  • 1. Data: 2019-11-20 15:27:08
    Temat: Odwieczny dylemat: sterowanie pogodowe czy pokojowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    Parter: układ mieszany- podłogówka+ grzejnki
    Piętro- w sypialniach grzejniki, w łazience podłogówka
    Kocioł na gaz
    Lepsze będzie sterowani pogodowe czy pokojowe?

  • 2. Data: 2019-11-20 17:45:23
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 2019-11-20 o 15:27, Kris pisze:
    > Parter: układ mieszany- podłogówka+ grzejnki
    > Piętro- w sypialniach grzejniki, w łazience podłogówka
    > Kocioł na gaz
    > Lepsze będzie sterowani pogodowe czy pokojowe?

    a nie lepiej połączyć oba rozwiązania ?

  • 3. Data: 2019-11-20 18:25:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 20, 2019 at 5:46:07 PM UTC+1, pilocik wrote:

    > a nie lepiej połączyć oba rozwiązania ?

    dokladnie, ja mam nastoletniego Buderusa z podstawowym sterowaniem z zestawu...
    pogodowka (czujnik temp. zewnetrznej) ma wplyw na temp. wody w obiegu CO (im zimniej
    tym wyzsza, krzywa grzania mozna w jakims tam zakresie ustawiac), czujnik pokojowy
    odpowiada za temp. we "wzorcowym" pomieszczeniu...

  • 4. Data: 2019-11-20 18:41:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-20 o 15:27, Kris pisze:
    > Parter: układ mieszany- podłogówka+ grzejnki
    > Piętro- w sypialniach grzejniki, w łazience podłogówka

    Nurtuje mnie pytanie: czym się kierowałeś projektując taki marny układ
    ogrzewania?

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-11-20 19:45:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2019 18:41:08 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nurtuje mnie pytanie: czym się kierowałeś projektując taki marny układ
    > ogrzewania?

    Bo 11 lat temu jak ten dom budowałem to byłem młody, piękny i ufny.
    I zaufałem fachofcom którzy mi doradzili tak jak mam
    Zresztą to niby tylko dekada temu ale czasy inne
    Na pl.msc.budowanie trafiłem chyba w 2009 roku i wtedy tu jak padło hasło podłogówka
    to zaraz dyskusje ze nie warto bo groźna dla zdrowia, bo kurz, bo dywanu nie położysz
    i inne plagi. A na dzisiaj wad podłogówki nie widzę
    Dywanu nie mamy do dzisiaj żadnego, w kolejnym domu ŻADNEGO grzejnika nie będzie
    oprócz podłogówki. Ale to za lat kilka. Następny dom miał być już kilka lat temu na
    razie skończyło się że działkę pod jego budowę mam i projekt wybrany. A kasa co była
    na jego budowę w kupno mieszkań na wynajem została zainwestowana. I na szczęście jak
    widzę to dobra decyzja w naszych warunkach była i kasa się zwraca dość szybko. Ale to
    temat na inną dyskusję

  • 6. Data: 2019-11-20 21:14:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/11/2019 19:45, Kris wrote:
    > Bo 11 lat temu jak ten dom budowałem to byłem młody, piękny i ufny.
    > I zaufałem fachofcom którzy mi doradzili tak jak mam

    Ja zaufałem jakieś 7 lat temu i też mam podobnie. Potem dotarło do mnie
    że miarą fachowości fachowca jest beret z antenką i możliwie dogłębna
    ignorancja w każdej dziedzinie, ze szczególnym uwzględnieniem nauk
    ścisłych, poparta milionami lat doświadczenia robienia instalcji których
    się potem nie użytkuje.

  • 7. Data: 2019-11-21 01:45:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.11.2019 15:27, Kris wrote:
    > Parter: układ mieszany- podłogówka+ grzejnki
    > Piętro- w sypialniach grzejniki, w łazience podłogówka
    > Kocioł na gaz
    > Lepsze będzie sterowani pogodowe czy pokojowe?

    Pogodowe + pokojowe. Musisz mieć czujnik po północnej stronie żeby
    słońce na niego nie świeciło ani nie za blisko okna.

  • 8. Data: 2019-11-22 20:37:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.11.2019 01:45, KIKI wrote:
    > Pogodowe + pokojowe.

    Ja nie zakładałem regulatora/termostatu pokojowego, ale z wewnątrz domu
    (środek korytarza) do pompy doprowadzony jest czujnik temperatury.
    Działa to tak, że sterowanie generalnie jest pogodowe, ale czujnik z
    domu (opcjonalny) może działać na dwa sposoby.

    1. On/off jeżeli temperatura w pomieszczenie spada poniżej / wzrasta
    powyżej - temperatura wody jest ustalana z krzywej grzewczej.

    2. Wpływać na temperaturę krzywej grzewczej, podnosząc ją lub obniżając
    o stopień C (wody w rurkach) na każde 0,5C brakujące / ponad wskazaną
    temperaturę.

    Ja używam tego drugiego trybu. Samo pogodowe kiedy jest zima wystarcza
    spokojnie, ale w okresach przejściowych kiedy w nocy robi się -2C a w
    dzień 15C, odczyt temperatury z domu niweluje niedogrzanie/przegrzanie -
    szczególnie kiedy trzyma się reżimu grzania w 2T.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-11-27 12:44:31
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2019 15:27:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Parter: układ mieszany- podłogówka+ grzejnki
    > Piętro- w sypialniach grzejniki, w łazience podłogówka
    > Kocioł na gaz
    > Lepsze będzie sterowani pogodowe czy pokojowe?

    A w jakim celu w ogóle instalować czujniki na zewnątrz budynku, skoro mieszka się
    wewnątrz?

  • 10. Data: 2019-11-27 12:46:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-27 o 12:44, sk pisze:
    > A w jakim celu w ogóle instalować czujniki na zewnątrz budynku, skoro mieszka się
    wewnątrz?

    Żeby było cieplej na zewnątrz :)