  • 1. Data: 2010-07-26 07:48:58
    Temat: Hammerite
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Cztery lata temu zrobiłem nową bramę i chcąc ją porządnie pomalować kupiłem
    mocno reklamowaną farbę Hammerite. Myślałem, że to dobry wybór. Malowanie
    odbyło się na czystą stal, a rozpuszczalnika też użyłem oryginalnego, tak
    więc nie ma się do czego doczepić, no może pędzel był ze świńskiego włosia a
    nie z borsuczego.
    Niestety po tych 4 latach farba wygląda tragicznie. Powłoka jakby się
    skurczyła i pokryła siatką spękań, jak ziemia w czasie suszy. Myślałem, że
    zeszlifuję i pomaluję od nowa, ale niestety. To g...o zachowuje się jak guma
    do żucia, ciągnie się. Szlifierka kątowa ze szczotką tylko przesuwa tę
    powłokę dalej, a papier ścierny zatyka się momentalnie.
    Zawiozłem bramę do piaskowania.
    Oglądałem też słupki ogrodzeniowe i wygląda na to, że za rok czeka mnie
    niezła zabawa, a nie ma jak ich oddać do piaskowania.
    Tą drogą składam serdeczne podziękowania producentowi farby Hammerite a
    także autorowi reklamy tego g...a.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-07-26 07:52:39
    Temat: Re: Hammerite
    Od: "AGA" <d...@g...pl>

> [...]
    > niezła zabawa, a nie ma jak ich oddać do piaskowania.
    > Tą drogą składam serdeczne podziękowania producentowi farby Hammerite a

    tylko proszkowe malowanie polecam
    a na pewno będzie wporządku

  • 3. Data: 2010-07-26 07:56:19
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Nie wszystko da się proszkowo.
    Od lat stosuję malowanie podkładem Unikor C i na to emalia poliwinylowa. 5
    lat wytrzymuje bez problemu.
    Najważniejsze jest, żeby dobrze wyczyścić przed malowaniem.
    Na bramę zachciało mi się uwierzyć reklamie to teraz mam.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-07-26 08:19:07
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najważniejsze jest, żeby dobrze wyczyścić przed malowaniem.
    > Na bramę zachciało mi się uwierzyć reklamie to teraz mam.

    A w której reklamie masz pokazane malowanie czystej stali? To jest środek na
    rdzę, wchodzi z nią w reakcję chemiczną. Po prostu wybrałeś złą farbę.

  • 5. Data: 2010-07-26 08:23:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Najważniejsze jest, żeby dobrze wyczyścić przed malowaniem.
    > Na bramę zachciało mi się uwierzyć reklamie to teraz mam.

    Ja też napaliłem się na hamerajta i póki świeze nie skorodowane po
    odtłuszczeniu pomalowałem tym gównem .Po roku czasu wszystkie słupki były
    czyszczone i malowane ponownie. Myśle że hamerajt nadaje się ale do
    pomalowania starego garnka w muzeum.
    Po oczyszczeniu szlifierką kątową do zywego pomalowałem wszystkie słupki
    podkładem unikor a po dokładnym wyschnięciu dwoma warstwami
    chlorokauczukowej.
    I też dziwna sprawa ponieważ na wielu słupkach na ich wierzchołkach, na
    długości około 5cm farba odłazi dookoła słupka płatkami. Musze przeczyścić
    to jeszcze raz i zamalować.
    Zastanawiam się czy za drugim razem nie za dobrze wyczyściłem metal
    kątówką - stracił porowatość a więc przyczepność farby kiepska.
    Na dzień dzisiejszy żałuję że wszystkich słupków przed wbetonowaniem nie
    dałem do ocynkowni. U nas w ocynkowni u Wiśniowskiego wtedy gdy to robiłem
    zapłaciłbym około 5zł za ocynk jednego słupka a ja się uparłem głupi
    malować. A tak to po roku gdy ocynk by zmatowiał pociągnąłbym dowolną farbą
    do ocynku i nie martwił się że jak farba odejdzie to słupek rdzewieje.

    Marek

  • 6. Data: 2010-07-26 20:04:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 09:56:19 +0200, Jacek napisał(a):

    > Nie wszystko da się proszkowo.
    > Od lat stosuję malowanie podkładem Unikor C i na to emalia poliwinylowa. 5
    > lat wytrzymuje bez problemu.
    > Najważniejsze jest, żeby dobrze wyczyścić przed malowaniem.

    Polecam jako podkład farbę CorrActive. Nie trzeba dokładnie czyścić, a
    trzyma jak diabli.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2010-07-26 20:29:28
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > kupiłem mocno reklamowaną farbę Hammerite. Myślałem, że to dobry wybór.

    Z tego, co mi powiedziano, Hammerite w ogóle nie nadaje się do
    zastosowań trwałych. Farba ta, z założenia służy do malowania
    tymczasowego, aby chronić wyrób metalowy od momentu wyprodukowania do
    właściwego ... pomalowania przez nabywcę, czy wytwórcę gotowego wyrobu.
    Stąd może być kładziona na rdzę, bo przecież żaden producent np.:
    profili stalowych nie będzie zatrudniał ludzi do czyszczenia wyrobów z
    rdzy. Ten lakier ma się trwale połączyć z metalem pokrytym warstwą rdzy
    i _czasowo_ chronić metal przed dalszą korozją.
    Tylko, że u nas nikt nie stosuje takich rozwiązań. U nas po prostu
    smaruje się olejem i jest OK.

    Kazek

  • 8. Data: 2010-07-27 06:29:18
    Od: rybak <b...@b...net>

    On Mon, 26 Jul 2010 22:29:28 +0200, Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    wrote:

    >Z tego, co mi powiedziano, Hammerite w ogóle nie nadaje się do
    >zastosowań trwałych.

    I dlatego właśnie stare, pordzewiałe ogrodzenie pomalowane od
    niechcenia hammeritem jakieś 8 lat temu do dziś doskonale się trzyma.
    No chyba, że "trwałe zastosowanie" to np. powyżej 10 lat :)

  • 9. Data: 2010-07-27 07:05:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "rybak" <b...@b...net> napisał w wiadomości

    > I dlatego właśnie stare, pordzewiałe ogrodzenie pomalowane od
    > niechcenia hammeritem jakieś 8 lat temu do dziś doskonale się trzyma.
    > No chyba, że "trwałe zastosowanie" to np. powyżej 10 lat :)

    No u mnie się to nie udało, zeszło po roku, U brata zresztą też były jakieś
    cyrki.

    Marek

  • 10. Data: 2010-07-27 16:53:08
    Temat: A co na ocynk ?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Cztery lata temu zrobiłem nową bramę i chcąc ją porządnie pomalować kupiłem
    > mocno reklamowaną farbę Hammerite. Myślałem, że to dobry wybór. Malowanie

    Tak nieco w temacie - co proponujecie sprawdzonego na pomalowanie ocynkowanej
    konstrukcji ?