  • 1. Data: 2019-11-21 15:16:40
    Temat: Przyłącze gazowe- koszty, PODSUMOWANIE
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jutro/w poniedziałek wieszają mi gazomierz, zamieniam więc śmieciucha na gazowy
    Poniżej podam koszty które poniosłem- może komuś się przyda.

    Gazownia postawiła skrzynkę w granicy działki- będę musiał zapłacić ok 2000zł
    ryczałtowo(opłata przyłączeniowa czy jakoś tak) jak gazomierz powieszą
    Etap doprowadzenia gazu do kotłowni:
    -projekt- 1000zł
    -opinia kominiarza 150zł+ 30zł przy odbiorze
    -kierownik budowy- 200zł
    -rura(15m), sztyce zawór, kształtki oporowe- 500zł
    -zgrzanie rury i połączenie tego do skrzynki oraz z drugiej strony wprowadzenie do
    kotłowni-300zł robocizna.
    Wykop, włożenie rury, zasypanie robiłem sam.
    Czyli do momentu gdy w kotłowni mam rurę z gazem wyszło 2200zł
    Z czego "fizyczni" dostali 300zł, materiały 500zł a 1400zł to papierologia

    Teraz pozostał etap wywalenia śmieciucha i podłączenia kotła gazowego
    Kocioł już wisi, wyrzut spalin(przez ścianę) zrobiony
    Z instalatorem jestem umówiony na 1200zł robocizna
    W zakres tego wchodzi:
    -powieszenie kotła(już zrobione)
    -doprowadzenie gazu od ściany w kotłowni do miejsc gdzie kocioł wisi(3 metry), rury
    miedziane złączki prasowane- już zrobione
    -montaż wyrzutu spalin,4 metry(już zrobione)
    -wywalenie śmieciuch i podpięcie do instalacji kotła gazowego.
    Materiały:
    -rura miedziana, kształtki, jakieś zawory- myślę ze cena nie przekroczy 300zł bo i
    dużo tego nie trzeba
    -kocioł- termet ecocondens gold plus- 3400zł
    -wyrzut spalin wybrałem system koncentryczny Ricom Pal(z zewnątrz aluminium, środek
    PPs: 3szt rur 1m + jedna 0,5m + kolano koncentryczne z inspekcją + wyjście poziome
    koncentryczne- 600zł
    Musze dokupić jeszcze czujnik temperatury zewnętrznej(80zł?) i sterownik
    Sterownik najprawdopodobniej kupię easy-remote termeta- na allegro widzę go za 215zł

    Razem więc ok 10 tys
    18% kosztów zwróci mi "czyste powietrze"

  • 2. Data: 2019-11-27 00:36:11
    Temat: Re: Przyłącze gazowe- koszty, PODSUMOWANIE
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.11.2019 15:16, Kris wrote:

    > Razem więc ok 10 tys
    > 18% kosztów zwróci mi "czyste powietrze"

    Dziękujemy za podsumowanie.
    Ile by kosztowało bez własnej robocizny?

  • 3. Data: 2019-11-27 04:08:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    Moja robocizna to wykopanie 15m rowu, wrzucenie w to rury i zasypanie tego.

  • 4. Data: 2019-11-27 17:53:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Razem więc ok 10 tys
    > 18% kosztów zwróci mi "czyste powietrze"
    dla czego tylko 18%? Jak to załatwiłeś? Bo czytam że robota już
    zrobiona, raczej zapłacona a... dopiero mają zwracać. umówiłeś się
    wcześniej na kwotę?

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-11-27 18:09:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 17:53:43 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > dla czego tylko 18%?

    %dofinansowania zależy od dochodu na członka rodziny. Mojej mamie dofinasowali 43%

    >Jak to załatwiłeś? Bo czytam że robota już
    > zrobiona, raczej zapłacona a... dopiero mają zwracać. umówiłeś się
    > wcześniej na kwotę?

    Wniosek składasz przed rozpoczęciem roboty.
    Wpisujesz tam zakres robót i przewidywane koszty
    Wniosek akceptują, podpisujesz umowę
    Kończysz robotę składasz wniosek o wypłatę dotacji
    Robotę kończysz- akceptują i wypłacają
    Wniosek dość prosty, zakres dofinansowania szeroki(np drzwi, okna, brama garażowa
    itp)
    Bodajże dwa lata jest na skończenie roboty a o płatność można w częściach występować
    Ja np teraz wystąpiłem o część za wymianę śmieciucha a wiosna drzwi i bramę garażową
    i jakieś pierdoły inne sobie wymieniam(bo i to we wniosku wpisałem) i o dalszą cześć
    dotacji wystąpię.