  • 1. Data: 2012-01-11 12:11:12
    Temat: Jak nie zasyfić kuchni czyli przetwory w pomieszczeniu gospodarczym.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Mam typową indukcję zabudowaną w kuchni i jestem z niej zadowolony.
    Kupiłem wczoraj w lidlu jeszcze jedną ale tym razem pojedynczą płytę
    indukcyjną za 149zł.
    Będzie wykorzystywana w pomieszczeniu gospodarczym-kotłowni gazowej i pralni
    zarazem pod sokownik (kupiłem taki kiedyś na uindukcję) oraz do wekowania i
    pasteryzacji przetworów.
    Moc wedle producenta na pudełku 2000W. Zmierzona pobierana moc 1850W
    (perpetum mobile siakieś, ale tanie przynajmniej)
    Trochę głośny wentylator ale to w gospodarczym nikomu nie będzie
    przeszkadzać.
    No. Tyle minusów a teraz plusy Moc regulowana w 10 stopniach ale można tez
    ustawiać żądaną temperaturę garnka od 60 do 240stC co 20stC. Wbudowany
    minutnik oraz funkcja rozpoznawania garnka. Duży wentylator sprawia wrażenie
    że urządzenie będzie poczciwie przewietrzane.
    Dość syfu w kuchni. W pomieszczeniu gospodarczym mam płytki na 170cm i
    ściany odporne na szorowanie. Jest też głęboki zlew na dużym blacie na
    którym znalazło się miejsce na płytę indukcyjną.
    Według mnie warto.

  • 2. Data: 2012-01-11 15:50:52
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 11, 1:11 pm, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    > Troch g o ny wentylator ale to w gospodarczym nikomu nie b dzie
    > przeszkadza .
    > No. Tyle minus w a teraz plusy  Moc regulowana w 10 stopniach ale  mo na tez
    > ustawia dan temperatur garnka od 60 do 240stC co 20stC. Wbudowany
    > minutnik oraz funkcja rozpoznawania garnka. Du y wentylator sprawia wra enie
    > e urz dzenie b dzie poczciwie przewietrzane.
    > Do syfu w kuchni. W pomieszczeniu gospodarczym mam p ytki na 170cm i
    > ciany odporne na szorowanie. Jest te g boki zlew na du ym blacie na
    > kt rym znalaz o si miejsce na p yt indukcyjn .

    No, male plyty indukcyjne sa tanie i czasem warto miec taka zeby sobie
    jedzenie trzymac cieple.
    Sam chcialem kupic indukcja+gaz ale nie ma. A jak jest to taki
    potworek ze do niczego sie nie nadaje.

    Ale zeby sie tak przetworow bac to sie dziwie :).

  • 3. Data: 2012-01-11 18:42:44
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    > odporne na szorowanie. Jest też głęboki zlew na dużym blacie na którym
    > znalazło się miejsce na płytę indukcyjną.

    Ja jednak polecam małą gazową. W październiku w sobotę wyłączyli mi prąd
    (zgodnie z zapowiedzią) na ok. 6 godzin. Prawie oszalałem usiłując zdobyć
    wrzątek na kawę. Ostatecznie znalazłem kartusz turystyczny i maleńką kuchenkę z
    którą kiedyś szlajałem się po górach. Gdybym miał małą kuchenkę gazową, nie
    byłoby problemu. Zwłaszcza, że w kotłowni przygotowałem na nią miejsce i
    przyłącze gazu.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2012-01-11 19:32:21
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    W dniu 2012-01-11 19:42, Bartek pisze:

    Witam,

    Moim zdaniem do przetworów najlepsza jest "kuchnia letnia", czyli
    pomieszczenie w części gospodarczej, które zimą może być grzane tylko
    aby, aby. W takiej kuchni należy postawić kuchnię węglową, np.: tzw.:
    angielkę. Na takowej można gotować wszystko niewielkim kosztem, łącznie
    z powidłami, które wymagają kilkudziesięciu godzin smażenia na wolnym
    ogniu. A i o zasyfienie oficjalnej kuchni nie ma obaw.

    Tylko, że w projektach współczesnych domów takich pomieszczeń zwykle
    brak... ledwo miejsce na kocioł gazowy się znajdzie.

    Kazek

  • 5. Data: 2012-01-12 07:07:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    >Sam chcialem kupic indukcja+gaz ale nie ma. A jak jest to taki
    >potworek ze do niczego sie nie nadaje.
    Parelat temu bylem w Austrii w jakims sklepie typu IKEA albo LUTZ, nie
    pamietam i widzialem mieli takie paski po dwa pola. Mozna bylo zestawiac
    pasek z indukcja obok paska z gazem albo halogenem

    >Ale zeby sie tak przetworow bac to sie dziwie :).
    No wiesz... robimy duzo przetworów, bardzo duzo soków. Syf sie robi niezly
    przy tym, a i jak ktos chce wtedy zrobic cos innego w kuchni to jest czasem
    konflikt interesów.

    Marek

  • 6. Data: 2012-01-12 07:12:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > wrzątek na kawę. Ostatecznie znalazłem kartusz turystyczny i maleńką
    > kuchenkę z którą kiedyś szlajałem się po górach.
    U mnie w roku przynajmniej 3-4 razy takie długie.wyłączenia się zdarzają. Na
    tą okoliczność mam właśnie turystyczną na kartusze.
    Nie chcę kuchenki gazowej, nawet małej dwupalnikowej. Jest to nieporęczna i
    tak duża, jak chcesz schować to trzeba by wąż na szybkozłączce dorobić co
    podraża całość znacznie. No i schować też gorzej niż małą indukcyjną.

    > Gdybym miał małą kuchenkę gazową, nie byłoby problemu. Zwłaszcza, że w
    > kotłowni przygotowałem na nią miejsce i przyłącze gazu.
    No ja akurat mam w kuchni przygotowane podejście. Teraz jest zakorkowane.

    Marek

  • 7. Data: 2012-01-12 07:24:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > które wymagają kilkudziesięciu godzin smażenia na wolnym ogniu. A i o
    > zasyfienie oficjalnej kuchni nie ma obaw.

    Kotłownie mam za małą na angielkę a i komina na nią brak. Ale gdybym już cos
    takiego robił to nie po to aby gotować w lecie ale w zimie. W angielkę
    zainstalowałbym tzw. podkowę i wodę bym nią przy okazji grzał. Mieszkałem w
    domu z angielką w kuchni. W lecie używanie jej nie było zbytnio komfortowe,
    w zimie, fajnie było się ogrzać a i wodę mieć ciepłą w zbiorniku 200l.

    > Tylko, że w projektach współczesnych domów takich pomieszczeń zwykle
    > brak... ledwo miejsce na kocioł gazowy się znajdzie.

    No u mnie w projekcie kocioł gazowy był w łazience na górze :) Architekt
    przerysował mi kominy i zrobiłem gospodarcze na dole w pomieszczeniu które
    miało być jako garderoba.

    Marek

  • 8. Data: 2012-01-12 07:38:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > No u mnie w projekcie kocioł gazowy był w łazience na górze :) Architekt
    > przerysował mi kominy i zrobiłem gospodarcze na dole w pomieszczeniu które
    > miało być jako garderoba.

    Ciekawy projekt... kotłownia na górze, garderoba na dole... Mój kumpel ma skład
    opału na strychu :)

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2012-01-12 08:12:52
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
    > Mój kumpel ma skład opału na strychu :)

    A to by było całkiem dobre :-))).
    Jakiś silos na strychu, w nim ze cztery - pięć ton węgla i rura prosto
    do podajnika kotła umieszczonego na dole.
    Użytkownik tylko dogląda kotła i wybiera popiół, a już zasypywaniem nie
    musi się martwić...
    Tylko jak rozwiązać załadunek opału do takiego silosa? No i konstrukcję
    budynku trzeba przewidzieć pod takie obciążenie - w końcu pięć ton
    dodatkowo na strych to trochę jest :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2012-01-12 08:16:43
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > U mnie w roku przynajmniej 3-4 razy takie długie.wyłączenia się
    > zdarzają. Na tą okoliczność mam właśnie turystyczną na kartusze.

    To ciekawe... u nas na wsi w zasadzie nie wyłączają prądu. W ub roku w
    zimie może kilka razy po paręnaście minut, a raz to 'aż' przez
    czterdzieści minut nie było prądu...

    Co do 'okoliczności'... Mam turystyczną butlę - małą - z nakręcanym
    palnikiem. Do zagotowania wody na kawę wystarczy, a i zupę da się na tym
    ugotować, ale... nie używałem jeszcze :-))) nie było potrzeby.

    pozdrawiam
    Robert G.