  • 1. Data: 2019-11-21 20:22:17
    Temat: Instalacja wodna, jakie koszty?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Ile może kosztować +/- wykonanie instalacji wodnej wewnętrznej w
    jednorodzinnym domu? Będzie 20 punktów czerpalnych (bateria umywalkowa =
    2 punkty). Instalacja mało rozległa, bo wszystko w promieniu 5 metrów.
    Łazienka sąsiaduje z kuchnią, a pralnia jest kondygnację niżej.
    Instalacja będzie z PEX 16 i 20 mm. Chodzi tylko o położenie samych
    rurek i kształtek, bez armatury i bez kucia.
    Czy koszt liczy się od punktu, czy jakoś inaczej?
    No i lokalizacja w Małopolsce, mała mieścina.
    Jacek

  • 2. Data: 2019-11-21 21:26:32
    Temat: Re: Instalacja wodna, jakie koszty?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 listopada 2019 20:22:48 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > rurek i kształtek, bez armatury i bez kucia.
    > Czy koszt liczy się od punktu, czy jakoś inaczej?
    > No i lokalizacja w Małopolsce, mała mieścina.

    łazienkę ostatnio robiłem, 9 punktów, gabarytowo niewielką a samych materiałów poszło
    za ponad 600zł, spodziewałem sie mniej.

    b.

  • 3. Data: 2019-11-21 22:17:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.11.2019 o 21:26, Budyń pisze:
    > łazienkę ostatnio robiłem, 9 punktów, gabarytowo niewielką a samych materiałów
    poszło za ponad 600zł, spodziewałem sie mniej.
    Mi chodzi o koszt robocizny, bo mam do wyboru zrobić samodzielnie albo
    wynająć kogoś. Z rurek PEX robi się dziecinnie prosto, tylko szkoda mi
    czasu, a na pewno będę robic to wolniej, niż ktoś, co ma z tym do
    czynienia na co dzień.
    Jacek

  • 4. Data: 2019-11-22 20:14:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.11.2019 09:31, lleeoo wrote:
    > Jestem na podobnym etapie, 18 punktów, ok 80m instalacji, pex

    Ha, ale mnie zaskoczyliście. Jeszcze nigdy nie liczyłem ilości "punktów
    wody" w domu :-) A jak liczycie cyrkulacje, lajtowo że kilka metrów
    rurki ekstra? A podłączenie w maszynowni/kotłowni to jak, boiler jako 2
    dodatkowe punkty? :->

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz