  • 1. Data: 2014-12-01 12:33:45
    Temat: Gwozdzie/wkrety do podlogi z desek
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Poleccie mi prosze gwozdzie lub wkrety, ktore bada sie adawaly do mocowania
    sosnowych desek podlogowych 24 mm do legarow. Do tej pory (jakies 30 m2)
    krecilem przez lico, zaglebialem i szpachlowalem woskiem, ale chce teraz
    sprobowac klasycznie, przez pioro.

    Zwykle cienkie gwozdziki nie trzymaja sie dosc mocno w legarze i jak
    puscisz deske (wiekszosc trzeba dociagac), to potrafia sie wysunac. Z kolei
    standardowe wkrety powoduja pekanie piora.

    Bede wdzieczny, jesli ktos mi wskaze konkretny typ, rozmiar itp.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-12-01 12:51:38
    Temat: Re: Gwozdzie/wkrety do podlogi z desek
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 12:33:44 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Bede wdzieczny, jesli ktos mi wskaze konkretny typ, rozmiar itp.

    Skoro pęka pióro to musisz użyć wkrętów samowiercących, które sobie wywiercą
    dziurkę, a nie będą się wkręcały na chama :) Nie mam pojęcia jakich się
    używa do podłogi z deski - ja do kręcenia desek tarasowych do legarów używałem
    takich wkrętów i polecam je:

    http://sklep.konstrukcjedrewniane.com.pl/sklep/kateg
    oria/wkrety-ciesielskie-z-lbem-stozkowym-1105

    Ja uzywalem chyba 5 albo 6 x 50 albo 60 - kwestia grubosci dechy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-12-01 20:11:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 Dec 2014 03:51:38 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > http://sklep.konstrukcjedrewniane.com.pl/sklep/kateg
    oria/wkrety-ciesielskie-z-lbem-stozkowym-1105

    > Ja uzywalem chyba 5 albo 6 x 50 albo 60 - kwestia grubosci dechy :)
    > pozdr.

    Drogie jak... ale sprobujemy, dzieki. Zasadniczo wole wkrecac, niz wbijac.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2014-12-01 22:36:13
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Zasadniczo wole wkrecac, niz wbijac.

    Ktoś mi kiedyś powiedział, dla śmiechu:
    "Lepiej trzyma wbita śrubka, niż wkręcony gwóźdź."
    Coś w tym jest ;)

    A na serio - jak dach mi robili, to mieli gwoździe z jak gdyby haczykami
    - jak harpun, tylko małe i gęściej oczywiście. Wbijali pistoletem, więc
    szybko. Wyciągnąć gwoździa za żadne skarby się nie dało, może tą drogą?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2014-12-02 08:16:42
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    A jak grube(znaczy-wysokie)masz legary?
    Putam,bo kiedyś obowiązywala zasada że minimum 2/3dlugości gwożdzia musi być
    zaglębione w podlożu.Czyli dla deski 24 mm to będzie 75 mm -czyli 3 cale.Cienki to
    taki gwóżdż nie jest.
    Przy biciu w czolo pomaga nawiercanie wiertlem ze 2mm.tym bardziej,że bijesz lekko po
    skosie i lekko w bok.Końcówkę dociągasz dobijakiem.,aby byla równo z piórem.Można
    sklepywać lebki,wtedy tak nie pęka pióro,ale trudniej wbijać.
    Wkręty ciesielskie są znakomite,ale -poza ceną-je widać.Nie każdy lubi.
    Gwożdzie z zadziorami wymagają nawiercania na calą dlugość.Inaczej ryzykujesz,że
    sporo z nich zlamiesz -a są nieusuwalne.
    Tyle o biciu,bo jakość drewna to osobna sprawa.
    Pozdro dolniak

  • 6. Data: 2014-12-02 09:06:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 Dec 2014 23:16:42 -0800 (PST), dolniak napisał(a):

    > A jak grube(znaczy-wysokie)masz legary?

    5 cm

    > Wkręty ciesielskie są znakomite,ale -poza ceną-je widać.Nie każdy lubi.

    Niektorzy wkrecaja je w czolo deski. Tylko ze taki zwykly, chamski wkret
    lubi deske rozsadzic.

    > Tyle o biciu,bo jakość drewna to osobna sprawa.

    No niestety, jest to sosna i to raczej z tych posledniejszych.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2014-12-02 09:52:14
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Wkrętem w czolo deski? i to ciesielskim? Nie będę komentowal.

    O drewnie -raczej chodzilo mi o to,że drewno kupujesz suszone (a nie-jak niektórzy
    myślą -suche).jakie by nie bylo,powinno poleżeć z miesiąc w pomieszczeniu,w którym
    będzie ukladane.Nie pracuje tak po ulożeniu.
    Sprawdzaj deski PRZED polożeniem,czy pióro i wpust pasują -nidawno kladlem deski przy
    których bywalo do 5 mm różnicy...Zęby bolaly.Ale jeśli ulozuleś już 30 m,to znasz
    material.
    pozdro dolniak

  • 8. Data: 2014-12-02 10:13:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Dec 2014 00:52:14 -0800 (PST), dolniak napisał(a):

    > Wkrętem w czolo deski? i to ciesielskim? Nie będę komentowal.

    Wkretem, ale nie wiem czy ciesielskim. Obstawiam raczej jakies specjalne,
    troche mocniejsze niz marketowy gownolit.

> [...]
    przy których bywalo do 5 mm różnicy...Zęby bolaly.Ale jeśli ulozuleś już 30 m,to

    Sprawdzam. W sumie z kupionych 40 m2 odrzucilem z 5 desek, ktore mialy
    wpusty za plytkie o polowe, piora ciete pod katem itp. Drewno przelezalo u
    mnie z pol roku, w tym czasie pare razy przenosilem cala kupe z
    pomieszczenia do pomieszczenia i przekladalem z gory do dolu i odwrotnie,

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2014-12-02 10:25:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-12-02 10:13, Maciek wrote:

> [...]
    > mnie z pol roku, w tym czasie pare razy przenosilem cala kupe z
    > pomieszczenia do pomieszczenia i przekladalem z gory do dolu i odwrotnie,

    Polecam wkręty Assy

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2014-12-02 10:46:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 02 Dec 2014 10:25:24 +0100, quent napisał(a):

    > Polecam wkręty Assy

    Ze zdjec widze, ze wszystkie maja niepelny gwint, a w przypadku podlogi z
    miekkiego drewna to sie niestety nie sprawdza. Przerzucenie wszystkich sil
    na glowke wkreta spowoduje, ze przy pracy drewna bedzie sie ona po prostu
    wrzynac coraz glebiej (albo wylazic).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl