  • 21. Data: 2009-06-24 07:42:25
    Temat: Re: Garaż pod domem - jakie przeciwwskazania?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    news:h1sjhj$7gk$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ale ja sie nie odnosze do Twojego przedpiscy tylko do Ciebie i Twojego
    > "izolowania na sile" sugerujesz, ze lepiej go postawic niezaleznie - co
    > nie jest prawda.
    >
    > Pomijam kwestie, ze jesli porownac dwa projekty jeden baz garazy, a drugi
    > z wcisnietym garazem pod dom (czyli podniesionym poziomem pierwsej
    > kondygnacji, to mimo bramy mam wrazenie, ze rozwiazanie z garazem jest
    > termicznie lepsze - oczywiscie pod warunkiem nieogrzewania garazu.

    > Ale ja nie o garazu, tylko o piwnicy - staraj sie lepiej rozumiec
> [...]

    nie lubię takiej niemerytorycznej żonglerki
    pass

  • 22. Data: 2009-06-24 08:06:09
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Cze, 08:48, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w
    wiadomościnews:h1r67l$hn$1@atlantis.news.neostrada.p
    l...

    > Prymitywne zagranie i raczej swiadczy o Twojej glupocie.

    Prosimy nie robić "osobistych wycieczek".
    ;-)

    > Dla mnie jest totalna bzdura pisanie czegos z takim silnym przekonaniem, bez
    > wlasciwych doswiadczen. Jeden z moich garazy ma przejejscie do domu. I teraz
    > wyobraz sobie, ze w nim parkujesz, masz w tym momecie w garazu spaliny.
    > Zamykasz brame i przechodzisz do domu drzwiami wewnetrznymi - co sie stanie
    > ze spalinami?

    A co się dzieje ze spalinami które są przed domem? Przechodzisz
    drzwiami zewnętrznymi - co się stanie ze spalinami? Smród w salonie!
    8-O

    :-))))

    >No chyba, ze masz takie specjalne drzwi prze ktore czlowiek
    > przenika bez ich erania, a ktore oczywiscie wszystkie gazy zatrzymuja. Garaz
    > mam oczywiscie wentylowany (wiatraczkiem) itp. ale nie ma sily nie
    > wyciagniesz wzystkiego

    Nie musisz ... wystarczy nawiew powietrza przy drzwiach wewnętrznych i
    wywiew na przeciwko.
    ;-)

    >, a w domu wystarczy naprawde niewiele smrodu by go
    > poczuc. Jedyne wyjscie nie korzystac z przejscia po wjechaniu.

    Jedyne wyjście - jeździć rowerem!
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 23. Data: 2009-06-24 08:22:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]
    > wiadomościnews:h1r67l$hn$1@atlantis.news.neostrada.p
    l...

    >Prosimy nie robić "osobistych wycieczek".

    Ach powiedz to uzytkownikowi Mariusz.

    >A co się dzieje ze spalinami które są przed domem? Przechodzisz
    >drzwiami zewnętrznymi - co się stanie ze spalinami? Smród w salonie!
    >8-O

    Oops, masz wszelkie szanse na zdobycie nagrody glupota miesiaca, koniec
    czerwca blisko, wiec prawie jak w banku. Hint: po pierwsze spaliny przed
    dodme maja sie gdzie przewietrzyc (naprawde trzeba Ci to tlumaczyc?), a po
    drugie nie stajesz nigdy autem tuz przy drzwiach, w przypadku garazu tak sie
    dzieje.

    >Nie musisz ... wystarczy nawiew powietrza przy drzwiach wewnętrznych i
    >wywiew na przeciwko.

    Rzeco? Gdzie mam se te drugie drzwi wstawic?

    Oczywsice jestes kolejnym teoretykiem nie majacym pojecia o czym pisze -
    zgadza sie?

  • 24. Data: 2009-06-24 08:23:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > nie lubię takiej niemerytorycznej żonglerki
    > pass

    Lubisz skoro ja generujesz.

  • 25. Data: 2009-06-24 08:40:41
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > No podobno i jednym z dodatkowych wymagań ma być wyniesienie podłogi
    > garażu/parkingu ponad grunt.
    > Zresztą to nie pierwsza i jedyna bzdura w naszym prawie, więc mnie to
    > specjalnie nie dziwi.

    Wydaje mi sie, ze to nie takie glupie. Na wypadek pozaru czy "podtopienia"
    jest to uzasadnione. Jak chalupa sie pali to napewno kluczyki od auta sie
    gdzies zapodzieja i jak tu auto z piwnicy wypchac?
    A jesli juz budowac garaz na poziomie zerowym to koniecznie powinien on byc
    usytuowany po prawej stronie domu, wtedy blizej do wejscia z zakupami i klucze
    do mieszkania rzadziej gina.
    Widzialem tu tych garazy sporo i w kilku przypadkach zauwazylem tez pewien
    malo znaczacy ale problem, mianowicie mokra sciane piwnicy od strony garazu.
    Sciana ta przylega do gruntu i jak nie jest ocieplona, a dawniej tego nie
    robili, to normalnie, szczegolnie latem sie poci. I trudno to naprawic,
    trzebaby kuc posadzke w garazu aby te sciane izolowac.
    Pzdr.

  • 26. Data: 2009-06-24 09:17:18
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    JKK <j...@i...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > widzę usilne próby upchnięcia w jakiś sposób garażu,
    > a to pod wspólnym dachem razem z domem,
    > ------------------
    > mniejszy podatek
    Ważne ! bo podatek od nieruchomoci będzie tylko rósł, i to w tempie
    nieprzewidywalnym(niewykluczony katastralny)

    > czy też z boku ale odizolowane od części
    > mieszkalnej
    > -----------------
    > smród spalin i paliwa
    Jak dla mnie to szkoda cennej pow.działki !

    > dodatkowy bufor cieplny między gruntem
    > a mieszkaniem,
    > ----------------------
    > raczej dodatkowe wychładzanie w zimie
    > przy częstym korzystaniu
    Nie ma obaw, jezeli pomieszczenie dobrze zaizolowane, poza tym zimno
    wpadajace przy otwarciu garażu nie idzie w górę domu.. Za to mam stałą
    temperaturę w garażu (1,8m pod ziemią)

    > i ewentualne problemy z wodą.
    Tutaj trzeba podejść do tematu indywidualnie: jezeli grunt o niskim
    poziomie wód gruntowych- nie ma się czego obawiać. Sama duza studzienka
    przed wjazdem to żaden kłopot. Jesli natomiast grunt podsiakliwy - o wysokim
    pozimie wód gruntowych - trzeba się zastanowić - jak i wogóle przy piwnicach.
    > ----------------------
    > i zwyjazdem w zimie (jeśli garaż "w piwnicy")
    Mity i legendy tych, co nie wjeżdżali i strach ich ogarnia.Uzytkuję
    stromy podjazd od 15 lat i nie zdarzyło się praktycznie bym nie wyjechał na
    powierzchnię za I-wszą próbą. Wjazdu nie robi się przecież supergładkiego, z
    glazury a chropowata powierchnia betonu(np.) bez trudu umozliwa wyjazd tyłem
    auta.Jeżeli jest to jeszcze przedni napęd - to już zero problemu.Wyjeżdżałem
    przez parę lat poczciwym "pancernikiem" volvo i nie zdarzyły się problemy.Od
    ilus tam lat przedni napęd (dominujacy w autach)i naprawdę zero problemów.

    Wjazd garażu ma ok.9 m, przy głębokosci 1,8m posadzka garażu.Przed
    wjazdem studzienka ok.600-700l(nigdy na razie nie zalana w 20%), grunt
    piaszczysty, poziom wód podskórnych pon.4m( w garazu jest kanał 1,8gł.suchy)
    Gdy już zdarzy się ślizgawica,(rzadkość w naszych zimach)posypuję
    delikatnie suchym,żółtym piaskiem i s.-u....! Warto rozważyć!
    widok wjazdu : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac1b0a38dbd6e7d8
    .html
    Przepraszam za błąd przy
    linkowaniu Pozdrawiam Marex

  • 27. Data: 2009-06-24 09:33:30
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Cze, 10:22, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:df7a0734-1173-41db-8c54-5b5416bd7b8d@
    m18g2000vbi.googlegroups.com...

    > Ach powiedz to uzytkownikowi Mariusz.

    No to mówie Wam obu...
    ;-)

    > Oops, masz wszelkie szanse na zdobycie nagrody glupota miesiaca, koniec
    > czerwca blisko, wiec prawie jak  w banku.

    A miało być bez "osobistych wycieczek" ... widocznie nie umiesz
    inaczej!
    ;-)

    >Hint:
    Hint: widziałeś to ":-)))" ?
    (naprawde trzeba Ci to tlumaczyc?)
    ;-)

    >po pierwsze spaliny przed
    > dodme maja sie gdzie przewietrzyc

    W garażu też... tu się wietrzy i tu się wietrzy ... różnica ew. w
    intensywności.
    ;-)

    > a po drugie nie stajesz nigdy autem tuz przy drzwiach,

    Dlaczego? Im bliżej tym krótsza droga do noszenia zakupów...
    ;-)

    > Rzeco? Gdzie mam se te drugie drzwi wstawic?

    Mówimy o drzwiach między garażem a domem (naprawde trzeba Ci to
    tlumaczyc?).
    ;-)
    Czy może nie zrozumiałeś tego co to jest "wywiew"?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 28. Data: 2009-06-24 09:46:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    >Mówimy o drzwiach między garażem a domem

    I to uwazaz, ze starczy?

  • 29. Data: 2009-06-24 10:21:34
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Oglądałem wiele projektów domów i w większości
    widzę usilne próby upchnięcia w jakiś sposób garażu,
    a to pod wspólnym dachem razem z domem,
    czy też z boku ale odizolowane od częśc
    mieszkalnej i wszystko to wydaje mi się jakoś tak
    na siłę.

    1) zastanów się, jaką masz działkę. Może nie masz
    wyboru, i będziesz musiał upychać garaż pod domem.

    2) zastanów się, czego chcesz, i jakie uciążliwości / niebezpieczeństwa
    są dla ciebie akceptowalne, a jakie nie. Garaż pod domem to
    konieczność wspinania się i złażenia w dół (ślisko)
    trudność obejścia domu dookoła, zjedzone sporo miejsca na pochylnię
    możliwość, że spadnie dziecko ze sciany oporowej
    mozliwość, że naleci śniegu i ciężko bedzie odgarnąć
    targanie zakupów po pochylni
    nie widzialem garazy podziemnych na 2 stanowiska, a dzis
    to czasem potrzebne
    nie widzialem garazy podziemnych, w ktorych oprocz samochodu
    stoi rower, kosiarka, inne narzedzia - raczej robi sie je 'oszczednie'
    jezeli chodzi o miejsce

    3) teraz strona techniczna / kosztowa:
    każde pomieszczenie pod ziemią jest pomieszczeniem
    substandardowym, uzyskanym superstandardowym kosztem
    (zaraz poleca zjebki )
    konieczność stosowania izolacji wilgociowej, strop nad garażem
    - to wszystko trzeba zrobić,
    Prace ziemne , izolacje i strop to wszystko dodatkowe koszty ponad
    garaż na powierzchni.

    Co do garażu oddzielonego od domu - to nie polecam z wielu względów:
    a) wieksze podatki
    b) strata na izolacji cieplnej domu
    c) większy koszt budowy (to jest oddzielny budynek)
    d) straty miejsca na działce na drogę dojazdową
    e) dzwiganie siatek do oddalonego domu

    Czyli zostaje garaż na powierzchni, przytulony do domu :)
    Wszystkie wymienione wyżej wady zmieniają się w zalety,
    a niebezpieczeństwa się niwelują.
    Czy w związku z tym należy się czegoś jeszcze bać ?
    Chyba tylko smrodu spalin. Jeżeli tego sie boisz - daj podwojne drzwi miedzy
    garazem a... ano wlasnie. Jezeli miedzy kotlownia, to ona i tak zatrzyma
    wszystkie
    garazowe smrody.

    Generalnie polecam garaz na jednym poziomie z domem, wiecej powiem:
    dobrze, zeby sciana garazu i domu sie licowaly, bo wszelkie zalamania
    linii fundamentu to dodatkowe koszty.
    Jezeli sie boisz monotonii (dluuuuuuuga, plaska sciana), to na granicy
    domu i garazu mozesz postawic styropianowy pilaster i sprawa zalatwiona.
    niechby mial grubosc 5 cm - to wystarczy.

    pozdrawiam
    pluton

  • 30. Data: 2009-06-24 10:31:08
    Od: Krzemo <p...@g...com>