  • 1. Data: 2020-03-19 19:13:57
    Temat: Otwornica diamentowa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Chcę wypożyczyć wiertnicę i narzędzie do niej. Rzeczoną otwornicę ~150 mm.
    Liczą za milimetr zużycia.
    Ile można się spodziewać zużycia wiercąc 10 otworów w betonie (posadzka
    podwórka) na głębokość 100 mm?

    Robert

  • 2. Data: 2020-03-19 19:48:47
    Temat: Re: Otwornica diamentowa
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-19 19:13, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > Liczą za milimetr zużycia.
    > Ile można się spodziewać zużycia wiercąc 10 otworów w betonie (posadzka

    tyle że możliwe że taniej wyjdzie kupić najtańszą koronkę na allegro, no
    chyba że liczą znacznie mniej niż u mnie albo beton masz bardzo miękki

    przerabiałem temat tydzień temu, na dwa otwory na mokro (6cm wylewki
    plus pustak ceramiczny 20cm i na koniec 4cm na sucho w stropie od dołu)
    poszło 0,6mm

    u mnie liczyli 90 za dobę plus 100 za milimetr a koronkę 152mm kupisz na
    allegro za 299 (otwornica z yato kosztuje 899 jak by się ktoś
    zastanawiał - chcieli mi wpisać w umowę wartość sprzętu coś 5900 złotych) :)

    więc przy moich stawkach nie ma się co zastanawiać tylko do takiej
    roboty kupować swoje, drugi plus jest taki że jak ci segment czy
    segmenty odpadną to w razie czego wrzucasz drugą koronkę i lecisz z
    robotą dalej

    zaopatrz się w solidne kotwy o odpowiedniej długości, wiertarkę i
    wiertło, i przygotuj podłączenie wody zanim wypożyczysz sprzęt no chyba
    że masz odpowiednie sklepy pod ręką

  • 3. Data: 2020-03-19 20:42:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 19:48, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > przerabiałem temat tydzień temu, na dwa otwory na mokro (6cm wylewki
    > plus pustak ceramiczny 20cm i na koniec 4cm na sucho w stropie od dołu)

    To chyba rozkuję te otwory pod słupki ogrodzenia.

    > u mnie liczyli 90 za dobę plus 100 za milimetr a koronkę 152mm kupisz na

    U mnie jeżeli nie przekroczę 1 mm to nie liczą za narzędzie.

    [...]

    Robert

  • 4. Data: 2020-03-20 08:54:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Mar 2020 19:48:47 +0100, m4rkiz

    > przerabiałem temat tydzień temu, na dwa otwory na mokro (6cm wylewki
    > plus pustak ceramiczny 20cm i na koniec 4cm na sucho w stropie od dołu)
    > poszło 0,6mm

    Się podepnę, bo muszę zrobić 3 dziurska fi 160 przez silkę 25cm (i jeszcze
    25cm styro) w elewacji. Warto na taką okazję wypożyczyć otwornicę, czy
    lepiej to rozwiercić?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2020-03-21 06:57:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-20 08:54, Myjk wrote:

    > Się podepnę, bo muszę zrobić 3 dziurska fi 160 przez silkę 25cm (i jeszcze
    > 25cm styro) w elewacji. Warto na taką okazję wypożyczyć otwornicę, czy
    > lepiej to rozwiercić?

    ja bym się nie bawił w otwornicę - wziąłem tylko dlatego że miałem do
    zrobienia jeden otwór 102mm w bardzo konkretnym miejscu w stropie
    systemowym porotherm od spodu a ręczne dłubanie tego od dołu wiąże się z
    pokruszeniem pustaka i wielkim dziurskiem (i jest mało ergonomiczne
    męczyć to od spodu)

    jedna 160 przez silkę nie jest warta czasu na wypożyczenie,
    przygotowanie, zakotwienie, pozbieranie, odwiezienie etc. no chyba że
    chcesz mieć bardzo ładnie albo jeszcze nie używałeś takich dużych
    koronek (jak ja do zeszłego tygodnia) i chcesz się pobawić - podobało mi
    się to że samo wycięcie dziury trwało dosłownie minutę czy dwie

  • 6. Data: 2020-03-21 09:18:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 21 Mar 2020 06:57:30 +0100, m4rkiz

> [...]
    > koronek (jak ja do zeszłego tygodnia) i chcesz się pobawić - podobało mi
    > się to że samo wycięcie dziury trwało dosłownie minutę czy dwie

    Niestety nie jest jedna, tylko trzy. Rżnąłem na piętrze parę otworów 10cm
    koronką w silce działowej 12cm, i to była straszliwa mordęga. W klasyczny
    sposób zupełnie tego nie widzę oczami wyobraźni. Nawiercić otwory w koło --
    a jak dokończyć dzieła zniszczenia? Wykuwać to potem? Do tego wszędzie jest
    jeszcze styro i nie będzie łatwego podejścia z drugiej storny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2020-03-22 22:29:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-21 09:18, Myjk wrote:

> [...]
    > a jak dokończyć dzieła zniszczenia? Wykuwać to potem? Do tego wszędzie jest
    > jeszcze styro i nie będzie łatwego podejścia z drugiej storny.

    Jak więcej to nie ma się co zastanawiać, jeden jedyny otwór wychodzi
    strasznie słabo w stosunku poświęconego czasu do wykonanej roboty jeżeli
    nie ma się otwornicy na miejscu albo nie można go ogarnąć "po drodze".
    Na kilka jak najbardziej polecam, bajka nie robota.