  • 1. Data: 2011-09-29 22:51:19
    Temat: Domy z kermazytu
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Witam

    Właśnie czytam i analizuję to co piszą i co oferują firmy.
    Znalazłem kilka projektów gdzie można mieć domek ok 100 m w stanie
    deweloperskim w cenie 230-260 tyś, za tą cenę raczej nie zbuduję
    własnego domu metodą tradycyjną co o tej technologii myślicie ?
    Nie mam doświadczenia, działkę tanią mam na oku i na sam dom może z 300 tyś,
    nie chcę mieszkać u "mamusi" przez rok budowy ;)

  • 2. Data: 2011-09-29 23:33:12
    Temat: Re: Domy z kermazytu
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 00:51:19 +0200, Arekmet napisał(a):

    > co o tej technologii myślicie ?

    Za Wiki:
    "Otrzymane kruszywo należy do materiałów niepalnych, obojętnych chemicznie,
    odpornych na wodę, działanie pleśni, grzybów i gryzoni. Posiada dobre
    parametry izolacji cieplnej. Używany jest do produkcji lekkich betonów,
    zapraw ciepłochronnych, wyrobu pustaków ściennych i stropowych oraz innych
    elementów wielko- i drobnowymiarowych (prefabrykowane domy keramzytowe),
    jako materiał izolacyjny (izolacje cieplne) i wykonywania drenaży. W
    budownictwie stosowany od początku XX wieku. Używany jest także poza
    budownictwem, w takich dziedzinach jak: np. geotechnika, radiestezja,
    ogrodnictwo. W ogrodnictwie stosowany jako podstawa w uprawie
    hydroponicznej. Znakomicie zatrzymuje wilgoć."

    Wszystko pięknie, ale to ostatnie zdanie mnie raczej zniechęciłoby... Co
    oznacza "znakomicie zatrzymuje wilgoć? Czyżby to, że jak nasiąknie, to na
    amen?
    W przypadku zawilgocenia budynku choćby tylko w wyniku awarii (nie mwiąc o
    zalaniu), to zdanie wzbudza moją czujność.
    --
    XL

  • 3. Data: 2011-09-30 05:36:59
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-30 00:51, Arekmet pisze:
> [...]
    > Nie mam doświadczenia, działkę tanią mam na oku i na sam dom może z 300
    > tyś, nie chcę mieszkać u "mamusi" przez rok budowy ;)

    Keramzyt to zwykły pustak w ogólnym tego słowa znaczeniu. Jest to metoda
    tradycyjna, znaczy dom murowany. Jeszcze taniej wybudujesz z gazobetonu.

    A 300 tysięcy, przy własnym zaangażowaniu i budowaniu z głową, spokojnie
    wystarczy nawet na większy dom pod klucz.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2011-09-30 08:26:50
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > A 300 tysięcy, przy własnym zaangażowaniu i budowaniu z głową, spokojnie
    > wystarczy nawet na większy dom pod klucz.

    Potwierdzam. Wystarczy znaleźć taniego i dobrego fachowca od murów. Potem od
    dachu posadzek, . Jak jeszcze samemu poprowadzi sie kable i hydraulike choc
    samo rozprowadzenie rurek do wody i ogrzewania to już w ogóle spokojnie.
    Właśnie brat teraz jest na etapie wykańczania.

  • 5. Data: 2011-09-30 10:39:09
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    keramzyt to bardzo sympatyczny materiał, zdrowy i trwały, a murowanie z
    pustaków i bloków keramzytowych to solidna i sprawdzona technologia, ale
    bynajmniej nie najtańsza. Powiedziałbym, że jak na dzisiejsze warunki
    nawet dość luksusowa.

  • 6. Data: 2011-09-30 12:24:30
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    On 30 Wrz, 10:26, "ZS" <a...@w...pl> wrote:
    > Potwierdzam. Wystarczy znale taniego i dobrego fachowca od mur w. Potem od
    > dachu posadzek, . Jak jeszcze samemu poprowadzi sie kable i hydraulike choc
    > samo rozprowadzenie rurek do wody i ogrzewania to ju w og le spokojnie.
    > W a nie brat teraz jest na etapie wyka czania.

    Miałem okazję rozmawiac z paroma inwestorami, kórym przyszło drugi raz
    w życiu budowac dom (dla siebie, dziecka lub kogoś z rodziny).
    Wszyscy powiedzieli, że drugi raz nie dadza się nabrac na
    "oszczedzanie" i robienie samemu. Ostatnio mam kontakt z www.domexpert.pl

    andrzej

    www.nowe-schody.pl

  • 7. Data: 2011-09-30 19:51:22
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > pustaków i bloków keramzytowych to solidna i sprawdzona technologia, ale
    > bynajmniej nie najtańsza. Powiedziałbym, że jak na dzisiejsze warunki

    Nie chcę robić samemu chyba że jakieś drobne prace po już oddaniu domu,
    budowa była by z 50 km od miejsca mojego obecnego zamieszkania a zapewne
    będzie tak, że sprzedam mieszkanie i na czas wyprowadzę się do matki,
    szwagierki czy gdziekolwiek... więc zależy mi na szybkim wprowadzeniu się,
    nie mam też czasu po pracy i w weekendy doglądać budowy.
    Jestem ciekaw czy zlecona całkowita budowa jednej firmie wyjdzie podobnie
    jak sklecenie tego samego domu z prefabrykatów.
    Podobają mi się projekty z pracowni z500 przykładowo wycenę z prefabrykatów
    brałem od producenta http://otmoto.wipol.pl/
    Podoba mi się projekt Z40 z przeróbkami wg. forum kogoś wykonanie tradycyjną
    metodą kosztowalo ok 300 000 a tu jest za 250

  • 8. Data: 2011-10-01 17:25:37
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam. Wystarczy znaleźć taniego i dobrego fachowca od murów.

    Jesli bedzie tanio, nie moze byc dobrze. Dotyczy nie tylko murow.

    --
    pozdr Z.

  • 9. Data: 2011-10-01 20:17:06
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-10-01 19:25, ATZ Rzeszow pisze:
    > Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli bedzie tanio, nie moze byc dobrze. Dotyczy nie tylko murow.

    Dlaczego nie?
    Ogólnie jest tak: tanio, dobrze, szybko - wybierz dwa.

    Może być tanio i dobrze... ale już nie - szybko.

    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2011-10-07 06:27:22
    Od: Dział zaopatrzenia Nova-Tor Sp.z o.o. <z...@n...pl>

    Pełne info na temat takich domów tu -