  • Data: 2010-01-26 01:40:17
    Temat: Grzanie na dwa kotły
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak wiem jest to prawnie niedozwolone ale pytanie czy ktoś praktykuje
    taki mechanizm w uproszczonej instalacji, podłączone dwa kotły, jeden
    gazowy drugi stałopalny, instalacja zamknięta ale z dużymi zaworami
    bezpieczeństwa jak również sporym naczynkiem przeponowym ale do rzeczy.
    każdy kocioł ma swoja pompę które razem tłoczyły by w tym samym
    kierunku. Pytanie co by sie wtedy działo? każdy kocioł ma tez zawór
    przeciw zwrotny wiec woda i tak mogła by płynąc tylko w jednym kierunku.
    Po co to wszystko, chce zmniejszyć rachunek za gaz wrzucając 4-5 wiader
    drewna do stałopalnego by ulżyć trochę gazowcowi i swojemu portfelowi
    również, teoretycznie mam nawet proste zarządzanie które mógłby włączać
    lub wyłączać kocioł gazowy jełki w stałopalnym by sie zrobiło zimno ale
    pompa niestety już by pracowała ciągle.
    W sumie automatyka juz jest jednak jak sie zachowało by to wszystko
    kiedy automatyka by zdechła z jakiegoś powodu.
    Na razie rozważania teoretyczne do wprowadzenia pewnie w przyszła zimę.