  • 1. Data: 2009-07-15 10:02:45
    Temat: Drzwi Witex - jak wyjąć tulejke z progu ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    10-letnie drzwi Witex, w progu metalowa tulejka na jeden z bolców.
    Chyba ciut w złym miejscu (kawałek milimetra) przez co drzwi nie dają się odpowiednio
    wyregulować na zawiasach, bo wtedy dolny bolec nie chce wchodzić w próg.
    Tulejka wygląda na wklejoną w próg - ale może te tulejki były tylko wbijane młotkiem
    w otwór w drewnianym progu?
    Tak czy inaczej - jak wyjąć tę tulejkę?
    Jakichś specjalistycznych wybijaków czy ściągaczy typu samochodowego nie mam.
    Średnica wewnetrzna tulejki na tyle duża (kurczę, no nie zmierzyłem), że wiertło typu
    do metalu byłoby za wielkie do zwykłej wiertarki dla ewentualnego rozwiercenia.
    JaC

  • 2. Data: 2009-07-15 10:14:28
    Temat: Re: Drzwi Witex - jak wyjąć tulejke z progu ?
    Od: Panslavista <p...@w...pl>

    On Wed, 15 Jul 2009 12:02:45 +0200, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    typu do metalu byłoby za wielkie do zwykłej wiertarki dla ewentualnego rozwiercenia.

    Są takie narzędzia do wyjmowania urwanych wkrętów nawierconych aby to
    narz?ędzie dało się wkręcić (kręcąc w lewo wkręca się je w
    śrubę, a kierunek obrótów urwanej śruby zgadza się - wykręca się
    je kręcąc przeciw wskazówkom zegara (gwint prawoskrętny).
    Myślę, że stosując odpowiedniej średnicy można byłoby wyciągnąć
    tę tulejkę. Druga obcja nagwintować i po wkręceniu śruby wyrwać z progu.
    Trzecia opcja - rozwiercić całkowiciue.