  • 1. Data: 2010-05-14 08:14:02
    Temat: Grzałka do grzejnika łazienkowego
    Od: Danny <d...@g...com>

    Witam,
    dojrzałem do myśli o zamontowaniu grzałki elektrycznej do drabinki
    łazienkowej. Tylko wszędzie widzę na rysunkach podejście do grzejnika
    zrobione pod tym kątem. U mnie jest dolne zasilanie, przy czym prawie od
    razu z grzejnika jest kolanko do podejścia w ścianę. Widziałem grzałki z
    kolankiem (a właściwie trójnikiem) - ale nie mogę znaleźć wymiarów tych
    kolanek żeby ocenić czy uda się tak podłączyć (zastąpić obecne kolanko).
    Jeśli nie to pozostanie umieszczenie grzałki u góry grzejnika - ktoś tak
    zakładał mimo zaleceń?

    Daniel
    http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 2. Data: 2010-05-14 08:35:59
    Temat: Re: Grzałka do grzejnika łazienkowego
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Danny pisze:

    > Jeśli nie to pozostanie umieszczenie grzałki u góry grzejnika - ktoś tak
    > zakładał mimo zaleceń?

    Tu nie chodzi o zalecenia a o fizykę.
    A z fizyką się nie dyskutuje.

  • 3. Data: 2010-05-14 09:15:38
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Fri, 14 May 2010 10:35:59 +0200, Rafał napisał(a):

    > Tu nie chodzi o zalecenia a o fizykę.
    > A z fizyką się nie dyskutuje.

    tia, bardzo pomogłeś - prawa fizyki znam - i nie przychodzi mi do głowy w
    tym wypadku coś co by definitywnie wykluczało możliwość takiego montażu.

  • 4. Data: 2010-05-14 13:35:46
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > tia, bardzo pomogłeś - prawa fizyki znam - i nie przychodzi mi do głowy w
    > tym wypadku coś co by definitywnie wykluczało możliwość takiego montażu.
    chodzi o to ze montujac grzalke u gory bedziesz mial cieply tylko ta gorna
    czesc, montujac u dolu ciepla woda bedzie migrowala ku gorze grzejac caly
    grzejnik.
    --
    Robert CyberM

  • 5. Data: 2010-05-14 13:44:33
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 14 Maj, 10:14, Danny <d...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > dojrzałem do myśli o zamontowaniu grzałki elektrycznej do drabinki
    > łazienkowej. Tylko wszędzie widzę na rysunkach podejście do grzejnika
    > zrobione pod tym kątem.

    Jeśli pod grzejnikiem masz kolanko, to spokojnie możesz dać w miejsce
    owego kolanka trójnik dostarczany w zestawie z grzałką, na pewno
    będzie dobrze, rozstaw otworów trójnika odpowiada dokładnie rozstawowi
    kolanka.

    Wstawienie grzałki od góry to pomysł delikatnie mówiąc głupi, sens jej
    montowania u dołu jest taki, że ogrzana przez nią woda unosi się do
    góry, wymuszając ruch całej zawartości grzejnika. Jeśli wstawisz
    grzałkę u góry, takiej konwekcji nie będzie, co po pierwsze spowoduje,
    że w grzejniku grzać będzie tylko jego niewielki fragmencik, po drugie
    - ryzykujesz zagotowanie wody w owym fragmenciku.

    J.

  • 6. Data: 2010-05-14 17:44:42
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Fri, 14 May 2010 15:35:46 +0200, cyber_no_@_spam_sarocom.net
    napisał(a):

    > chodzi o to ze montujac grzalke u gory bedziesz mial cieply tylko ta gorna
    > czesc, montujac u dolu ciepla woda bedzie migrowala ku gorze grzejac caly
    > grzejnik.

    zdawałem sobie z tego sprawę - ale pytanie było czy jakieś inne
    (poważniejsze) konsekwencje mogą być - przekonał mnie Jarek - od 16 do
    teraz kombinowałem i chyba się udało zamontować na dole ;) (chyba bo trwa
    próba szczelności)

  • 7. Data: 2010-05-14 17:55:04
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    że w grzejniku grzać będzie tylko jego niewielki fragmencik, po drugie
    - ryzykujesz zagotowanie wody w owym fragmenciku.

    Witam

    Tylko że do drabinki też widzę pomysł jest hmm..
    No grzeje. Mam od dołu pionowo w górę tyle że drabinki sa w poprzek ;)
    Idealnie by było jakby grzałka była poziomo a drabinka pionowo, tyle że
    wtedy ręcznik się zeslizgnie.
    Myslę o zaprzegnięciu malutkiej pompki wymuszającej obieg wody z lewa na
    prawo.hmm.. tylko skąd i jaką...

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-05-14 19:33:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > No grzeje. Mam od dołu pionowo w górę tyle że drabinki sa w poprzek ;)
    > Idealnie by było jakby grzałka była poziomo a drabinka pionowo, tyle że

    no i właśnie o to chodzi, żeby grzałka była w pionie, podgrzana woda
    idzie do góry i wprawia maszynę w ruch :-)
    "wyciągając" jakby wodę ze szczebelków drabinki, która wtedy krąży po
    całym grzejniku

    > Myslę o zaprzegnięciu malutkiej pompki wymuszającej obieg wody z lewa na
    > prawo.hmm.. tylko skąd i jaką...

    ta grzałka to właśnie ta pompka :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-05-15 19:28:54
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Danny" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    od 16 do
    > teraz kombinowałem i chyba się udało zamontować na dole ;) (chyba bo trwa
    > próba szczelności)

    Jak Ci to wyjdzie pokaż gdzieś fotki.

    --
    Lukasz