  • 151. Data: 2019-12-27 18:26:48
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 18:15:17 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ilościowo pewnie tak. Procentowo niekoniecznie

    To ciekawe. Sprawdźmy na nas - ile dni Kris w ciągu ostatnich 20 lat byłeś
    na L4? Ja na DG byłem 0 dni. NULL :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 152. Data: 2019-12-27 18:30:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Rozumiem twoj poglad, choc >uwazam go za mocno >egzotyczny a argumenty
    >wymijajace.

    Po raz kolejny:
    Cena prądu dla
    Kowalskiego wzrośnie prawdopodobnie o ok 10% czyli miesięcznie tyle ile paczka
    podłych fajek kosztuje.
    A była praktycznie stała przez ostatnie kilkanaście lat. Czegoś tu nie rozumiesz?

  • 153. Data: 2019-12-27 18:37:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    >To ciekawe. Sprawdźmy na nas >- ile dni Kris w ciągu >ostatnich 20 lat byłeś
    >na L4? Ja na DG byłem 0 dni. >NULL
    Ani jednego dnia na zwolnieniu nie byłem.
    Ze 3 razy w tym okresie u lekarza byłem pomijając dentystę i niezbędne badania
    okresowe
    A składek ZUS myślę że przez ten okres kilkakrotnie więcej od Ciebie zapłaciłem

  • 154. Data: 2019-12-27 18:46:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 18:30:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    podłych fajek kosztuje.
    > A była praktycznie stała przez ostatnie kilkanaście lat. Czegoś tu nie rozumiesz?

    Przestań bzdury opowiadać :)
    Aż znalazłem swoją fakturę rozliczeniową z 2011 roku:

    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-27_18-41-54-88670
    .png

    Taryfa G11, 2699 pln / 5634kWh = 0,479 pln / kWh brutto. Dzisiaj jest to
    0,67 pln brutto, więc od listopada 2011 do listopada 2019 - czyli w 8 lat
    energia poszła w górę o 40%. Przy czym w ostatnim roku była sztucznie
    utrzymywana (dotowana) przez rząd, a w tym roku leci już o 12% w tauronie
    i XX gdzie indziej (niedługo się dowiemy ile), czyli łącznie to będzie
    już blisko 50% drożej. Ściągnij różowe okulary! Cena energii odpowiadająca
    rynkowej (tej o jaką firmy walczą na giełdzie) jest już od 2019 uwolniona
    dla firm i tam energia poszła z dnia na dzień w górę o 50% (!!).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 155. Data: 2019-12-27 18:56:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-27 o 18:26, Adam Sz. pisze:

    > To ciekawe. Sprawdźmy na nas - ile dni Kris w ciągu ostatnich 20 lat byłeś
    > na L4? Ja na DG byłem 0 dni. NULL :-)

    Ale nie chorowałeś czy nie byłeś na L4? Bo to zasadnicza różnica.
    Osoba zatrudniona na umowę o pracę musi wziąć urlop albo L4 żeby
    legalnie chorować, inaczej podpada pod porzucenie pracy.
    W przypadku DG można sobie pracować i chorować jak się komu podoba.

  • 156. Data: 2019-12-27 18:59:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Cena prądu dla
    > Kowalskiego wzrośnie prawdopodobnie o ok 10% czyli miesięcznie tyle ile paczka

    Poczytaj sobie tu:

    https://forsal.pl/artykuly/1183245,ceny-pradu-w-pols
    ce-sa-najwyzsze-w-historii.html

    (artykuł z 2018), a potem zestaw z aktualną sytuacją kontraktów na
    giełdzie towarowej:

    https://tge.pl/energia-elektryczna-rtt

    I tu wszystko się zgadza - już w 2019 była bardzo wysoka podwyżka (dla firm,
    dla osób prywatnych przyblokował ją rząd), w 2020 i później będą kolejne.
    Rząd długo dla "prywatnych" cen nie utrzyma, jakby uwolnił teraz rynek
    to płaciłbyś już dziś powyżej złotówki. Ale taki nierynkowy stan długo się
    nie może utrzymywać. Dlatego piszę -> za 5 lat 1kWh będzie kosztował 1 pln
    brutto najtaniej dla prywatnych.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 157. Data: 2019-12-27 19:06:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Przestań bzdury opowiadać :)
    >Aż znalazłem swoją fakturę

    Kurcze, ogarnij się.
    Zerknij kilka postow wyżej- człowiek tam podał ceny kWh od 2010 roku bodajże

  • 158. Data: 2019-12-27 19:42:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Taryfa G11, 2699 pln / >5634kWh = 0,479 pln / kWh >brutto

    W ebok Energa najstarszą fakturę mam z lutego 2014
    Kwota 166.22zł zużycie 254kWh(od 13stycznie do 4 lutego)G11
    Ok 65gr za kWh wychodzi
    Ostatnia moja faktura(za listopad 2019)kwota 181zł/345kWh czyli 52gr za kWh?
    Ale teraz mam G12w

  • 159. Data: 2019-12-27 19:50:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-27 o 17:57, Adam Sz. pisze:

    > Bo kasjerka z Biedronki nic nie wytwarza więc czemu miałaby mieć możliwość
    > odliczeń?

    Jak to nic nie wytwarza? Wytwarza usługę sprzedaży.

    > Ja sprzedając usług za np. 500k w miesiącu przy 200k kosztach
    > WYTWARZAM usługi dzięki którym państwo ma 69k pln w budżecie.
    >
    > Czyli krótko mówiąc: moja firma istnieje = państwo ma z samego tylko vatu
    > 70k, a uwzględniając zusy srusy i dochodowy to ze dwa razy tyle.

    Krótko mówiąc; gdybyś sprzedał usługę za 2mln, to VAT-u było by ze sześć
    razy więcej.

    > Moja firma nie istnieje = państwo ma 0.

    Twoja firma może istnieć a państwo może nadal mieć 0.

    > Więc zenkowe czepianie się, skąd inąd LEGALNEGO i zgodnego z prawem
    > procederem, że moja żona jeździ "firmowym" samochodem do fryzjera jest
    > nie dość, że głupie to przede wszystkim małostkowe i zwyczajnie żenujące.

    To, że legalne, nie znaczy że uczciwe. Uczciwie by było gdyby kasjerka z
    Biedronki też mogła zakombinować tak jak przedsiębiorcy.

    > A porównywanie vatu jaki generują podobne do mojej (setki tysięcy!) firm
    > do kasjerki z biedronki świadczy tylko i wyłącznie o totalnej niewiedzy
    > jak zbudowane i skąd się biorą podatki.

    A czym poza skalą i rodzajem różni się usługa kasjerki z Biedronki od
    tych świadczących przez setki tysięcy firm.

    > Ale nie dziwie się - chyba 70%
    > ankietowanych kiedyś stwierdziło że oni w ogóle podatków nie płacą. Poziom
    > wiedzy gospodarczej wśród Polaków szura o dno.

    Na całe szczęście mamy setki tysięcy takich, którzy są poziom wyżej i
    płacą VAT.

  • 160. Data: 2019-12-27 20:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ani jednego dnia na zwolnieniu nie byłem.
    > Ze 3 razy w tym okresie u lekarza byłem pomijając dentystę i
    > niezbędne badania okresowe A składek ZUS myślę że przez ten okres
    > kilkakrotnie więcej od Ciebie zapłaciłem

    Bardzo dokładne te wasze statystyki :)
    wiele wnosza do dyskusji ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU