  • 1. Data: 2010-07-25 18:26:22
    Temat: styropian a wilgoć
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam

    mam takie pytanie - jest sobie przyklejony styropian na ścianie, w miejscu
    które docelowo nie bedzie narażone ani na słońce ani na deszcz (najwyżej
    wilgoć zawarta w powietrzu) poki co jest jednak nieposłonięty. przez kilka
    godzin padał po nim deszcz, teraz został osłonięty folią, ale nadal jest
    mokry. i tutaj pytanie, czy można na takim wilgotnym styropianie zatapiać
    siatkę? (jeszcze trzeba przejechac pacą scierną wiec wierzchnbia warstwa
    zejdzie) czy tez musze poczekać kilka suchych dni? oczywiscie w trakcie prac
    i po nie byłby juz narazony na deszcz. no i drugie pytanie, czy taki
    nieodsłonięty styropian musze traktować czyms wiecej niz klejem?

  • 2. Data: 2010-07-26 15:34:44
    Temat: Re: styropian a wilgoć
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik nuclear2001 napisał:
> [...]
    > i po nie byłby juz narazony na deszcz. no i drugie pytanie, czy taki
    > nieodsłonięty styropian musze traktować czyms wiecej niz klejem?

    Pytanie z gatunku nierozstrzygalnych. Wszystko zależy ile wody wchłonął
    i jak gruba jej warstwa zalega na powierzchni porów. Drobna ilość wody
    jest przy klejeniu nawet pożyteczna - zmniejsza napięcie powierzchniowe
    klej - styropian i powoduje głębszą migrację kleju do porów czyli lepszą
    adhezję. W końcu klej zawiera wodę... Problem zaczyna się gdy widy w
    styropianie jest tak dużo że w znaczący sposób rozcieńcza klej przy
    powierzchni styropianu - wówczas taka rozcieńczona warstwa wykazuje
    zmniejszoną kohezje i łatwo się rozwarstwia.

    --
    Darek