  • 1. Data: 2009-03-27 10:31:59
    Temat: Jak położyć glazure w starej łazience ? Na sucho czy na mokro ?
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    Hej, witam wszystkich,

    Mam starą chałupę - do położenia w łazience 5-6m2 glazury.
    (tylko przy wannie, żona generalnie nie lubi glazury).
    I tak - tynki są słabe, jak to w starych domach, gdzie do tynków
    dawano więcej piachu niż czegokolwiek... ale nie są odparzone.
    (Trzymają się ceglanej ściany).
    Ściany w łazience są pomalowane (pewnie 3-4-5 warstw, kto wie...).

    I teraz jak to położyć ?
    W obu wersjach zeskrobuje farby do gołego tynku.
    Znajomy polecał 2 wersje, ale wole to zweryfikować.

    1) Wersja na sucho.
    Oskrobany tynk "maluje" np. Uni-gruntem. Po wyschnięciu
    zaciągam (cieniutką) warstą kleju (koleś polecał Ceresit M17).
    Jak zaschnie, kleje na to płytki.

    2) Wersja na mokro.
    Tak jak dawniej mówiono, że do suchego nic się nie klei.
    Zamiast Uni-gruntu, zwilżam wodą tynk i wilgotny/mokry
    tynk zaciągam cienką warstwą kleju. Czekam aż wyschnie
    i na to kleję płytki.

    A może jeszcze inaczej ?
    Może nie trzeba skorobać ?
    Na co zwrócić uwagę ?
    Zacząć układać od lini wanny ? (ciut nad?)

    Dzięki za podpowiedzi,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-03-27 10:40:44
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > 1) Wersja na sucho.
    > Oskrobany tynk "maluje" np. Uni-gruntem. Po wyschnięciu
    > zaciągam (cieniutką) warstą kleju (koleś polecał Ceresit M17).
    > Jak zaschnie, kleje na to płytki.

    Klej od razu na zagruntowaną powierzchnię, po co warstwa kleju?

    Gruntujesz i po wyschnięciu kleisz płytki.

    bez sensu

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2009-03-27 10:58:15
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    Hej,

    Dzięki za odpowiedź :)

    > bez sensu

    Kiedyś nie było żadnych gruntów ani innych specyfików.
    Murarze jak coś doklejali, domurowywali, robili to na "mokre"
    powierzchnie - więc chyba coś tym musiało być.

    Aleksander.

  • 4. Data: 2009-03-27 11:08:24
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Aleksander" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Kiedyś nie było żadnych gruntów ani innych specyfików.
    > Murarze jak coś doklejali, domurowywali, robili to na "mokre"
    > powierzchnie - więc chyba coś tym musiało być.

    A fliziarze moczyli glazurę przed położeniem...
    Powód prosty - gdy nie było gruntu, chłonne podłoże bardzo "piło" wode z
    zaprawy cementowej. Sucha zaprawa nie chciała się kleić, więc nasączano
    podłoże wodą aby zmniejszyć jego chłonność.
    Obecnie sprawę załatwia środek gruntujący.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2009-03-27 15:20:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Bartek napisal:
    > zaprawy cementowej. Sucha zaprawa nie chciała się kleić, więc nasączano

    W kwestii formalnej: zaprawa nie klei, lecz wiaze :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-03-27 21:50:38
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    > W kwestii formalnej: zaprawa nie klei, lecz wiaze :)

    A "zaprawa klejowa" co robi ? ;)
    Bo może powina się nazywać "zaprawa wiążąca" :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.