  • 1. Data: 2019-11-20 00:01:26
    Temat: Sprężarka plus odolejacz do pompowania hydroforu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Ostatnio spaliła mi się sprężarka bezolejowa i szkoda mi pieniędzy na
    nową, bo w zasadzie do wszystkiego używam teraz sprężarki olejowej. Sęk
    w tym że ostatnia rzecz do której używałem tamtej, to było pompowanie
    hydroforu (taki gdzie powietrze miesza się z wodą).

    Jeżeli kupie odolejacz-odwadniacz (takie zestawy są na allegro) w
    przedziale 150-200zł i podłączę to na wężu do sprężarki olejowej, to raz
    na dwa miesiące mogę dopompować tym hydrofor? Czy jednak do wody będą
    przedostawać się zanieczyszczenia, którymi trzeba się przejmować?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2019-11-20 00:51:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie musisz kupować odolejacza. Mozesz zrobic samemu. Potrzebujesz kawałek rury, z 30
    centymetrow, 1-2 cale nagwintowanej z dwóch stron. Dwa korki. W korkach wiercisz
    otwory i wlutowujesz kawałki rurki miedzianej/mosieznej zeby węża podlaczyc. Lutuje
    się na maszynce elektrycznej albo jakims palnikiem, na kuchence gazowej też można. W
    środek sypiesz potłuczony na małe kawalki koks. Wielkość od 0,5 cm do 1 cm.
    Zabezpieczasz np. nierdzewnymi zmywakami zeby sie nie wysypywal pył z koksu. Filtr z
    papieru z worka do odkurzacza też możesz dać. Skuteczność takiego odolejacz jest o
    wiele większą od typowego odolejacza/odwadniacza jaki mozna kupić. Tanie kupne są w
    kategorii zgrubnych. Z koksem jest z kategorii dokładnych.