  • 1. Data: 2019-11-18 17:53:11
    Temat: Matowe obrawy świetlne
    Od: "|SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Każdy pewnie ma biały klosz na lampę, problem w tym że takie klosze
    zatrzymują większość (ponad 50%) światła żarówki. Praktycznie nie da się
    kupić przeźroczystych opraw świetlnych, przez co płacimy ponad dwa razy
    więcej za oświetlenie.
    Może też chodzić o to żeby tak was ogłupić, żebyście kupowali drogie pseudo
    energooszczędne świetlówki zamiast tanich żarówek, bo żarówka w takim
    matowym kloszu faktycznie świeci ciemniej.
    Co więc można zrobić? Chyba tylko kupić żarówkę i zdjąć klosz z lampy.

  • 2. Data: 2019-11-18 20:09:42
    Temat: Re: Matowe obrawy świetlne
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-11-18 o 17:53, |SpiskowyMocny pisze:

    > Co więc można zrobić? Chyba tylko kupić żarówkę i zdjąć klosz z lampy.

    Możesz jeszcze kupić "żarówkę" LED, jeśli lampa na typu E14 czy E27 i
    ściągnąć matową "bańkę" Będziesz miał podwójny efekt.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-11-18 22:00:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Co więc można zrobić? Chyba tylko kupić żarówkę i zdjąć klosz z lampy.
    napierdzielić listewek aluminiowych na sufit i okleić je paskami led. ja
    tak mam, ale nie znam nikogo kto by miał takiego fioła na ledy jak ja,
    więc rozwiązanie jest - ale chętnych do jego stosowania brak. chociaż
    kumpel piwosz, może mi da do oklejenia paskami led taką wielką puszkę z
    piwa (5, moze 10 litrów). taką będzie miał lampę. ale czy w pokoju
    gościnnym? Wątpię

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-11-19 21:58:40
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    ToMasz
> [...]
    > kumpel piwosz, może mi da do oklejenia paskami led taką wielką puszkę z
    > piwa (5, moze 10 litrów). taką będzie miał lampę. ale czy w pokoju

    Muszę cię Tomasz zmartwić, bo LEDy wcale nie są bardziej energooszczędne niż
    zwykłe żarówki a są od nich z tysiąc razy droższe, ma dodatek uszkadzają
    wzrok i nie oddają pełni barw (mają znacząco inne widmo od słonecznego)

  • 5. Data: 2019-11-20 00:53:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ledy wywołują jeszcze martwice mózgu co widać po informacjach jakie dajesz.

  • 6. Data: 2019-11-20 10:45:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Nov 2019 21:58:40 +0100, "SpiskowyMocny"
    <T...@p...o2.pl> wrote:
    > Muszę cię Tomasz zmartwić, bo LEDy wcale nie są bardziej
    > energooszczędne niż
    > zwykłe żarówki a są od nich z tysiąc razy droższe,

    Mijasz się z prawdą.
    Koszt śenergii czynnej za swiecenie 100W żarówki przez rok (50gr za
    kWh): 0.50*0.1*24*365=438 zł
    Odpowiedajacy 100W żarówce Led 1650 lumenów 18W: 0.50*0.018*24*365=78

    Koszt żarówki tradycyjnej 3 zł, LED 13 zł

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-11-20 17:54:36
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Marek napisał:

> [...]
    > Odpowiedajacy 100W żarówce Led 1650 lumenów 18W: 0.50*0.018*24*365=78 zł
    > Koszt żarówki tradycyjnej 3 zł, LED 13 zł -- Marek

    Opowiadasz najbardziej prymitywną propagandę na temat pseudo
    energooszczędności świetlówek i LEDów. Zapewniam cię że 100W żarówka pobiera
    tyle samo prądu co 100W LED.
    Kłamstwem jest twierdzenie że 18W LED daje tyle samo światła co 100W
    żarówka.
    Całe kłamstwo leży w różnicy widma obu źródeł światła.
    100W żarówka kosztuje 1zł, 100W LED kosztuje pewnie z 1000zł.

  • 8. Data: 2019-11-20 19:21:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    SpiskowyMocny bredzi:

    > 100W żarówka kosztuje 1zł, 100W LED kosztuje pewnie z 1000zł.

    74 złote 59 groszy:

    https://pl.aliexpress.com/item/32921592365.html

    Jarek

    --
    A po co, a po co tak dłubie i dłubie,
    A za co, a za co tak myśli i skubie,

  • 9. Data: 2019-11-20 19:53:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > SpiskowyMocny bredzi:

    > 74 złote 59 groszy:
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/32921592365.html
    >
    > Jarek

    nie ludzie. celowo piszę: paski led. paski są tanie jak barszcz. co
    więcej, można je tak zamontować żeby były wieczne. ja mam paski od 2013
    i ostatnio liczyłem ile diodek umarło - mniej niż 1%, co oczywiście nie
    jest zauważalne jako spadek światłości. z marnym "spektrum" radzę sobie
    tak, ze łączę w pary zimne i ciepłe odcienie białego. jak ktoś ma
    delikatne oczy (i mózg) to może robić białe światło z diodek rgb.
    Rozproszone oświetlenie może mieć mniejszą moc. tak to już jest, że w
    pochmurny dzień nie świecimy światła, a wszystko widzimy. na 20m pokój -
    18 wat jest spoko, 36wat najtańszych chińskich diodek, (576szt) daje
    minimalnie mniej światła na podłodze, niż standardowo oświetlone biurko.
    Nikt kto mnie odwiedza nie spostrzegł nic negatywnego w rozproszonym
    świetle, jest przyjemne, otacza ze wszystkich stron, nie pozostawia
    ciemnych rogów i nie daje cienia (ostrego). robiłem fotki parę lat temu.
    reasumując:
    "żarówka" diodowa 60 diodek - 20 wat - dupa, przepali się, da dużo
    światła obok siebie - w rogach będzie mrok
    paski led - 288 diodek - 18 W dobrze oddają ciepło, są trwałe, światło z
    wielu punktów miekkie, pomieszane zimne, ciepłe- lepsze oddawanie barw
    ToMasz

    PS
    jeśli chodzi o barwy, przez 6 lat nie zauważyłem niczego co ma inny
    kolor (wyblakły, zmieniony, ciemniejszy) niż w rzeczywistości. natomiast
    wszyscy zauważamy, że pewne chińskie tanie jaskrawe zabawki dziecięce,
    niemalże świecą, odbijają lepiej niż inne przedmioty swiatło diodowe.
    TAk jakbyście świecli lampą uv na dyskotece

  • 10. Data: 2019-11-20 20:51:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 20, 2019 at 6:44:36 PM UTC+1, SpiskowyMocny wrote:

    > Całe kłamstwo leży w różnicy widma obu źródeł światła.
    > 100W żarówka kosztuje 1zł, 100W LED kosztuje pewnie z 1000zł.

    tylko to moc pobierana z sieci, przy zarowce glownie jest zamieniana na cieplo ;)

    np. LEDy maja z ~10x wieksza skutecznoc swietlna:
    https://greenie-world.com/artykul/najwazniejsze-tech
    niczne-parametry-swietlne-zrodel-swiatla-ktore-nalez
    y-zwracac-uwage/