    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 21 Nov 2017 23:55:51 -0800 (PST)
    Subject: Instalacja ogrzewania do PC (bufor)
    From: uciu <a...@g...com>

    Czesc,

    budowany dom ma być ogrzewany PC prawdopodobnie PW LG Therma V.

    bojler planuje podobny do:
    https://www.sunex.pl/imagesdb_zbiornik-fisch-s15-pl-
    160719-0.pdf

    Sterowanie tylko poprzez czujnik pogodowy - żadnych termostatów w domu

    Zbieram oferty na montaż takiej od instalatorów
    Na razie przyszła tylko jedna oferta i tam upierają się, że musi być dodatkowy
    zbiornik buforowy do CO.

    I teraz pytanie
    Jak widziałem gotowe instalacje na FM to ludzie nie mają w nich zbiornika buforowego
    do CO i nie mają też termostatów dławiących przepływy.

    Wg mnie bufor nie jest wymagany ale trzeba zapewnić pompie pewny i stały odbiór
    ciepła , czyli nie może być żadnych termostatów zamykających lub redukujących
    przepływ na podłogówce i żadnego ograniczania przepływu , żadnych grzejników z
    termostatami i itd ... Ogolnie nie planowałem, żadncy siłowników na rozdzialczu a
    rotometry mają być otwarte na full - pętle zakładam wszędzie równe

    I tu instalator mnie wyśmiał... że musi być bufor, że musą być siłowniki na
    rozdzialczu...że muszą być termostaty...

    Wg schematu LG - bufora nie musi byc:
    https://drive.google.com/open?id=1E4VP0Hq6xk42Pgbakr
    DHzZkqxULjXTdO

    _______________________________________
    Poniżej uzasadnienie instalatora:
    Zbiornik buforowy dla niskotemperaturowej Pompy Ciepła podłączonej do
    podłogowej instalacji C.O. ma za zadanie zapobiegać skokom temperatury
    zasilania w czasie rozmrażania wymiennika (defrost).
    W czasie cyklu odszraniania pracuje pompa obiegowa hydroboksu, włącza
    się również grzałka elektryczna dla pokrycia straty ciepła.
    Gdy w instalacji wpięty jest zbiornik buforowy możemy wyłączyć
    grzałkę
    elektryczną, wymiennik korzysta z ciepła z instalacji.
    Skokowe zmiany temperatury zasilania wpływają destrukcyjnie dla
    instalacji podłogowej.
    Zastosowanie bufora zapobiega temu efektowi, tym bardziej w tak małej
    instalacji.
    W typowym ogrzewaniu podłogowym o powierzchni 120m2 mieści się około
    115 litrów wody. Moim zdaniem dla Pompy Ciepła jest to zbyt mało.
    Prawdopodobnie sprężarka będzie się zbyt często włączała.

    Co do COP to nie wiem jak wpływa bufor na jego wartość jednak
    podstawowym czynnikiem mającym wpływ na COP urządzenia jest
    temperatura zewnętrzna powietrza, jej zmiana o kilka stopni oznacza
    zmianę COP nawet o 20%, a takie wahania występują w ciągu kilku godzin.

    Ustawienie rotametrów na rozdzielaczu na "full" to absurd. Poco

    montować drogi rozdzielacz i go eliminować?

    Jak w instalacji u kolegi realizowana jest regulacja temperatury np.
    dla łazienki i sypialni?

    Prawidłowa regulacja przepływu medium dla każdej z pętli to podstawa.
    Siłowniki elektryczne na rozdzielaczu w połączeniu z termostatami
    pokojowymi to podstawa sterowania ogrzewaniem podłogowym. Tylko w
    przypadku montażu pełnego systemu sterowania możemy powiedzieć o
    energooszczędności.

    Aby zapobiec zatrzymaniu przepływu w naszej instalacji stosujemy zawór
    obejścia, zapewniający minimalny przepływ w każdej sytuacji.

    -Bufor na schemacie jaki Pan otrzymał jest pokazany jako opcja -
    grzejemy grzałką czy mamy bufor?

    -Jak najbardziej, sterowanie ogrzewaniem możemy realizować czujnikiem
    pogodowym.

    -Zbiornik buforowy izolowany o pojemności do 150L w "normalnej"
    cenie
    do 1000 zł. na chwilę obecną jest niedostępny.

    I kto tu ma racje - ja LAIK czy ów instalator?
    Mam szukać innego???