  • 1. Data: 2020-03-23 09:49:29
    Temat: Spadek ciśnienia w instalacji CO
    Od: Kris <k...@g...com>

    Kocioł Termet Eccocondens Gold Plus co kilka dni alarmuje że ciśnienie w instalacji
    spadło poniżej 0,5bar
    Odkręcenie dosłownie na 2 sekundy zaworu doprowadzającego wodę do instalacji powoduje
    wzrost ciśnienie do ok 1,8-2bar. Czyli wychodzi na to ze ubytek wody jest
    symboliczny(szklanka?)
    Przejrzałem gdzie mogłem cała instalację i nie widać nigdzie nieszczelności.
    Jakieś pomysły gdzie ta woda znika?

  • 2. Data: 2020-03-23 10:12:31
    Temat: Re: Spadek ciśnienia w instalacji CO
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 marca 2020 09:49:30 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Przejrzałem gdzie mogłem cała instalację i nie widać nigdzie nieszczelności.
    > Jakieś pomysły gdzie ta woda znika?

    Dziurawy worek w baniaku przeponowym? Mi już się 2 zepsuły,
    gówno straszne teraz robią :/

    L.

  • 3. Data: 2020-03-23 10:16:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 marca 2020 10:12:33 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Dziurawy worek w baniaku przeponowym? Mi już się 2 zepsuły,
    > gówno straszne teraz robią :/

    Baniak przeponowy wbudowany w kocioł jest
    A kocioł dopiero 5 miesiąc chodzi.
    A taki dziurawy worek to własnie się objawia ze ciśnienie tak powolutku spada?

  • 4. Data: 2020-03-23 10:44:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > Baniak przeponowy wbudowany w kocioł jest
    > A kocioł dopiero 5 miesiąc chodzi.
    > A taki dziurawy worek to własnie się objawia ze ciśnienie tak
    > powolutku spada?

    Też mi się tak porobiło, ale po pięciu latach, nie po pięciu
    miesiącach. Do kotła nawet nie zaglądałem, bo tam te baniaki
    zwykle nietypowe są. Kupiłem pierwsz lepszy, podłączyłem
    wężykiem gdzie sie akurat dało -- i działa jak trzeba.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2020-03-23 11:08:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-23 o 10:16, Kris pisze:

    > Baniak przeponowy wbudowany w kocioł jest
    > A kocioł dopiero 5 miesiąc chodzi.
    To dziurawy nie będzie tylko powietrze zeszło, musi wentyl przepuszczać,
    trzeba go dopompować, ale to serwis bo go chyba jeszcze na gwarancji masz.
    > A taki dziurawy worek to własnie się objawia ze ciśnienie tak powolutku spada?
    Nie odwrotnie, szybko, dlatego Ci szklanka wystarczyła zeby 2 atm
    zrobić, znaczy że tej poduszki w ogóle nie ma. A tak ogólnie to Ci
    powoli gdzieś ucieka, mało ale jednak, mi np zaczeły cieknąć zwory
    kulowe, właśnie jednego wymieniałem.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-03-23 12:50:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    symboliczny(szklanka?)
    > Przejrzałem gdzie mogłem cała instalację i nie widać nigdzie nieszczelności.

    mam dokładnie to samo równiez na termecie ekokondensie. Mokrego nie wykryłem, czekam
    az cos przegnije całkiem i bede widzial uszkodzenie.
    Ale powyższe sugeruje ze mam szukać w piecu a nie w instalacji.

    b.

  • 7. Data: 2020-03-23 14:16:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, March 23, 2020 at 11:08:59 AM UTC+1, Janusz wrote:

> [...]
    > zrobić, znaczy że tej poduszki w ogóle nie ma. A tak ogólnie to Ci
    > powoli gdzieś ucieka, mało ale jednak, mi np zaczeły cieknąć zwory

    Tez stawiam, ze powietrza brak w naczyniu wyrownawczym, albo worek dziurawy , abo
    powietrze zeszlo. U mnie tak sie zachowywalo przy szczelnej instalacji. Po podgrzaniu
    wody cisnienie roslo na tyle, ze puszczal zawor nadcisnieniowy/zabezpieczajacy...
    Dopompowanie pomoglo, tylko trzeba to tak zrobic, zeby spuscic z instalacji objetosc
    pi razy oko tyle, co w tym naczyniu, bo inaczej nie da sie dopompowac... U mnie jest
    szybkozlaczka, zdemontowalem je i wylalem wode.

  • 8. Data: 2020-03-23 21:07:20
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.03.2020 10:12, Lisciasty wrote:

    > Dziurawy worek w baniaku przeponowym? Mi już się 2 zepsuły,
    > gówno straszne teraz robią :/
    >
    > L.

    Dokładnie tak jest. Czasem też popuszcza odpowietrznik gdzieś.

  • 9. Data: 2020-03-24 08:41:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Mar 2020 02:16:43 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Baniak przeponowy wbudowany w kocioł jest
    > A kocioł dopiero 5 miesiąc chodzi.
    > A taki dziurawy worek to własnie się objawia ze ciśnienie ta
    > k powolutku spada?

    Skokowy wzrost ciśnienia też nie jest ok bo to świadczy że naczynie
    przeponowe nie działa (za duże ciśnienie powietrza, uszkodzona
    membrana, w ogóle brak powietrza)

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-03-24 08:47:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 marca 2020 14:16:11 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > Tez stawiam, ze powietrza brak w naczyniu wyrównawczym, albo worek dziurawy ,

    Ale gdyby naczynie było uszkodzone to ciśnienie by rosło wraz ze wzrostem temp w
    obiegu CO. A nic takiego nie zaobserwowałem