  • 1. Data: 2010-09-08 09:46:21
    Temat: Grzejniki KERMI
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Ciekaw jestem Waszych opinii o tych grzejnikach.

    Byłem już zdecydowany na Purmo, kiedy wyczytałem o nowych grzejnikach
    Kermi, że takie fajne. Szczerze mówiąc, idea dwupłytowego grzejnika z
    płytami nie połączonymi równolegle, jak to zwykle przy grzejnikach, a
    szeregowo, tak, że najpierw jest grzana płyta frontowa, a dopiero
    potem plecowa (od strony ściany) bardzo mi się podoba, z drugiej
    strony jednak... rozsądek podpowiada, że w grzejniku i tak
    najistotniejsze jest grzanie konwekcyjne, a temu będzie pewnie rybka,
    czy radiator ogrzewa płyta przednia czy tylna, więc wynalazek
    zaoszczędzi najwyżej tyle, ile mniej będzie strat z grzania ściany za
    grzejnikiem.

    Grzejniki od Purmo są droższe. Pytanie, czy warto? Ciekaw jestem
    argumentów za i przeciw, a także opinii ludzi, którzy te grzejniki już
    kupili.

    J.

  • 2. Data: 2010-09-08 10:01:57
    Temat: Re: Grzejniki KERMI
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >Grzejniki od Purmo są droższe. Pytanie, czy warto? Ciekaw jestem
    >argumentów za i przeciw, a także opinii ludzi, którzy te grzejniki już

    Poszukaj w archiwum
    W ciągu ostatnich miesięcy było kilkakrotnie o tym

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-09-08 19:25:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jarek P. napisał:

    > Grzejniki od Purmo są droższe. Pytanie, czy warto? Ciekaw jestem
    > argumentów za i przeciw, a także opinii ludzi, którzy te grzejniki już
    > kupili.

    Ja mam te grzejniki...
    Faktycznie jak się rozgrzewa, to ciepłe robią się najpierw z przodu, ale
    to jedyna rzecz, którą mogę na ich temat powiedzieć, bo odpaliłem je
    kilka razy próbnie i tyle.
    Pogadamy na wiosnę :-)))

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-09-08 20:07:54
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jarek P. napisał:
> [...]
    >
    > Grzejniki od Purmo są droższe. Pytanie, czy warto? Ciekaw jestem
    > argumentów za i przeciw, a także opinii ludzi, którzy te grzejniki już

    Odpowiedź jest prosta, nikt nie wie, by wypowiedzieć się na ten temat,
    trzeba by mieć grzejniki jakieś, a potem zamienić je na Kermi. Wtedy to
    można by zaobserwować różnicę, między jednymi a drugimi, zakładając
    oczywiście powtarzalność warunków testu. Reasumując - z opinii krążących
    po sieci, to dobre grzejniki, więc jeśli się będziesz lepiej czuł
    kupując te akurat i masz kasę którą możesz wydać na dobre samopoczucie
    to je kup, w przeciwnym wypadku kup inne :)

    PS. Ja ma stelrady - zanim mi je zamontowali to myślałem, że to jakaś
    manufaktura w Radomiu co tłucze stalowe grzejniki. Podobno nie, ale
    zaufałem hydraulikom, że mi takie polecili ( i dla złośliwców, kupowałem
    je sam, więc na tym nie zarabiali - jak zresztą na całym materiale
    hydraulicznym), jestem zadowolony, jak jest zimno do dają ciepło i chyba
    o to chodzi.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2010-09-08 20:45:16
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > można by zaobserwować różnicę, między jednymi a drugimi, zakładając
    > oczywiście powtarzalność warunków testu.

    Wiesz... niby masz rację, ale dokładnie to samo możnaby napisać o ścianie
    dwu i tójwarstwowej. Albo o ocieplaniu wełną i styropianem. A patrz, ilu
    zajadłych fachowców od jednej i drugiej opcji każda dyskusja na ten temat
    przyciąga :-) I każden jeden, jaki świetnie zorientowany w zaletach swojej
    wersji i wadach wersji oponentów ;-)

    J.

  • 6. Data: 2010-09-09 05:47:26
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 8 Wrz, 22:45, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > przyciąga :-) I każden jeden, jaki świetnie zorientowany w zaletach swojej

    Ja mam Kermi i jestem zadowolony. Kazałem hydralikowi kupić lepsze od
    Galantów więc kupił Kermi. Nawet nie porównywałem cen bo to i tak
    najwięcej zależy jaki rabat ma hydraulik i od jakich cen w danym
    sklepie. Na galanty miałbym bardzo dobra cenę (ok 50% od ceny
    katalogowej) ale miałem jeden taki grzejnik i pod światlo robił
    wrażenie jakby był pofalowany (jakbt był zrobiony z cienkiej blachy)
    Za to design maja ładny.
    A Kermi są OK i rzeczywiście grzeja szybciej z przodu. Myślę że jeżeli
    różnica w cenie nie jest duża to warto kupic Kermi ze wzgledu na ta
    funkcję i juz tłumaczę dlaczego:
    Grzejniki panelowe procują nieco inaczej niz np żeberkowe żeliwne i
    ich pracę można opisać jako pulsacyjną (zwłaszcza jak używa się
    regulatora pokojowego ale również i zaworów termostatycznych)
    W pokoju jest ciepło to nie grzeja i stygną, spadnie temperatura to
    termostat bądź regulator wpuszcza do nich ciepłą wodę i grzeją. Im
    szybciej nagrzeje się przedni płyta tym szybciej osoby w pomieszczeniu
    poczują ciepło z promieniowania (promieniowanie też będzie większe niz
    przy innych panelowych bo tem przedniej płyty jest większa niz
    tylnej). Mozna powiedziec że czuć ciepło zanim zrobi sie ciepło.
    Oczywiście jest to pewnie tylko kilka % różnicy w porównaniu do
    zwyklych grzejników panelowych ale i chyba różnica w cenie nie jest
    duża.
    Widomo oczywiście że ilość ciepła oddanego przez ten grzejnik i zwykły
    jest taka sama, różnica polega tylko na nieco zwiększonym
    promieniowaniu i nieco szybszej rekacji grzejnika.

    "Czy warto za to dopłacać?" - to pytanie człowiek budujący zadaje
    sobie kilkaset razy dziennie.

    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2010-09-09 11:16:41
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-09-08 11:46, Jarek P. pisze:
> [...]
    >
    > Grzejniki od Purmo są droższe. Pytanie, czy warto? Ciekaw jestem
    > argumentów za i przeciw, a także opinii ludzi, którzy te grzejniki już

    miesiąc temu zainstalowałem takie grzejniki (Kermi). Od tygodnia
    ogrzewam dom i muszę powiedzieć że jestem miło zaskoczony. Wcześniej
    miałem też płytowe, dosyć stare. Naprawdę widać różnicę.
    Jeśli chodzi o grzanie konwekcyjne to widać jak firanki się ruszają pod
    wpływem ruchu ciepłego powietrza.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 8. Data: 2010-09-09 12:24:51
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    "Czy warto za to dopłacać?" - to pytanie człowiek budujący zadaje
    sobie kilkaset razy dziennie.

    hehe :) prawda
    jak tak dopłacam i skończyc nie mogę budowy :)

  • 9. Data: 2010-09-09 12:26:57
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik krzysiek napisał:

> [...]
    > miałem też płytowe, dosyć stare. Naprawdę widać różnicę.
    > Jeśli chodzi o grzanie konwekcyjne to widać jak firanki się ruszają pod

    Może od gorąca Ci się okna rozszczelniły :)

    pzdr.
    rafał

  • 10. Data: 2010-09-09 16:41:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik amir napisał:

    > hehe :) prawda
    > jak tak dopłacam i skończyc nie mogę budowy :)

    Ja coś też... :-DDD