  • 1. Data: 2019-11-16 21:58:47
    Temat: Pytanie do specjalistów - jak się pochyla taflę jeziora?
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/%C5%81apalice

    "Budowlę prowadzono bez żadnych projektów, a w trakcie realizacji
    wzbogacono o wieże, kaplicę, basen czy nieckę jeziora (którego tafla
    byłaby pochylona o 30%)"

    Jak się pochyla taflę jeziora?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-11-16 22:04:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 21:59:23 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > "Budowlę prowadzono bez żadnych projektów, a w trakcie realizacji
    > wzbogacono o wieże, kaplicę, basen czy nieckę jeziora (którego tafla

    zatrudniasz płaskoziemców a oni to juz maja łatwo

    b.

  • 3. Data: 2019-11-16 22:18:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-11-16 o 21:58, Marek pisze:
> [...]
    >
    > "Budowlę prowadzono bez żadnych projektów, a w trakcie realizacji
    > wzbogacono o wieże, kaplicę, basen czy nieckę jeziora (którego tafla

    Zwróć uwagę, ze to artysta więc jezioro tylko pozorne.
    Może jakieś opadające szorstkie dno po którym spływa woda?
    Tylko jak sprawić wrażenie głębi?

  • 4. Data: 2019-11-16 23:35:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > "Budowlę prowadzono bez żadnych projektów, a w trakcie realizacji
    > wzbogacono o wieże, kaplicę, basen czy nieckę jeziora (którego tafla

    Poczytaj co to jest "tafla" i co to jest "niecka", a zrozumiesz, że w
    tym tekście nie ma nic nadzwyczajnego.

    Poza tym w tekście tym nie ma nic o tafli jeziora tylko o tafli niecki
    jeziora.

  • 5. Data: 2019-11-17 00:38:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na wodzie to się znasz jak nikt inny, zapewne za sprawa przepisu na chleb wodny. W
    szambach też jesteś specjalistą. Od dawna kluczy nie podajesz jak się odpływ zatka.

  • 6. Data: 2019-11-17 08:18:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Na wodzie to się znasz jak nikt inny, zapewne za sprawa przepisu na chleb wodny. W
    szambach też jesteś specjalistą. Od dawna kluczy nie podajesz jak się odpływ zatka.

    Lepiej być specjalistą od wody i wodnego chleba niż tak jak ty byłym
    kapusiem SB, który swoich kolegów z pracy, sąsiadów i rodzinę
    podpierdalał. Ale żebyś to chociaż jeszcze był tam na jakimś stanowisku,
    był oficerem, a ty byłeś zwykłym donosicielem. Teraz jesteś
    sfrustrowany, bo na mocy ustawy dezubekizacyjnej obniżyli ci emeryturę.
    Nie masz przyjaciół, nie masz znajomych, rodzina się ciebie wyparła.
    Liczysz na to, że jako anonimowy zenek znajdziesz przyjaciół i poklask
    na grupach dyskusyjnych.

  • 7. Data: 2019-11-17 09:59:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Nov 2019 23:35:14 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Poza tym w tekście tym nie ma nic o tafli jeziora tylko o tafli
    > niecki
    > jeziora.

    fachowcem od gramatyki języka polskiego jednak nie jesteś. Jezioro
    jest po przecinku więc dookreślenie w nawiasie dotyczy tafli jeziora
    a nie niecki tafli jeziora.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-11-17 10:03:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Poczytaj co to jest "tafla" i co to jest "niecka", a zrozumiesz, że
    > tym tekście nie ma nic nadzwyczajnego.
    > Poza tym w tekście tym nie ma nic o tafli jeziora tylko o tafli
    > niecki

    Nn o to jeszcze raz: bo poprzednia odpowiedź pisałem bez okularów i
    zobaczyłem przecinek którego nie było.
    "[...] jeziora KTÓREGO [...] tafla." Gdyby chodziło o nieckę byłoby
    KTÓREJ tafla. Stąd cytowany fragment dotyczy tafli jeziora a nie
    tafli niecki jeziora.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-11-17 10:24:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2019 10:03:16 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > "[...] jeziora KTÓREGO [...] tafla." Gdyby chodziło o nieckę byłoby
    > KTÓREJ tafla. Stąd cytowany fragment dotyczy tafli jeziora a nie

    pobijecie sie teraz bo ktos na wikipedii coś napisał? Sucha niecka jeziora to rzadki
    wynalazek wiec moze wprowadzac w błąd. Aczkolwiek zdanie
    "wzbogacono o wieże, kaplicę, basen czy nieckę jeziora (którego tafla byłaby
    pochylona o 30%)." jest dosc precyzyjne, tyle ze zaskakujace.

    b.

  • 10. Data: 2019-11-17 11:29:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Nov 2019 01:24:52 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > pobijecie sie teraz bo ktos na wikipedii coś napisał? Sucha nieck

    "To jest usenet, tu się walczy".

    --
    Marek