ powietrza masz nad wełną i czy on
    > jest w stanie ci w jakimkolwiek mierzalnym stopniu wywiewać ciepło z
    > wełny.

    Mam skosy z zeszłego roku - po naprawach.
    Bez porównania cieplej.
    Nie wiem czy widziałeś jak wygląda ta wełna bez membrany ? Ona wygląda
    postrzępiona ze szparami pomiędzy kolejnymi płatami.

  • 36. Data: 2010-08-18 06:43:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Nie wiem czy widziałeś jak wygląda ta wełna bez membrany ? Ona wygląda
    > postrzępiona ze szparami pomiędzy kolejnymi płatami.

    Znaczy sie chcesz powiedziec ze tam hula taki wiatr ze wełne nie tylko
    przewiał ale i zdewastował?? W to to ja nie uwierze - może musiałeś jakies
    błędy montażu mieć, jaką masz grubosc wełny?

    b.

  • 37. Data: 2010-08-18 09:21:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 22:15:33 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A wiesz jaki jest przepływ tego powietrza ze sie tego obawiasz? Duzy czy
    > mały?

    > Straszna moda panuje obecnie na tą paroszczelnosc itp.
    Moda to może być na kafelki w łązience, tutaj chodzi o izolacyjność
    i to nie jest moda tylko wymóg,a i konieczność fianasowa przy drożejących
    paliwach. Membrana poprawia izolacyjność wełny bo zmniejsza wywiewanie
    ciepłego powietrza z niej i zabezpiecza przed wodą skraplającą się na dole
    poszycia. tak że jest tam konieczna.

    Woda jak sie
    > dostanie do wełny to musi miec gdzie odparować - troche wody izolacji
    > nie zniszczy.
    Zniszczy, dlatego jest membrana która przepusci parę wodną a wodę zatrzyma.

    Chodzi tylko o to zeby nie dopuscic do sytuacji ze woda
    > sie wykrapla, a nie ma którędy odejść.
    Ma którędy, włąśnie po to jest ta szczelina i nie można jej zapchać wełną.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 38. Data: 2010-08-18 09:31:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    > przewiał ale i zdewastował?? W to to ja nie uwierze - może musiałeś jakies
    > błędy montażu mieć, jaką masz grubosc wełny?

    Jakby były takie straty jak sugeruje kiki - tp łatwo było by to zauważyć w
    przypadku dachu pokrytego niewielką warstwą śniegu przy małym mrozie (w
    okolicach zera). Taki snieg musiałby się topić. U mnie nic takiego nie
    wystepuje.
    Jeśli wełna jest położona niechlujnie - to bez względu czy jest membrana czy
    nie ma będą takie kwiatki jak u kikiego.
    Strzępienia wełny przez ten "wiatr" który panuje w tej szczelinie nie będę
    komentował.

    Pzdr
    TG

  • 39. Data: 2010-08-19 18:51:34
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod papę
    Od: "Ponury" <k...@w...pl>

    > "Ponury" >
    > Witam!

    Witam ponownie!

    Z przyjemnością i pewnym zakłopotaniem śledziłem dyskusję ;-)

    Decyzja już zapadła: żadnej folii czy membrany: może stety a może i nie. Z
    dyskusji też nic nie wynika!
    Deskowanie muszę zrobić przed zimą i zabezpieczyć czymś dechy, więc papa.
    Fachowcy, których chcę zatrudnić wycenili deskowanie dachu + 2 razy papa na
    jakieś 3.700 złp.
    Czy to dobra cena, czy kupić piłę i samemu popracować?
    Siły jeszcze są więc miałbym kasę na materiał: same dechy na 140 m2 to
    jakieś 1.800 złp!

    Czekam na dyskusję i rady!
    Co do ocieplenia to raczej pod dechami szpara,wełna,folia i teraz:
    kartongips albo częściowo deski ;-)

    Ciągle uważnie czytam wszelkie uwagi i sorki,że życie prostuje mi część
    spraw ale kasa mała a latka lecą :-(

    Pozdrawiam!

  • 40. Data: 2010-08-19 19:12:15
    Od: M <M...@o...pl>

    Ponury pisze:

> [...]
    > Czy to dobra cena, czy kupić piłę i samemu popracować?
    > Siły jeszcze są więc miałbym kasę na materiał: same dechy na 140 m2 to

    A papę chcesz zgrzewać, czy przybijać? Jeśli przybijać to kup taką,
    którą można mocować mechanicznie (będzie napisane w specyfikacji).
    Problem będziesz miał z dechami, bo powinny być suche - inaczej ci się
    powyginają przy schnięciu (na dachu). Jeśli będziesz miał okazję wziąć
    węższe to bierz - mniej się pokrzywią.

    M.