  • 1. Data: 2009-03-27 12:20:00
    Temat: [ ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia] - chcę wrócić do sedna
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Kilkanaście postów niżej wywiązała się dyskusja na temat... właśnie
    temat trochę się rozbiegł. Chciałby zadać ponownie pytanie w trochę
    zmienionej formie.

    Zakładam, że urządzenia w kotłownie - mogą powodować wyłączanie
    "zwykłej" różnicówki (chińskie, nie chińskie, źle zrobione...)

    Kotłownie jest na jednym obwodzie z łazienką, a i sama kotłownia jest
    pomieszczeniem "mokrym"

    Jaką w takim układzie zastosować różnicówkę tak by było to dobrze. Czy
    może wydzielić osobny obwód dla łazienki?

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-03-27 16:55:21
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    "

    > Jaką w takim układzie zastosować różnicówkę tak by było to dobrze. Czy
    > może wydzielić osobny obwód dla łazienki?

    Wydzielić osobny obwód dla łazienki i zastosować dwie różnicówki
    najzwyklejsze. Nic w kotłowni nie wywali ci różnicówki jeśli będzie sprawne.

  • 3. Data: 2009-03-28 08:55:34
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jaką w takim układzie zastosować różnicówkę tak by było to dobrze. Czy
    > może wydzielić osobny obwód dla łazienki?

    Wydzielenie obwodu nie zaszkodzi, ale jeśli chcesz to zrobić tak, żeby było
    dobrze, to zacząłbym od wyeliminowania przyczyny wyłączania się tej
    różnicówki.

    J.

  • 4. Data: 2009-03-30 09:03:44
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    >
    > Wydzielenie obwodu nie zaszkodzi, ale jeśli chcesz to zrobić tak, żeby
    > było dobrze, to zacząłbym od wyeliminowania przyczyny wyłączania się tej

    Wszystko dobrze tylko, że w tej łazience jest tylko jedno gniazdko dla
    suszarki do włosów lub golarki. Przyczyny ewentualnego wywalania nie ma
    - bo jeszcze nie ma w kotłowni żadnego urządzenia.

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-03-31 12:00:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > różnicówki (chińskie, nie chińskie, źle zrobione...)
    >
    > Kotłownie jest na jednym obwodzie z łazienką, a i sama kotłownia jest

    Nie zakładaj. Jeżeli wszystko będzie zrobione tak jak trzeba to nie ma prawa
    wywalać.

    > Jaką w takim układzie zastosować różnicówkę tak by było to dobrze. Czy
    > może wydzielić osobny obwód dla łazienki?

    Różnicówkę standardową przeciporażeniową o czułości 30mA.
    To, co innego powinieneś zamontować to gniazda i wyłączniki. Powinny to być
    gniazda i wyłaczniki przynajmniej bryzgoszczelne lub nawet hermetyczne o
    stopniu ochrony przynajmniej IP44 lub wyższej.

    Jezeli chodzi o wydzielanie obwodów to dobrze jest dzielić.
    Z całą pewnością musisz wydzielić obwód ten, który będzie na zewnątrz tj.
    oświetlenie elewacji, wejśca do domu, zasilanie bramy przesuwnej, domofonów
    itp. Ten wydzielony obwód może być także obwodem łazienek. Daj tylko
    oddzielne zabezpieczenie nadmiarowopradowe dla łazienek i zasialania
    zewnętrznego, abyś mógł w razie awarii odłączyć zasilanie na zewnątrz i mógł
    nadal korzystać z prądu w łazience.
    Choć ja osobiście łazienek nie wydzielam.