  • 1. Data: 2012-01-11 16:25:32
    Temat: Instalacja kuchenki w przedpokoju
    Od: "xxxx" <x...@x...xxx.pl>

    Witam wszystkich.

    Mam następujące pytanie: mieszkam w mieszkaniu kwaterunkowym w bloku "z
    wielkiej płyty" o powierzchni 26 metrów kwadratowych, przedpokój z aneksem
    kuchennym ma powierzchnię 5,5 metra kwadratowego (brak okien).

    Przed otrzymaniem tego lokalu nastąpił remont przez administację, co
    skutkowało między innymi likwidacją przyłącza gazowego.

    Próby wyjaśnienia tej sytuacji w administracji skutkowały zdawkowym
    stwierdzeniem, że w pomieszczeniach o takiej kubaturze nie instaluje się
    gazu.

    Czy to jest prawda? Czy naprawdę w takim pomieszczeniu nie można
    zainstalować nawet małej dwupalnikowej kuchenki?

    Dodam, że na klatce są stosowne skrzynki z licznikami gazowymi.

    Dzięki za ewentualne rady.

  • 2. Data: 2012-01-13 16:32:27
    Temat: Re: Instalacja kuchenki w przedpokoju
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "xxxx" <x...@x...xxx.pl> napisał w wiadomości
    > Czy to jest prawda? Czy naprawdę w takim pomieszczeniu nie można
    > zainstalować nawet małej dwupalnikowej kuchenki?
    >
    > Dodam, że na klatce są stosowne skrzynki z licznikami gazowymi.

    A po co ci ten gaz? Przypuszczam że mieszkasz sam, więc dużo gotować nie
    będziesz. Mając gaz będziesz płacił nie tylko za gaz ale także opłaty
    abonamentowe i koszty stałe. Ja miałem takie mieszkanie, miałem kuchnię
    dwupalnikową na butle ale wtedy nikt jeszcze nie słyszał o indukcji.
    Uprzesz się na gaz to około 10zł na miesiąc w taryfie W1 samych kosztów
    stałych będziesz płacić. Kup płytę indukcyjną za 150zł w lidlu i gotuj na
    indukcji. Prąd masz w domu tak czy siak. Aby zagotować litr wody zużywasz
    nieco ponad 0,1kWh prądu, co kosztuje 6groszy. Za te 10zł kosztów stałych za
    gaz zagotujesz ponad 150 litrów wody prądem.
    Dobrze radzę, leć do lidla. 3 lata gwarancji ma ta płyta i spokój że nie
    zatrujesz się gazem który wszyscy dookoła twierdzą że pali się na żółto bo
    tak jest oszukiwany azotem.

    Marek

  • 3. Data: 2012-01-13 16:40:38
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Dobrze radzę, leć do lidla. 3 lata gwarancji ma ta płyta i spokój że nie
    > zatrujesz się gazem który wszyscy dookoła twierdzą że pali się na żółto
    > bo tak jest oszukiwany azotem.

    Tylko proszę się nie doszukiwać wspólnego między spalaniam zaazotowanego
    gazu a możliwością zatrucia.
    Nie to miałem na myśli...

    Marek

  • 4. Data: 2012-01-13 17:04:01
    Od: "xxxx" <x...@x...xxx.pl>

    > [...]
    > A po co ci ten gaz? Przypuszczam że mieszkasz sam, więc dużo gotować nie >
    będziesz.
    > [...]

    To mieszkanie mojej Mamy - która od zawsze dużo gotowała.
    Prąd nie wchodzi w grę.

  • 5. Data: 2012-01-13 17:20:11
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał:
    > Tylko proszę się nie doszukiwać wspólnego między spalaniam
    > zaazotowanego gazu a możliwością zatrucia.
    > Nie to miałem na myśli...

    o właśnie, a jak poznać czy ten gaz jest zaazotowany czy nie?
    i jeśli już poznam to mogę to reklamować?

  • 6. Data: 2012-01-13 19:57:47
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > będziesz.
    >
    > To mieszkanie mojej Mamy - która od zawsze dużo gotowała.
    > Prąd nie wchodzi w grę.

    Wystosuj więc pismo do zarządcy i zażądaj pisemnego uzasadnienia odmowy
    doprowadzenia gazu do lokalu i podania podstawy prawnej takiej decyzji w
    odniesieniu do Twojego mieszkania. Jeżeli takowa będzie - otrzymasz ją,
    jeżeli nie - wnioskuj o doprowadzenie gazu. Podział zazwyczaj jest taki: do
    kurka głównego budynku jest to sieć i należy do dostawcy gazu, od kurka do
    licznika odbiorcy jest to instalacja gazowa należąca do właściciela budynku
    (wspólnota, spółdzielnia, gmina, osoba fizyczna, prawna) od gazowmierza jest
    to część instalacji jeżeli nawet nie należąca do, to będąca w gestii i
    odpowiedzialności odbiorcy końcowego.

  • 7. Data: 2012-01-13 20:08:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.01.2012 18:04, xxxx pisze:

    > Prąd nie wchodzi w grę.

    Bo?

  • 8. Data: 2012-01-13 20:11:27
    Od: "xxxx" <x...@x...xxx.pl>

    > Bo?

    Nie wnikając w koszty - po prostu jest bardzo niewygodny w używaniu (z
    powodu znacznej bezwładności płytki grzejnej - wiadomo jak to istotne przy
    gotowaniu - nie można "od ręki" zmniejszyć lub zmniejszyć "płomienia").

  • 9. Data: 2012-01-13 20:19:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.01.2012 17:25, xxxx pisze:

    > Mam następujące pytanie: mieszkam w mieszkaniu kwaterunkowym w bloku "z
    > wielkiej płyty" o powierzchni 26 metrów kwadratowych, przedpokój z aneksem
    > kuchennym ma powierzchnię 5,5 metra kwadratowego (brak okien).

    Czyli masz malutką klitkę bez okien...

    [ciach]

    > Próby wyjaśnienia tej sytuacji w administracji skutkowały zdawkowym
    > stwierdzeniem, że w pomieszczeniach o takiej kubaturze nie instaluje się
    > gazu.

    Możesz prosić o uzasadnienie na piśmie, ale przypuszczam że może
    faktycznie chodzić o zbyt mała kubaturę pomieszczenia z urządzeniem
    gazowym tudzież zakazy umieszczania takich urządzeń w pomieszczeniach
    mieszkalnych (jak jest ten aneks oddzielony od reszty?)

  • 10. Data: 2012-01-13 20:25:08
    Od: "xxxx" <x...@x...xxx.pl>

> [...]
    > gazowym tudzież zakazy umieszczania takich urządzeń w pomieszczeniach
    > mieszkalnych (jak jest ten aneks oddzielony od reszty?)

    To jest po prostu duży przedpokój oddzielony od pokoju drzwiami.