  • 1. Data: 2013-08-16 17:39:23
    Temat: Izolacja i grubość podłogi
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Zacząłem kiedyś wątek o trochę niefortunnym temacie, mam nadzieję, że
    teraz będzie jaśniej i ktoś zechce się wypowiedzieć.
    Sytuacja ma miejsce w domku letniskowym. Wyburzyłem kawałek ścianki
    zacząłem analizować skład podłogi :-)

    Zdjęcia można obejrzeć poniżej:
    http://pho.to/3Ny4S

    Ścianka była na czymś w rodzaju fundamentu, ale co prawdziwym
    fundamentem raczej nie jest. Po prostu pustaki, z których zrobiona była
    cała ścianka, są zagłębione w ziemi i na dolnej warstwie była zrobiona
    izolacja (papa, lepik).
    Podłoga to odrębny temat. Wylewka ma grubość około 3cm, jest wylana na
    folii rozłożonej bezpośrednio na piachu, który nawet nie wygląda na
    szczególnie mocno ubity. Oczywiście nie ma żadnego zbrojenia, siatki
    itp. Folia wystaje przy ścianach, czyli nie łączy się w żaden sposób z
    izolacją poziomą fundamentów, co zapewne jest powodem wilgoci
    pojawiającej się w narożnikach.
    Chciałbym na tej podłodze położyć kafelki, ale trochę obawiam się po
    pierwsze poziomów (dopiero będę sprawdzał, gdzie one są, a gdzie ich nie
    ma) oraz tego, czy nie będą pękać. Jak możliwie nieinwazyjnie (czytaj:
    bez zrywania) poprawić izolację takiej podłogi, jak ją przygotować do
    położenia kafelków itp?

    Maciek