  • 1. Data: 2011-09-24 23:15:52
    Temat: skrapanie wody na rurach
    Od: "Picia" <t...@p...onet.pl>

    Jest jakiś sposób aby się tego pozbyć. Mam wodę ze studni i w kotłowni gdzie
    jest instalacja ciągle jest mokro. Nawet potrafi się skroplić na rurce PE.
    Myślałem aby owinąć rury taśmą srebrną Duct tape tak aby zaizolować.

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2011-09-25 00:07:20
    Temat: Re: skrapanie wody na rurach
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Picia" j5lob2$icg$...@n...onet.pl

    > Jest jakiś sposób aby się tego pozbyć. Mam wodę ze studni i w kotłowni gdzie jest
    instalacja ciągle jest mokro. Nawet potrafi się
    > skroplić na rurce PE.

    I nie boi się rury PE?

    > Myślałem aby owinąć rury taśmą srebrną Duct tape tak aby zaizolować.

    Lepsza jest taśma złota. :)

    -=-

    Ja znam sposób, ale nie na skraplanie.
    Można włożyć zimną rurę w inną rurę (lub choćby w rynnę) i z tej innej zlewać. :)

    --------------------------
    ========================== <-- rura zimna (na przykład -- z wodą zimną wewnątrz)
    -.------------------------ <-- rura osłonowa

    ^

    '------ zlewanie do ,,wiadra''

    Można też zmniejszyć wilgotność powietrza, ale to zazwyczaj (choć nie zawsze)
    kosztuje.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2011-09-25 07:20:16
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Picia napisał(a):
> [...]
    > gdzie jest instalacja ciągle jest mokro. Nawet potrafi się skroplić na
    > rurce PE. Myślałem aby owinąć rury taśmą srebrną Duct tape tak aby
    Trzeba odizolować zimne rury od wilgotnego cieplejszego powietrza.
    Srebrna taśma nie jest izolatorem. Są specjalne izolacje do rur.
    Np. http://www.sklep.hts.net.pl/polietylen/otulina_clima
    flex_.html
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-09-25 14:55:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2011 01:15, Picia pisze:
> [...]
    > gdzie jest instalacja ciągle jest mokro. Nawet potrafi się skroplić na
    > rurce PE. Myślałem aby owinąć rury taśmą srebrną Duct tape tak aby

    To się będzie skraplać na taśmie.

    Masz dwa wyjścia: usunąć wilgoć z powietrza lub odizolować termicznie
    zimne powierzchnie (np. pianką).

  • 5. Data: 2011-09-25 16:13:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" 4e7f4123$...@n...home.net.pl

    > To się będzie skraplać na taśmie.

    :)

    > Masz dwa wyjścia: usunąć wilgoć z powietrza lub odizolować termicznie zimne
    powierzchnie (np. pianką).

    Do której i tak dostanie się powietrze -- zatem i woda. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-09-25 20:14:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Andrzej Lawa" 4e7f4123$...@n...home.net.pl

    > :)

    > Do której i tak dostanie się powietrze -- zatem i woda. :)

    zajmij sie kurna księżmi a nie pisz tutaj bzdetów.

  • 7. Data: 2011-09-26 18:52:32
    Od: "Picia" <t...@p...onet.pl>

    Dokładnie. Miałem do tej pory zaizolowane rurami piankowymi tymi szarymi.
    Malowałem kotłownie i je zdjąłem. Wszystkie uchwyty ścienne zardzewiałe a
    farba z rur odeszła tam się to wszystko kisiło - większość instalacji mam
    starego typu z rur typu ocynk. Chyba jednak nie ma na to rady. Trudno usuwać
    wilgoć z kotłowni gdzie jest dobra wentylacja - okno cały czas uchylone a i
    dodatkowy kanał mam do doprowadzenia powietrza do kotła na paliwo stałe.

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2011-09-26 21:22:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Picia" j5qhlk$ad9$...@n...onet.pl

> [...]
    > ścienne zardzewiałe a farba z rur odeszła tam się to wszystko
    > kisiło - większość instalacji mam starego typu z rur typu ocynk.

    A są i tacy, którzy to próbowali ocieplić wełną mineralną (czyli
    z kamienia -- nie każdy wie o tym, że tę wełnę robi się z kamieni)
    lub watą szklaną -- które to izolacje (w odróżnieniu do PE) w pewnym
    sensie chłoną powietrze...

    > Trudno usuwać wilgoć z kotłowni gdzie jest dobra wentylacja - okno
    > cały czas uchylone a i dodatkowy kanał mam do doprowadzenia
    > powietrza do kotła na paliwo stałe.

    Właśnie łatwo -- w rynnę pod zimną rurą. ;) Na tej rurze skraplać,
    zlewać do rynny i stamtąd do zbiornika, kanalizacji lub gruntu...
    (o ile wda gruntowa jest niska lub jakoś kombinować, gdy wysoka)

    Pochłaniacze chemiczne imo są za drogie od strony eksploatacji w stosunku
    do wydajności. A osuszacze ze sprężarkami są stosunkowo za drogie i od
    strony eksploatacji, i od strony ceny zakupu...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-09-26 21:42:59
    Od: "Picia" <t...@p...onet.pl>

    > Właśnie łatwo -- w rynnę pod zimną rurą. ;) Na tej rurze skraplać,
    > zlewać do rynny i stamtąd do zbiornika, kanalizacji lub gruntu...
    > (o ile wda gruntowa jest niska lub jakoś kombinować, gdy wysoka)

    No właśnie trudno, Bo tych rur jest kilka metrów w pionie i poziomie.
    Dodatkowo zbiornik hydroforowy 80l z którego też kapie.
    OK widzę że nic tu nie wymyślimy. Może po prostu będę korzystał ze zjawiska
    i uznam to jako dobry higrometr i mówił: o chyba ma się na deszcz bo więcej
    leci niż zwykle.

    --
    Piotr

  • 10. Data: 2011-09-26 22:28:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Picia" j5qrl6$dvo$...@n...onet.pl

    > No właśnie trudno, Bo tych rur jest kilka metrów w pionie i poziomie.

    Woda zwykle spływa do dołu. ;)

    '=||=' <-- ,,spodek'' wokoło rury
    _____||_____________________________________podłoga

    > Dodatkowo zbiornik hydroforowy 80l z którego też kapie.

    A nie ścieka/spływa po nim? Bo jeśli ścieka, można ją zebrać w najniższym
    miejscu, jako że woda zwykle klei się do ścianek naczynia -- w odróżnieniu do
    rtęci...

    .-----.
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    : :
    '-._.-' <-- gdzieś tu, o ile ścianki zbiornika nie są zbyt kanciaste