  • 1. Data: 2019-11-16 20:09:06
    Temat: Zamek kulczyka
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=mK8D_8RrxxA

    Pod linkiem jest film z oględzin zamku kulczyka, wybudowanego na odludziu, w
    środku lasu przy rzece, otoczonego fosą.
    Widząc taką budowlę można się zastanowić ilu ludzi trzeba było okraść, lub
    zamordować, żeby coś takiego wybudować, bo nie mówcie mi że da się tyle
    zarobić, ha ha ha.
    Zastanawia mnie sens takiej budowli, na pewno jest to miejsce schronienia
    odcięte od zwykłego motłochu, bo ciężko się tam dostać, odgrodzone fosą,
    wejście przez most zwodzony, w podziemiach można zgromadzić masę żywności i
    ww razie kataklizmu nie martwić się że wygłodniały tłum nas dopadnie.
    Oglądając szczegóły konstrukcyjne, może ktoś się jeszcze czegoś dopatrzy?
    Na pewno zamek z żelbetonu nie jest na wieki, pewnie 300 lat wytrzyma, ale
    widać tam też mury z kamienia, dla ozdoby?
    O czym świadczy metrowej grubości ściana z pustaka ceramicznego?
    Ktoś zauważył jeszcze coś ciekawego?

  • 2. Data: 2019-11-16 21:41:05
    Temat: Re: Zamek kulczyka
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 21:09:47 UTC+1 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
> [...]
    > zamordować, żeby coś takiego wybudować, bo nie mówcie mi że da się tyle

    ja nie wiem kto i za co to buduje, ale wygląda to potencjalnie bardzo fajnie.
    Podobny wynalazek ktos budował na kaszubach
    https://www.zlotaproporcja.pl/2017/04/03/zamek-w-lap
    alicach-kaszuby-atrakcje/

> [...]
    > widać tam też mury z kamienia, dla ozdoby?
    > O czym świadczy metrowej grubości ściana z pustaka ceramicznego?

    nagonaka straszna na tą budowlę od roku jest, pretekstem jest ochrona środowiska.
    Ktos tym ewidentnie steruje.
    A ten zamek w naturę wpisuje się swietnie, i to będzie jedna z niewielu ciekawych
    budowli które zostaną po XXI wieku.

    b.

  • 3. Data: 2019-11-17 20:35:32
    Od: adam <a...@a...pl>

    Tu też przerost ambicji
    https://turystyka.wp.pl/prywatny-zamek-w-sieniawie-6
    043970820461185g

  • 4. Data: 2019-11-17 21:26:22
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 16-11-2019 o 20:09, SpiskowyMocny pisze:
> [...]
    > zamordować, żeby coś takiego wybudować, bo nie mówcie mi że da się tyle

    To zastanów się ile kosztują te budynki:

    https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1966
    962

> [...]
    > wejście przez most zwodzony, w podziemiach można zgromadzić masę żywności i
    > ww razie kataklizmu nie martwić się że wygłodniały tłum nas dopadnie.

    To ma być hotel.

> [...]
    > widać tam też mury z kamienia, dla ozdoby?
    > O czym świadczy metrowej grubości ściana z pustaka ceramicznego?

    yabba