  • 11. Data: 2010-06-22 11:23:44
    Temat: Re: Do czego służy wykusz 2x0.6m ?
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010 09:00:21 +0200, szary <n...@x...pl> wrote:

    > Bo im dłużej się mu przyglądam tym większym bezsensem (komplikowaniem)
    > wydaje mi się jego budowa.

    IMO dużo zależy od tego, jak chcesz umeblować salon. U mnie wykusz
    zostawiłem (w innym projekcie) i dzięki temu dostęp do wyjścia na taras
    jest bezkolizyjny (bez wykusza byłby trochę przyblokowany przez stół
    właśnie). Dla mnie to bardzo istotne, bo dużo czasu spędzamy na tarasie
    czy w ogrodzie i ruch przez okno balkonowe jest zdecydowanie większy niż
    np. przez drzwi wejściowe. Aha, u mnie wykusz ma około metra OIDP.
    Jeśli zamierzasz oddzielić kuchnię od salonu ścianką (kuchnia zamknięta) i
    postawić w tak powstałym rogu jakieś regały, no to faktycznie można
    rozważyć likwidację tego wykusza. I zgadam się, że taki tarasik potrafi
    nieźle dać w kość - akurat z uszczelnieniem u mnie w porządku, ale obróbka
    blacharska trochę kiepsko zrobiona i woda w trakcie deszczu spływa
    niezupełnie tak jak powinna, tj. dość skupionym strumieniem w jednym
    miejscu, co trochę odbija się na czystości elewacji i okien.

    RobertP.

  • 12. Data: 2010-06-22 17:44:38
    Od: mal <m...@g...com>

    On 22 Cze, 09:00, szary <n...@x...pl> wrote:
    wykusz w tym projekcie jest podstawą balkonu. Czy balkon potrzebny?
    Mam wątpliwości. Wtedy może być bez rozdęcia ściany :-) i dodatkowych
    okien.

    mal

  • 13. Data: 2010-06-22 17:54:13
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    szary <n...@x...pl> napisał(a):

    > Bo im dłużej się mu przyglądam tym większym bezsensem (komplikowaniem)
    > wydaje mi się jego budowa.

    Wykusz słuzy do tego byś:
    -wydał o wiele więcej kasy na inwestycję
    -latami walczyl z niedorubkami (zaciekanie, przemakanie itp balkonu nad wykuszem
    -wydawał więcej na ogrzewanie

    Koniec.

    Aha, a co do balkonów. W naszym domu po 20 latach własnie obciąłem ok 20-30 m2
    balkonów (takie kiedys mieli pomysły - balkony wokół domu). Jak pomyślałem o
    kosztach renowacji (likwidacja mostków, izolacja, wykończenie, balustrady) to
    z miejsca nabrałem przekonania, że jedyne wyjście to obciąć to cholerstwo na
    którym i tak nikt nie bywał bo NIE PO TO BUDUJE SIĘ DOM Z OGRODEM BY SIEDZIEĆ
    NA BALKONIE (to specjalnie dużymi by sobie kolega utrwalił ;-) ).

    Pozdrawiam,
    g-jaro

  • 14. Data: 2010-06-22 19:36:54
    Temat: Re: Do czego służy wykusz 2x0.6m ? (ps)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szary wrote:
    > szary wrote:
    >
    > Ten wykusz mi się podoba, na taki bym się raczej zdecydował ale
    > doprojektowanie trochę kosztuje.
    >
    > http://www.dom-projekt.pl/projekt-domu-126.html

    ten dom to gargamel.