  • 11. Data: 2010-08-29 22:27:41
    Temat: Re: Fikcyjne dopłaty do kolektorów słonecznych
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c704bd0b-352a-456b-ba25-

    >I wiesz, mam wrazenie ze ten piec to macie jakis slaby. U mnie
    >ogrzanie 130m2 w caly rok to niecale 4t wegla. A temperatury mam w
    >okolicach 29stopni (dziadek tak pali bo inaczej nie umie).

    To zuzycie w najwieksze mrozy, poza tym to stare przedwojenne i nieocieplone
    mieszkanie, wiec spodziewam sie wiekszego zuzycia niz w porownywalnym
    dzisiejszym. Na dole chyba jakas bieda sie przeprowadzila bo ostatniej zimy
    jakby bardziej marzlem w nogi. W zime spala sie jakies 2 - 3 tony.

    >A targania po schodach to nie zazdroszcze.

    A no wlasnie, mam go juz serdecznie dosyc i stad zapewne podswiadome moje
    podejscie. Te zime mam nadzieje przemieszkac juz w domu o ile uda mi sie
    skonczyc ocieplenie dachu.

    >Ale czesto juz i tak byl przed solarami i trzeba istniejacy wyrzucc
    >albo miec dwa.

    Dlatego uwazam, ze pisanie bezwzglednych teorii jest malo profesjonalne.
    Rzecz jasna na etapie budowy wszystko jest tansze i latwiejsze. Dokladanie
    zestawu do istniejacej sytuacji i co gorsza prucie skosow dla rurek na dach
    trudno uznac za uzasadniona inwestycje.

    >Nawet optymistycznie zakladajac ze polowa instalacji bedzie robiona
    >albo w nowym albo przy okazji dziurawego starego to i tak polowe jego
    >kosztu trzeba wrzucic a roznica w cenie pomiedzy moim aktualnym za
    >400zl a tym solarnym za 3-10x jednak jest...

    Tu trzeba liczyc jak ze wszystkim. Nie wszystko dobre dla kazdego.

    >Widzisz, sęk w tym ze checi byly zeby dokladnie tak wyszlo. Juz pare
    >lat to tak funkcjonuje. Ostatnio niby rewolucyjna zmiana ze i "zwykly"
    >czlowiek moze dostac doplate (poprzednio trzeba bylo sie zbierac w
    >paczki) ale i tak tylko do kredytu.
    >Z drugiej strony skoro juz nawet belekomu doplacaja ze te marne 2m2
    >solara to znaczy ze rynek juz taki "dynamiczny" nie jest i trzeba
    >stymulowac...

    Dwa metry solara? Ciekawe po co to komu. Taka powierzchnia to mozna sobie
    latem pogrzac jakis nie za wielki zasobnik, ale zima z tego prawie nic nie
    bedzie. Szkoda zachodu na taka instalacje, chyba ze ze 100 - 200L kogos
    satysfakcjonuje. Sam mam jak widze za malo i wiem jak to dziala. Zima
    niestety za wiele z tego nie bedzie. Jak by nie liczyl musze jeszcze
    dolozyc.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-08-30 10:49:24
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Sie, 00:27, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

> [...]
    > satysfakcjonuje. Sam mam jak widze za malo i wiem jak to dziala. Zima
    > niestety za wiele z tego nie bedzie. Jak by nie liczyl musze jeszcze

    te 2m2 wzialem tak z sufitu jako sygnal ze rozdrabniaja sie okropnie.
    Nie wiem czy i ile aktualnie jest wymagane zeby dostac doplate ale
    zakladam ze jakies jest...

    A jesli mozesz przypomniec ile m2 masz aktualnie?
    Mi sie na podworku kisi jakies 3m2 w kaloryferach pod szklem i
    zagrzewalo caly 120l zbiornik w jeden dzien do dobrych 60-80stopni.

    Ale pogoda ostatnimi laty troche slaba jest.
    Przypomne ze sam chcialem zamontowac dobre 15m2 jako wspomaganie
    ogrzewania jesien/wiosna ale narazie do tego nie doszedlem.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2010-08-30 17:59:02
    Temat: Re: Fikcyjne doplaty do kolektorów slonecznych
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > te 2m2 wzialem tak z sufitu jako sygnal ze rozdrabniaja sie okropnie.
    > Nie wiem czy i ile aktualnie jest wymagane zeby dostac doplate ale
    > zakladam ze jakies jest...

    tu masz szczególy
    http://www.tanie-ogrzewanie.pl/download.php?file=bia
    war/doplaty_do_kolektorow.pdf

    ogólnie nie ma ograniczenia wielkosci jedyny zwiazek z wielkoscia ma
    wysokosc kredytu który z dotacja wynosi 100% kosztów kwalifikowanych z
    zastrzezeniem ze owe koszty nie moga przekroczyc 2,5tys/m2 powierzchni
    kolektora wiec na 2m2 dostaniesz max 5tys z dotacja reszta kredytu juz bez
    dotacji

  • 14. Data: 2010-08-30 19:37:41
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Sie, 19:59, "na102" <g...@P...FM> wrote:
> [...]
    > kolektora wiec na 2m2 dostaniesz max 5tys z dotacja  reszta kredytu juz  bez

    OK, czyli jednak ciutke ograniczaja minimalna powierzchnie bo 1m2
    kolektora jest tamszy od polowy ceny malej instalacji (zbiornik nabija
    koszty poczatkowo).
    Ale nie jest tragicznie daje sie skompletowac sensowny zestaw zeby sie
    zakwalifikowac. Tyle ze majac gotowke niewiele to daje a brnąc w
    kredyt (majac gotowke) duzo sie nie zyskuje (no chyba ze ktos
    jednoczesnie gra na gieldzie itp).

    Dzieki za info.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 15. Data: 2010-08-30 20:21:52
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]

    > Mi sie na podworku kisi jakies 3m2 w kaloryferach pod szklem i
    > zagrzewalo caly 120l zbiornik w jeden dzien do dobrych 60-80stopni.

    Dla 300L powinienem miec 5m^2 kolektora ale mam niby prozniowe ktorych
    rzeczywista powierzchnia czynna z brutto prawie 4m^2 wynosi ok. 2,3m^2,
    czyli polowe tego co miec powinienem. Latem w sloneczny dzien przekraczam
    60C i mozna powiedziec, ze w zupelnosci wystarczy, ale na zime to
    zdecydowanie za malo. W planach mam dolozenie dwoch plaskich kolektorow
    szeregowo przed prozniowym, ale wszystko wskazuje na to, ze w tym roku juz
    sie nie wyrobie.

    > Ale pogoda ostatnimi laty troche slaba jest.
    > Przypomne ze sam chcialem zamontowac dobre 15m2 jako wspomaganie
    > ogrzewania jesien/wiosna ale narazie do tego nie doszedlem.

    Przy pogodzie czasem slonecznego nieba o tej poze roku wody do kapieli
    jeszcze mam te 300L, ale w pochmurny dzien zdaza mi sie kociolek wlaczyc na
    dzis doslownie kilka razy. Poki co temp. wody w zasobniku praktycznie
    ponizej 30C nie spada. Twoje 15m^2 kolektora na dzis wydaje sie byc nieco
    malo racjonalne, ale w tym szalenstwie moze jest metoda... :-)

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-08-31 14:11:39
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-08-26 22:32, kuba (usunto)@ism.com.pl pisze:
    > Dlaczego dopłaty do kredytów na kolektory to ściema dla naiwnych ?
    >
    > Dla myślących i umiejących liczyć:
    > http://www.tanie-ogrzewanie.pl/pl/news/124.html

    Dokładnie to samo napisałem przed paroma dniami. Na całym zamieszaniu
    zarobić mogą tylko banki i producenci urządzeń. Zarobią na tym co stracą
    inni.