  • 1. Data: 2010-09-09 12:14:54
    Temat: Jakie szambo dla budynku gospodarczego
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Prosze, doradzcie jakiej wielkosci wybrac szambo dla malego budynku
    gospodarczego w ktorym znajduje sie jedna umywalka i jeden sedes. Korzystac
    z nich beda generalnie 2-3 osoby, czasami moze ktos goscinnie. Sedes wiadomo
    do czego sluzy, umywalka do umycia rak i umycia szklanki po kawie. Czy w
    takim przypadku inwestowac w szambo 10 m3, czy np. wystarczy 6 m3 ?

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@w...pl \\

  • 2. Data: 2010-09-09 12:21:42
    Temat: Re: Jakie szambo dla budynku gospodarczego
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kawie. Czy w takim przypadku inwestowac w szambo 10 m3, czy np. wystarczy

    Zorientuj sie jakiej pojemności mają wozy do wywozu szamba w Twojej okolicy.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-09-09 12:29:47
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zorientuj sie jakiej pojemności mają wozy do wywozu szamba w Twojej
    > okolicy.

    Dziekuej. Tak, to najczestsza odpowiedz na podobne pytania w archiwum.
    Jednak mnie interesuje na ile czasu przy opisany uzytkowaniu moze starczyc
    np. szambo 6 m3. Nie umiem sobie tego wyliczyc, czy to bedzie tydzien, czy
    miesiac, czy pol roku. Moze ktos orientacyjnie przyblizy mi ten termin.

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@w...pl \\

  • 4. Data: 2010-09-09 12:32:33
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > miesiac, czy pol roku. Moze ktos orientacyjnie przyblizy mi ten termin.

    a ile wody zuzywasz miesiecznie? I jak czesto chcialbys wywozic to szambo?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-09-09 13:00:49
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 09.09.2010 14:29, P4tryk pisze:
> [...]
    > miesiac, czy pol roku. Moze ktos orientacyjnie przyblizy mi ten termin.

    Pełne spuszczenie wody w WC to chyba jakieś 6l, ewentualnie połówka
    czyli jakieś 3l, policz ile razy dziennie ganiasz do kibla, przemnóż
    przez liczbę osób.
    Ręce opłukać spokojnie można przy 1l wody, szklankę umyć też, umyć jakiś
    zestaw naczyń to pewno więcej niż 5..10 litrów się nie zużyje(nie mówię
    o myciu garów po zlocie rodzinnym;))
    Pytanie czy się tam kąpać planujesz bo tu może trochę wody popłynąć...
    No i pralka, ale nie sądzę że tam będzie ową miał.
    jak nie planujesz się kąpać i mieć pralki tam to spokojnie można przyjąć
    za max zużycie 50l/dobę czyli jakieś 1,5m^3 na miesiąc
    Czyli szambo 6m^3 opróżniane 3 razy w roku

    Alternatywa:
    wodę z umywalki, ewentualną po-kąpielową można by puścić do jakiegoś
    osobnego,"mniej szczelnego szamba", ale to zależy od lokalnych warunków.

  • 6. Data: 2010-09-09 13:11:28
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesiac, czy pol roku. Moze ktos orientacyjnie przyblizy mi ten termin.

    Średnie zuzycie wody przyjmuje sie 4m3 na osobe na miesiąc podczas
    normalnego uzyytkowania mieszkania.
    Więc szambo 6m3 powinno Tobie starczyc na ok miesiąca.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-09-09 16:26:41
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Alternatywa:
    > wodę z umywalki, ewentualną po-kąpielową można by puścić do jakiegoś
    > osobnego,"mniej szczelnego szamba", ale to zależy od lokalnych warunków.

    I koniecznie należy używać środków higienicznych bio-degradowalnych,
    spuszczasz toto za chałupę do kwietnika lub kępy krzewów - i po
    problemie. Sam tak planuję, instalacja w przyszłym roku, mam długi
    szpaler leszczyny, puszczę tam kilka metrów jakiejś rury z nawierconymi
    otworami, woda powinna się rozproszyć zanim wyleci drugim końcem.
    Równolegle pójdzie druga rura, dłuższa, popłynie w niej 'woda' znad
    gównienka.