  • 1. Data: 2019-11-21 09:31:47
    Temat: Woda na roli i siedlisku
    Od: nnaa <l...@t...pl>

    Prosze o rady. Sytuacja wyglada nastepujaco.
    Tuz przed zmiana przepisow kupilem siedlisko i hektar ziemi rolnej
    dookola. W jakiejs perspektywie chcialbym tam zamieszkac. Slup z pradem
    stoi na moim polu. Wode chce sobie wykopac na zgloszenie. Mysle, ze dam
    rade nawodnic te moje ziemie studnia glebinowa do 30 m i 5m szesc na
    dobe.
    Wymyslilem, ze studnie wykopie ,,na polu" 5 metrow od granicy siedliska.
    Przez jakis czas bede targal agregat, trudno. Gdy juz bede mial prad w
    studzience, to pomysle, co dalej. Robie to, bo mam rosliny na tym
    hektarze - zakladam sad i ogrod. Bez nawadniania wszystko zdycha.
    Pytania.
    1. Czy lepiej studnie wykopac na ziemi rolnej, czy na siedlisku?
    2. Czy bede mogl w przyszlosci pociagnac sobie wode ze studni w sadzie do
    domu na siedlisku?
    3. A prad? No, ze sobie przeciagne kabelek ze studni w polu na siedlisko?
    4. Czy moge wykopac studnie na siedlisku, na ktorym nie ma budynkow? Czy
    najpierw musze miec plan zagospodarowania?
    5. Czy jest tu ktos z Lublina, co zna sie na przepisach, zeby sie jakos
    umowic i pogadac?

    Pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2019-11-21 09:42:58
    Temat: Re: Woda na roli i siedlisku
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 listopada 2019 09:31:49 UTC+1 użytkownik nnaa napisał:
> [...]
    > Pytania.
    > 1. Czy lepiej studnie wykopac na ziemi rolnej, czy na siedlisku?

    wszystko jedno, wedle wygody

    > 2. Czy bede mogl w przyszlosci pociagnac sobie wode ze studni w sadzie do
    > domu na siedlisku?

    tak

    > 3. A prad? No, ze sobie przeciagne kabelek ze studni w polu na siedlisko?

    chyba raczej odwrotnie, zasilą ci siedlisko, a stamtąd kabel do studni. To ze na
    siedlisku nie ma jeszcze budynku nie ma znaczenia.

    > 4. Czy moge wykopac studnie na siedlisku, na ktorym nie ma budynkow? Czy
    > najpierw musze miec plan zagospodarowania?

    dla studni nie potrzeba planu

    > 5. Czy jest tu ktos z Lublina, co zna sie na przepisach, zeby sie jakos
    > umowic i pogadac?

    idz do wydzialu architektury starostwa, oni sie znają

    b.

  • 3. Data: 2019-11-21 23:13:36
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > 4. Czy moge wykopac studnie na siedlisku, na ktorym nie ma budynkow? Czy
    > najpierw musze miec plan zagospodarowania?

    Ja sądzę, że dobrze byłoby zorientować się gdzie jest woda. O ile faktycznie jest- bo
    to wcale nie jest takie pewne!
    Dlatego, że i ja kupiłem hektar ziemi pod uprawę borówki. Niedaleko był staw, poziom
    wody w studniach dość wysoki, wziąłem firmę do wiercenia studni. Założenie było
    takie- mogą wiercić gdzie chcą na całym terenie, byle by woda była w dostatku( też
    coś 5m3 na dobę). Jeśli znajdą wodę - płacę za robotę, jeśli nie- tylko za dojazd.
    Okazało się, że na powierzchni 50X250 metrów nie było wody! Zbadaliśmy jeszcze
    (elektooporowo) sąsiednie działki- też pustynia. Woda jest, ale powyżej 100 metrów-
    inne przepisy i pieniądze . Całe szczęście, że działkę sprzedałem z zyskiem...
    Pozdro. abomito.