  • 1. Data: 2010-05-14 08:55:18
    Temat: Rozgałęzienie ze skrzynki bezpiecznikowej
    Od: Miki <m...@g...com>

    Mam w granicy skrzynkę z licznikiem i głównym zabezpieczeniem. Od
    skrzynki do domu jest jakieś 50m. chciałbym podłączyć prąd w budynku
    gospodarczym stojącym blisko granicy i skrzynki (garaż z płyt - budowa
    na zgłoszenie), ale elektryk stwierdził, że nie mogę podłączyć się
    bezpośrednio do skrzynki za licznikami i bezpiecznikiem, tylko muszę
    ciągnąć z domu.
    Wydaje mi się to dziwne - robię instalację już na swoim terenie, za
    licznikiem, i nikomu z elektrowni nic do tego, jak będzie biegła.
    Równie dobrze mógłbym przeciąć kabel w ziemi metr od skrzynki i się
    podłączyć, ale chciałem zrobić jak trzeba.
    Czegoś nie wiem?
    Pozdrówka
    Miki

  • 2. Data: 2010-05-14 09:20:27
    Temat: Re: Rozgałęzienie ze skrzynki bezpiecznikowej
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    >na zgłoszenie), ale elektryk stwierdził, że nie mogę podłączyć się
    >bezpośrednio do skrzynki za licznikami i bezpiecznikiem, tylko muszę

    Pytanie czy skrzynka z licznikiem jest twoja czy energetyki. Jesli budowana
    ostatnio to raczej energetyki. Inaczej - płaciłes za skrzynke licznikową
    osobno czy nie? Bo jesli jest twoja to mozesz robic w niej co chcesz (poza
    rozplombowaniem ukladu), jesli energetyki to mozesz jesli energetyka
    pozwoli.

    Więc jesli twoja to za licznikiem dajesz dwa S-y, jeden dla domu, drugi dla
    garażu, nikogo o zdanie nie pytasz. (lub chociaz tylko dodatkowy dla garazu)

    Wersja uproszczona jest taka ze po prostu podłączasz drugi przewód
    równolegle na zaciski z domowym i koniec, tyle ze jak ci w garazu
    bezpieczniki padną to i w domu nie bedziesz mial napiecia.

    b.

  • 3. Data: 2010-05-14 09:50:11
    Od: Miki <m...@g...com>

> [...]
    > osobno czy nie? Bo jesli jest twoja to mozesz robic w niej co chcesz (poza
    > rozplombowaniem ukladu), jesli energetyki to mozesz jesli energetyka

    Płaciłem wszystko razem za przyłącze 13 kW, nie pamiętam czy była
    wyszczególniona osobno skrzynka.
    Podłączenie zrobione 2 lata temu.

    > Więc jesli twoja to za licznikiem dajesz dwa S-y, jeden dla domu, drugi dla
    > garażu, nikogo o zdanie nie pytasz. (lub chociaz tylko dodatkowy dla garazu)

    Tak właśnie chciałem zrobić, tylko trochę boję się pracować pod
    napięciem... :-P

> [...]
    > równolegle na zaciski z domowym i koniec, tyle ze jak ci w garazu
    > bezpieczniki padną to i w domu nie bedziesz mial napiecia.

    Przed chwilą dowiedziałem się z czym może być problem:
    W rozdzielni w domu mam zainstalowany tzw. ogranicznik mocy (czyli S-
    ka C20)
    Może właśnie dlatego nie mogę podłączyć w skrzynce, bo trzeba by
    przenieść ten ogranicznik mocy do skrzynki w płocie, i dopiero za nim
    zrobić rozgałęzienie na dom i garaż.
    Można go przenieść?
    Mam przecież kluczyk do licznikowej części skrzynki - w razie
    przeciążenia mogę sobie sam ten ogranicznik włączyć. Miejsca jest
    dosyć, a tablica z licznikiem umożliwia zaplombowanie takiego
    ogranicznika.
    Są jakieś przeciwwskazania?
    Miki

  • 4. Data: 2010-05-14 09:59:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    >Tak właśnie chciałem zrobić, tylko trochę boję się pracować pod
    >napięciem... :-P

    No to nie pracuj, mnie sie zdarzało ale ja z tego żyję :-) Dogadaj sie z
    jakim elektrykiem to ci wyłączy BM-y w złaczu.

    >Przed chwilą dowiedziałem się z czym może być problem:
    >W rozdzielni w domu mam zainstalowany tzw. ogranicznik mocy (czyli S-
    >ka C20)

    tego układu nie rozumiem, to zabezpiecznie powinno być w szafce w płocie.
    Moze inna moda jakas a moze sie mylisz ;)

    >Są jakieś przeciwwskazania?

    nie wiem bo nie rozumiem układu - zrob fotke szafki licznikowej zebym
    zobaczył co tam jest i rozdzielnicy w domu, wyslij mi na priv to doradze.
    pisz na budyn maupa riders . pl

    a ten s w rozdzialnicy w domu jest zaplombowany?

    b.

  • 5. Data: 2010-05-14 11:27:51
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    >
    > tego układu nie rozumiem, to zabezpiecznie powinno być w szafce w płocie.
    > Moze inna moda jakas a moze sie mylisz ;)

    No w tej chwili PGE Łódź Teren każe montować zabezpieczenia za licznikowe u
    odbiorców w budynku w oddzielnej skrzynce którą oni plombują.

    Tempo ich działania jest powalające. Skrzynkę i kabel wkopali 2 kwietnia, o
    pieniądze się upomnieli chyba 6 maja, a do dnia dzisiejszego nie mam jeszcze
    dokumentów potrzebnych do podpisania umowy na dostawy czyli na razie z
    licznika nici

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2010-05-14 11:43:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hsjc9k$ins$1@news.onet.pl...
    > No w tej chwili PGE Łódź Teren każe montować zabezpieczenia za licznikowe
    > u odbiorców w budynku w oddzielnej skrzynce którą oni plombują.

    czyli w ogródku robisz trójnik czy tez inne odgałęzienie i mocy masz ile
    chcesz :-))))

    b.