  • 1. Data: 2010-03-05 16:58:30
    Temat: Dwa projekty, czy drugi duzo tanszy od pierwszego?
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Witam,
    Takie o to dwa projekty:
    1.
    http://www.tooba.pl/projekt-domu-Dom-pod-modrzewiem-
    5/a,s_pd,idp,10766.html
    2. http://pprojekt.pl/projekt965-lara__127_m,opis.html

    Drugi ma duzo mniejsza powierzchnie i wypadaloby aby byl sporo tanszy,
    jednak na moje laicke oko duza roznica powierzchni wynika po czesci ze
    scianki kolankowej, projekt 2 prawie jej nie ma i powierzchnia na
    poddaszu liczy sie mniej. Powierzchnia zabudowy jest niewiele wieksza
    dla 1, ale za to 2 ma duzo bardziej skomplikowany dach. Jak myslicie
    jaka moze byc roznica w kosztach przy wykonczeniu na sredni standard?
    30-50 tys?

    Bede wdzieczny za pomoc,
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-03-05 19:16:50
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisal w wiadomosci
> [...]
    > to 2 ma duzo bardziej skomplikowany dach. Jak myslicie jaka moze byc
    > roznica w kosztach przy wykonczeniu na sredni standard? 30-50 tys?

    na moje oko od czasow jak przestali podawac powierzchnie calkowia raczej bym
    stwierdzil roznice na poziomie 50-70% w kosztach budowy...
    patrzac na kubature nawet wiecej ale trzeba by przysiasc na dluzej i
    policzyc...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2010-03-05 19:48:25
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    HANA wrote:
> [...]
    > stwierdzil roznice na poziomie 50-70% w kosztach budowy...
    > patrzac na kubature nawet wiecej ale trzeba by przysiasc na dluzej i

    A jak to policzyc tak na szybko? Ja licze tak:
    14m2 zabudowy roznicy, czyli 28 m2 powierzchni poziomych, strop i
    posadzki. Jakies 200 zl za metr to daje 5600. Do tego trzeba troche
    rozciagnac sciany i fundamenty, niech bedzie ze dwie sciany rozciagam
    nieco ponad metr, kazda 4m wysoka - jakies 1600. Do tego scianka
    kolankowa - zamiast 0.5 metra bedzie 1.6 po calym obwodzie, znow 200 za
    m2 daje okolo 8000. W sumie cos okolo 20 tys. Do tego kilka rzeczy
    jakich nie przewidzialem. Zdaje sobie sprawe, ze moje obliczenia
    przypominaja sasiadow z czeskiej kreskowki ale czy chociaz rzad
    wielkosci dobrze mi wyszedl?

    Dzieki,
    Lukasz

  • 4. Data: 2010-03-06 13:18:45
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisał w wiadomości

> [...]
    > przewidzialem. Zdaje sobie sprawe, ze moje obliczenia przypominaja
    > sasiadow z czeskiej kreskowki ale czy chociaz rzad wielkosci dobrze mi

    Lukasz a te 200 pln/m2 to co to ma byc?
    bo sie pogubilem...
    wlasnie siedze nad kosztorysem i u mnie goly szkielet w parterowce wychodzi
    na poziomie 600pln/m2 z dachem co prawda ale bardzo prostym dwuspadowym i
    montazem calosci.
    A drogi raczej nie jestem....

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2010-03-06 13:27:01
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > przewidzialem. Zdaje sobie sprawe, ze moje obliczenia przypominaja
    > sasiadow z czeskiej kreskowki ale czy chociaz rzad wielkosci dobrze mi

    inaczej, serdnia cena m2 na poziomie 2500/m2 na gotowo

    toba - 140 zabudowy czyli jakies 280 calkowiej
    lara - 124 zabudowy cirka 250 calkowitej
    30 m2 roznicy x 2500 pln = 75 kpln
    i to wydaje mi sie w miare realne...
    co prawda kawa mi sie skonczyla i dokladniej nie wywroze ;-)

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-03-06 13:32:33
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    HANA wrote:

    > Lukasz a te 200 pln/m2 to co to ma byc?
    > bo sie pogubilem...
    Cena m2 powierzchni poziomej. Czyli strop / posadzka. Chociaz teraz juz
    widze, ze zapomnialem o dachu, a tu bedzie wiecej niz m2 dachu na m2
    powierzchni. Do tego tez licze 200 zl za m2 sciany (w drugim zdaniu).

    Dzieki za chec pomocy,
    Lukasz