  • 1. Data: 2014-12-01 12:19:35
    Temat: przewiew od zamknietego okna
    Od: "neostradiusz" <t...@j...w.pl>

    Blok wybudowany w 2001 roku, plastikowe okna w mieszkaniu takie jakie były
    od początku więc pewnie nienajwyższej jakości. Zrobiło się zimno na dworze
    i przez zamknięte okna strasznie mi wieje, tak że nawet zasłonięta roleta
    drży. Przykleiłem uszczelki, ale to niewiele pomogło, teraz wieje jakby od
    szyby! Mam biurko przy oknie i czuje normalnie przeciąg!
    Co zrobić i co się dzieje, okna należy wymieniać co 10 lat czy co? Gaz
    między szybami wyparował?

  • 2. Data: 2014-12-01 12:25:43
    Temat: Re: przewiew od zamknietego okna
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    neostradiusz pisze tak:

    > Co zrobić i co się dzieje, okna należy wymieniać co 10 lat czy co?

    Wiesz są okna i okna. Jest to możliwe żeby po 10 latach nie wiało.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 3. Data: 2014-12-01 12:46:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 12:19:36 UTC+1 użytkownik neostradiusz napisał:
> [...]
    > szyby! Mam biurko przy oknie i czuje normalnie przeciąg!
    > Co zrobić i co się dzieje, okna należy wymieniać co 10 lat czy co? Gaz

    Tak działa wentylacja grawitacyjna. Nic nie zrobisz - możesz uszczelniać
    ale pozbawisz się wentylacji (czyli możliwe ryzyko grzybka na ścianach,
    czy zaparowanych wiecznie szyb na których będzie rosła pleśń).

    Co zrobić? Kupić grubsze skarpety / kapcie i pogodzić się z tym - tak działa
    ten rodzaj wentylacji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-12-01 13:16:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    neostradiusz wrote:

> [...]
    > szyby! Mam biurko przy oknie i czuje normalnie przeciąg!
    > Co zrobić i co się dzieje, okna należy wymieniać co 10 lat czy co? Gaz

    może być kilka powodów.
    Albo ma mikrowentylację i tamtędy
    Albo wyklepały się uszczelki obwiedniowe to do wymiany
    Albo uszczelki wokół szyb to do wymiany
    Gdyby uleciał gaz to po prostu będizesz miał żimne szyby ale wiać przez
    samą szybę nie będzie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2014-12-01 17:18:32
    Od: "neostradiusz" <t...@j...w.pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]

    >czy zaparowanych wiecznie szyb na których będzie rosła pleśń).

    >Co zrobić? Kupić grubsze skarpety / kapcie i pogodzić się z tym - tak

    Mam biurko przy oknie, siedzę tam i wieję mi w głowę, dostaję
    przeziębienia.
    Mam siedzieć w czapce w pokoju?! Coś jest nie tak.
    Nie znam się na technologii budowlanej i konstrukcji okien, pytam co jest
    nie tak i czy nawet jeśli zdecydowałbym się na wymianę, to czy po paru
    latach problem nie wróci?

  • 6. Data: 2014-12-01 17:47:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    neostradiusz pisze tak:

    > Nie znam się na technologii budowlanej i konstrukcji okien, pytam
    > co jest nie tak

    masti Ci już napisał. Uklepane, zmiażdzone uszczelki albo celowo
    wycięty kawał uszczelki na górze żeby był cug w kominie.

    > i czy nawet jeśli zdecydowałbym się na wymianę, to
    > czy po paru latach problem nie wróci?

    Nie nie wróci. Moje mają 12 lat i są rewelacyjne.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2014-12-01 20:22:28
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-12-01 o 13:16, masti pisze:

> [...]
    > Albo uszczelki wokół szyb to do wymiany
    > Gdyby uleciał gaz to po prostu będizesz miał żimne szyby ale wiać przez

    Jeszcze jest taka opcja, że jak są zimne szyby, to zwyczajnie ochładza
    się przy nich powietrze, co powoduje ruch. U mnie są nowe okna, ale jak
    się przyłoży rękę w okolice parapetu, to też ma się wrażenie jakby
    delikatnie skądś wiało. Nie jest to takie wianie, że łeb urywa i ciężko
    wyczuć z jakiego kierunku, ale jednak delikatnie coś czuć. Nie da się
    zlokalizować skąd wieje. Najprawdopodobniej ochłodzone powietrze przy
    szybie opada i stąd wrażenie "wiania".

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2014-12-01 21:23:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    wolim wrote:

> [...]
    > wyczuć z jakiego kierunku, ale jednak delikatnie coś czuć. Nie da się
    > zlokalizować skąd wieje. Najprawdopodobniej ochłodzone powietrze przy

    może tak być.

  • 9. Data: 2014-12-01 21:25:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    neostradiusz wrote:

    > Nie znam się na technologii budowlanej i konstrukcji okien, pytam co jest
    > nie tak i czy nawet jeśli zdecydowałbym się na wymianę, to czy po paru
    > latach problem nie wróci?

    tak jak pisałem może być wiele przyczyn. Ale wymiana całych okein to
    dobiero gdyby się okazało, ze się tak pokrzywiły, np, dlatego, ze za
    słabe profile, zę się inaczej nie da.
    może wystarczy wymiana usczelek, może okuć. Ale tego nikt Ci zdalnie nie
    zdiagnozuje. to musi obejrzeć fachowiec