  • 1. Data: 2020-03-27 10:10:43
    Temat: Fundament kompromis między zdrowym rozsądkiem a skąpstwem
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Planuje budowę drewnianego domku o wymiarach 6 x 8m.
    Dach dwuspadowy, na poddaszu ewentualne miejsce na sen jak goście dojadą.
    Grunt, to sypki piasek, taki do piaskownicy. Woda gruntowa gdzieś pewnie
    jest, ale jak kopałem dziurę na 2m to jej nie znalazłem, prawdopodobnie
    spowodowane jest to tym, że 150m dalej jest jezioro, którego lustro wody
    jest około 3-4 m poniżej pow. gruntu gdzie chcę budować.
    Sąsiad ma podobny domek (5x7m)posadowiony na bloczkach betonowych. Stoi
    ładnych parę lat, nie widać, żeby się to gdzieś coś wyginało lub łamało.

    Teraz mam dylemat
    - zrobić jak sąsiad, zebrać humus ułożyć bloczki;
    - zebrać z 30cm ziemi, wylać chudziak na jakieś 15cm i na tym ułożyć
    bloczki;
    - zrobić zgodnie ze sztuką, wywalić z 80cm ziemi, zalać zbrojone ławy
    (dużo czasu, energii i kasy)?

    Proszę o sugestie, ewentualne argumenty za i przeciw.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-03-27 11:16:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-27 o 10:10, Baczek pisze:
> [...]
    > (dużo czasu, energii i kasy)?
    >
    > Proszę o sugestie, ewentualne argumenty za i przeciw.
    Zrobic na bloczkach, jak sąsiad, jak masz tak nisko poziom i piasek to
    nic sie nie stanie,
    poza tym dom drewniany jest odporny na takie ruchy więc nawet na zwykłym
    gruncie można tak robić.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-03-28 06:15:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-03-27 o 10:10, Baczek pisze:
    > Planuje budowę drewnianego domku o wymiarach 6 x 8m.
    > Dach dwuspadowy, na poddaszu ewentualne miejsce na sen jak goście dojadą.
    > Grunt, to sypki piasek, taki do piaskownicy.

    Piasek do piaskownicy to typowy drobny żwir, który potrafi się
    zagęszczać. Sypki piasek to taki z plaży - który nie ma ostrych krawędzi
    (bo jest wypłukany przez morze) i zagęszczać go trudno.

    Ten pierwszy jest wymarzony na budowę. Ja przed budową płyty
    fundamentowej pod dom szkieletowy nawiozłem takiego ponad 500 ton.

    --
    MN

  • 4. Data: 2020-03-30 13:23:42
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    A po jakiego ciula te około 300m3? Jak dom 300m to metr piasku sypales?

  • 5. Data: 2020-03-30 17:34:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-03-30 o 13:23, Piotrek Paradysz pisze:
    > A po jakiego ciula te około 300m3? Jak dom 300m to metr piasku sypales?

    Hmm. Nie było tego 300 m3. Niecałe 200, tak na metr głębokości pod płytę
    fundamentową i dobry metr naokoło.

    --
    MN

  • 6. Data: 2020-03-31 03:24:27
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    No to coś się nie zgadza bo kubik piasku to około 1700kg.