  • 11. Data: 2009-04-02 19:24:50
    Temat: Re: Filtrowanie wody
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    >  A moze Ktorys z Grupowiczow zna w Trojmiescie sprawdzona firme zajmujaca
    > sie uzdatnianiem wody? Bede zobowiazany za sprawdzone kontakty.
    >
    > Pozdrawiam
    > Marek

    Szcesciarz z ciebie, tak plytko.
    Takich firm troche znajdziesz nie musi byc z 3miasta. Taki system raz
    sie instaluje a pozniej wymienia sie filtry raz na 2-3 lata.
    Jesli woda nie jest smaczna to nic nie zrobisz. Filtrujac tylko
    odejmujesz a w kwestii smaku raczej nalezy czego czasami dodac. Moze
    okazc sie ze bardziej oplaca ci sie jeszcze troche poszukac.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 12. Data: 2009-04-02 20:51:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2009 21:04:10 +0200, Marek napisał(a):

    > Gdybym mial wodociag to bym wziol. Studnie to moge se zrobic tylko kto
    > zaplaci za ponad 100m wiercen a pozniej za wyciaganie tej wody.

    Ty.
    Albo też studnia płytsza, tylko dalej.

    > chwile bede mial temat filtracji. Coraz bardziej przekonuje sie do
    > "odwroconej osmozy" ale wylacznie do celow spozywczych. Do celow
    > gospodarczych nalezaloby wode oczyscic nieco wydajniejszym sposobem.

    A co jest niewydajnego w RO? Toz sa filtry dające kilkaset litrów na
    godzinę....

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2009-04-02 21:43:25
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    wiadomości news:gr33g6$2v8$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > ========
    >

    > Co Cię skłoniło do wybudowania się w takim miejscu?
    > Masz może niezwykle piękny widok z okna?

    Diamenty na 5 metrach.

    Kurde, gośc sie pyta o konkrety a ludzie o pierdołach gadają. No brak słów.
    Ksiądz tak nie pyta na spowiedzi

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2009-04-02 23:14:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]

    odejmujesz a w kwestii smaku raczej nalezy czego czasami dodac. Moze
    okazc sie ze bardziej oplaca ci sie jeszcze troche poszukac.

    Odejmuje dobre i zle, dodaje tylko dobre. RO jest dobra - przestalem
    chorowac na kamice nerkowa. Mialem z hydroforni 670mg/l, po osmozie okolo
    10mg/l. I smaczna - mineralizator dolomitowy dodaje jonów które odbiera sie
    jako smak wody - dobry. I jeszcze jony srebra - bakteriobójcze a tym
    stezeniu dla czlowieka przyjazne.

  • 15. Data: 2009-04-03 07:12:42
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

    wiadomości news:vnhgo1wlykh3.dlg@oldfield.org.pl...
    > A co jest niewydajnego w RO? Toz sa filtry dające kilkaset litrów na
    > godzinę....

    Przyznaję, że nie wiem, że są takie filtry. Ale jeśli takie są, to po co
    stosuje się w instalacjach domowych całe baterie przeróżnych filtrów, każdy
    przeznaczony do odfiltrowania innej substancji, skoro jednym sposobem
    p.t."RO" mozna załatwić temat kompleksowo? Nie bardzo rozumiem...

    Pozdrawiam
    Marek

  • 16. Data: 2009-04-03 07:37:02
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeznaczony do odfiltrowania innej substancji, skoro jednym sposobem
    > p.t."RO" mozna załatwić temat kompleksowo? Nie bardzo rozumiem...

    Niektórzy potencjalni klienci ulegają czarnemu PR robionemu przez
    zawistnych filtrom RO. Inna sprawa - inne filtry filtrują do określonego
    stopnia czystości i np. nie stosuje się RO do napełniania instalacji c.o.,
    do tego wystarczą stosunkowo proste i tanie, takze w eksploatacji, filtry
    jonowymienne czy inne. Takze do prania i zmywania, do prysznica nie jest
    potrzebny filtr RO. Filtr RO na 1 litr czystej wody pobiera z sieci średnio
    5 litrów, czyli 4 litry ścieku płynie wrost do kanalizacji wraz ze
    wszystkimi brudami.

  • 17. Data: 2009-04-03 07:41:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:gr4es4$kc7> Niektórzy potencjalni klienci ulegają czarnemu PR
> [...]
    > średnio
    > 5 litrów, czyli 4 litry ścieku płynie wrost do kanalizacji wraz ze

    W moim przypadku gdybym filtrował całą wodę, to 1000 litrów + ściek
    kosztowałoby 35, a nie 7 zł.

    W przypadku posiadaczy szamb, to już zupełnie nieciekawie. Domyślamy się, że
    autor wątku nie ma wody i prawdopodobnie ma szambo.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 18. Data: 2009-04-03 07:44:29
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gr4f3n$kle$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    że
    > autor wątku nie ma wody i prawdopodobnie ma szambo.

    Uważasz mnie za autora? Mam wodę, szambo z rozprowadzeniem przy pomocy
    drenażu i filtr RO. Woda była ze studni, teraz z wodociągu gminnego z
    odwiertów... Względnie czysta, ale nie napiję się - wolę z filtra.

  • 19. Data: 2009-04-03 15:35:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2009 09:12:42 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > przeznaczony do odfiltrowania innej substancji, skoro jednym sposobem
    > p.t."RO" mozna załatwić temat kompleksowo? Nie bardzo rozumiem...

    Bo filtry RO o tak dużej wydajności kosztują sporo, dlatego są stosowane w
    przemyśle.
    Natomiast do potrzeb domowych taniej jest rozdzielić działania i wodę do
    posiłków czerpać z małowydajnych (i tanich) filtrów RO, a resztę uzdatniać
    tanimi filtrami przepływowymi.

    Żeby było śmieszniej - w przeciętnym gospodarstwie domowych nie zużywa się
    więcej, niż m^3 na dobę, co oznacza, że średniowydajny (300GPD) filtr RO by
    wystarczył. Jedyny problem to jego wydajnośc chwilowa - trzeba by było miec
    zbiorniki ciśnieniowe na te 1000l wody ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2009-04-03 15:40:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2009 09:41:07 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > W przypadku posiadaczy szamb, to już zupełnie nieciekawie. Domyślamy się, że
    > autor wątku nie ma wody i prawdopodobnie ma szambo.

    Bez przesady, 'brudna' woda z RO to nie ściek, to można zrzucać bez żadnego
    oczyszczania gdziekolwiek.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356