  • 1. Data: 2010-09-09 07:34:28
    Temat: Linia napięcia na działce
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>

    Witam

    Czy ktoś się orientuje co to za linia energetyczna (wysokie czy
    średnie napięcie)

    http://picasaweb.google.com/art.wierzbicki/AlbumBezT
    ytuU?authkey=Gv1sRgCP7Xu47Y192O8wE&feat=directlink

    Wiem że są jakieś przepisy mówiące o odległości domu od takiej linii.
    W moim przypadku linia przechodzi przy granicy działki (na zdjęciu
    słup stoi obok płotu sąsiada i dalej linia biegnie przy granicy mojej
    pustej działki)

    Mam warunki zabudowy dla tej działki ale tam nic nie pisze o
    zachowaniu jakichś wymiarów od tej linii.

    Pytanie drugie to czy obostrzenia dotyczą jedynie domu mieszkalnego,
    bo już słyszałem że nie można nic wybudować w pobliżu takiej linii tj.
    altany gospodarczego, sadzić drzew itp a jedna co można to trawe
    posadzić.

  • 2. Data: 2010-09-09 07:46:54
    Temat: Re: Linia napięcia na działce
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "ARTUR WIERZBICKI" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    ======================================
    Słabo widać, ale to linia 20kV czyli średnie napięcie. Moim zdaniem problemy
    z taką linią są głównie natury estetycznej czyli widoku z okna lub tarasu.
    Energetycy muszą mieć dostęp do słupa, niskie drzewka nie przeszkadzają. Jak
    każda linia napowietrzna, taka ściąga wyładowania atmosferyczne. Budowa pod
    linią nie bardzo wchodzi w rachubę bo jest pewne ryzyko zerwania linii
    (przewody pod napięciem) a potem konieczności wymiany przewodów.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-09-09 07:58:26
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>

    On 9 Wrz, 09:46, "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> wrote:
> [...]
    > linią nie bardzo wchodzi w rachubę bo jest pewne ryzyko zerwania linii
    > (przewody pod napięciem) a potem konieczności wymiany przewodów.

    Dom będzie oddalony od tej linii o jakieś 25-30 m, więc odległość
    raczej będzie zachowana.
    Jednak czy pod samą linią i w pobliżu jej granicy mozna zbudować
    ogrodzenie (przeciez musze działkę ogrodzić), później czy parę metrów
    dalej można zbudować np altankę?

    A wogóle dlaczego nie ma o tej linii wzmianki w warunkach zabudowy,
    czy nie powinno być określone jak mam się odsunąć z zabudową?

  • 4. Data: 2010-09-09 08:03:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ARTUR WIERZBICKI" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    n.googlegroups.com...
    >Jednak czy pod samą linią i w pobliżu jej granicy mozna zbudować
    >ogrodzenie (przeciez musze działkę ogrodzić), później czy parę metrów
    >dalej można zbudować np altankę?

    ogrodzenie i altane jak najbardziej zbudujesz

    >A wogóle dlaczego nie ma o tej linii wzmianki w warunkach zabudowy,
    >czy nie powinno być określone jak mam się odsunąć z zabudową?

    ciesz sie ze nie masz bo mogliby ci wpisac 40m od linii :-) A tak budujesz
    zgodnie z przepisami - czyli da sie blisko.

    b.

  • 5. Data: 2010-09-09 10:34:39
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    [...]
    > Mam warunki zabudowy dla tej działki ale tam nic nie pisze o
    > zachowaniu jakichś wymiarów od tej linii.

    [...]

    Przepisy jakie kiedyś czytałem mówiły o natężeniu pola elektrycznego w
    miejscach w których przebywają ludzie
    Przepis mówił o natężeniu pola przy danej częstopliwości.

    [..]

    >Dom będzie oddalony od tej linii o jakieś 25-30 m, więc odległość
    >raczej będzie zachowana.
    Mozesz mieć np. zakopany w działce kabel. Nie wyglada to żle ale jest gorsze
    niż linia napowietrzna.

    >Jednak czy pod samą linią i w pobliżu jej granicy mozna zbudować
    >ogrodzenie (przeciez musze działkę ogrodzić), później czy parę metrów
    >dalej można zbudować np altankę?

    Twoje to robisz co chcesz. Altanka to konstrukcja nietrwala. Prawo budowlane
    tym sie nie zajmuje. A tylko PB określa jakieś tam odległości.
    Jak masz albo bedziesz mieć sasiada w tamtej okolicy to uwzględnij to
    (poinformuj, skonsultuj). Dobry sąsiad to skarb. Zły sąsiad to przekleństwo.
    Czyli trzeba się dogadać.

    >A wogóle dlaczego nie ma o tej linii wzmianki w warunkach zabudowy,
    >czy nie powinno być określone jak mam się odsunąć z zabudowy.

    Looknij do Aktu Notarialnego bo tam jest wpisana albo i nie ewentualna
    służebność na rzecz
    ZE, Gazowni, Kanalizacji, drogi dojazdowej dla sąsiada, itp. etc.
    Jak nie ma to robisz co chcesz. Jak nie masz służebności to najpierw
    strzelasz a potem zadajesz pytania.

    Są już wyroki sądowe nakazujące płacić właścicielowi posesji za to że na
    jego własności stoi cudze urządzenie przesyłowe.
    To sport ekstremalny (takie sprawy sądowe) bo ZE ma za dużo do stracenia i
    nie chcąc robić wyłomu w ogólnej zasadzie broni każdej sprawy jak
    niepodległości.
    Twoje to jest to co do 2m wgłąb i ileś tam w górę.
    Sprawę opisałem pobieżnie bo np. jak wykopiesz sobie studnie to zgodnie z
    prawem wodnym musisz to do sanepidu czy powiatu zgłosić dla rejestracji.

    W.

  • 6. Data: 2010-09-09 11:05:47
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>

    On 9 Wrz, 12:34, "kurdebalans" <moja na...@gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > prawem wodnym musisz to do sanepidu czy powiatu zgłosić dla rejestracji.

    Panowie a czy na zdjęciu z mojego pierwszego postu, na pierwszym
    planie to nie jest słup telefoniczny?

  • 7. Data: 2010-09-09 11:38:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ARTUR WIERZBICKI" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:5452c3ad-ae3b-4e72-b084-
    >Panowie a czy na zdjęciu z mojego pierwszego postu, na pierwszym
    >planie to nie jest słup telefoniczny?

    telefoniczny. A to co pisze kurdebalans to w dużej czesci bzdury, nie chce
    mi sie ich punkt po punkcie prostować, wiec raczej nie zwracaj uwagi.

    b.

  • 8. Data: 2010-09-09 12:41:59
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>

    On 9 Wrz, 13:38, Budyń <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > telefoniczny. A to co pisze kurdebalans to w dużej czesci bzdury, nie chce
    > mi sie ich punkt po punkcie prostować, wiec raczej nie zwracaj uwagi.

    Ostatnie pytanie :)

    Jak się oznacza na mapach sieć średniego napięcia?

    Ja mam na mapie sytuacyjno-wysokościowej zaznaczoną sieć energetyczną
    symbolem:

    --<<-- -->>--

    Pytam dla pewności żeby mi nie wyszło że ten słup z tyłu to wysokie
    napięcie, gdzie odległości od budynku już muszą byc dużo większe.

    Dziękuje bardzo za pomoc.

  • 9. Data: 2010-09-09 12:56:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ARTUR WIERZBICKI" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:deaf610e-4cc0-4aff-841c-
    >Pytam dla pewności żeby mi nie wyszło że ten słup z tyłu to wysokie
    >napięcie, gdzie odległości od budynku już muszą byc dużo większe.

    to jest średnie napięcie :-) oznaczane jest tak jak narysowałeś. Z jednym
    dziubkiem jest niskie napięcie.

    b.

  • 10. Data: 2010-09-09 14:17:59
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Sep 2010 09:46:54 +0200, Druid29 napisał(a):

    > ====================================== S?abo widaae, ale to linia 20kV
    > czyli ?rednie napiecie.
    Raczej 15kV.

    --