eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFundament kompromis między zdrowym rozsądkiem a skąpstwem › Fundament kompromis między zdrowym rozsądkiem a skąpstwem
  • Data: 2020-03-27 10:10:43
    Temat: Fundament kompromis między zdrowym rozsądkiem a skąpstwem
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Planuje budowę drewnianego domku o wymiarach 6 x 8m.
    Dach dwuspadowy, na poddaszu ewentualne miejsce na sen jak goście dojadą.
    Grunt, to sypki piasek, taki do piaskownicy. Woda gruntowa gdzieś pewnie
    jest, ale jak kopałem dziurę na 2m to jej nie znalazłem, prawdopodobnie
    spowodowane jest to tym, że 150m dalej jest jezioro, którego lustro wody
    jest około 3-4 m poniżej pow. gruntu gdzie chcę budować.
    Sąsiad ma podobny domek (5x7m)posadowiony na bloczkach betonowych. Stoi
    ładnych parę lat, nie widać, żeby się to gdzieś coś wyginało lub łamało.

    Teraz mam dylemat
    - zrobić jak sąsiad, zebrać humus ułożyć bloczki;
    - zebrać z 30cm ziemi, wylać chudziak na jakieś 15cm i na tym ułożyć
    bloczki;
    - zrobić zgodnie ze sztuką, wywalić z 80cm ziemi, zalać zbrojone ławy
    (dużo czasu, energii i kasy)?

    Proszę o sugestie, ewentualne argumenty za i przeciw.