  • 1. Data: 2017-11-08 14:47:24
    Temat: Dziwnie dojrzewające winogrona
    Od: Kris <k...@g...com>

    W tym roku winogrona bardzo dziwnie u mnie dojrzewały- tzn część dojrzała a część
    została zielona. I to na jednym kiściu są i dojrzałe i zielone.
    Czym to może być spowodowane?
    Pogoda? czy jakieś inne przyczyny?
    http://www.tinypic.pl/9dcl3rm9c5d3

  • 2. Data: 2017-11-08 18:45:16
    Temat: Re: Dziwnie dojrzewające winogrona
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.11.2017 o 14:47, Kris pisze:
    > W tym roku winogrona bardzo dziwnie u mnie dojrzewały- tzn część dojrzała a część
    została zielona. I to na jednym kiściu są i dojrzałe i zielone.
> [...]
    Mam tam samo. Pierwszy raz mam przyjemność zbierać winogrona w
    listopadzie. Są smaczne i bardzo soczyste. Szkoda, że nie mam więcej, bo
    bym nastawił wino "spatlese".
    Jacek

  • 3. Data: 2017-12-03 11:35:50
    Od: i...@g...pl

    Wiosenne przymrozki - zniszczone pędy/pąki kwiatowe - opóźnione kwitnienie z
    zapasowych - poźniejsze owocowanie - późniejsze dojrzewanie.
    W cieplejszych rejonach świata okres owocowania i dojrzewania winogron jest znacznie
    wydłużony, można więc z tych najpóźniej dojrzałych, zagęszczonych i słodkich jak
    rodzynki, robić to spatlese.