  • 1. Data: 2010-01-18 12:23:33
    Temat: Jajecznica na teflonie ?
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Może to i głupie - ale nie mam pomysłu
    czym zamięszać jajecznicę na teflonowej patelni.

    Z tego co wiem to metalowa łyżeczka nie nadaje się
    do używania na teflonowej patelni.
    Mam drewnianą - ale jakoś mi nie podchodzi -
    za duża i bardzo nasiąka.
    Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
    wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

    Dzięki za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2010-01-18 12:26:23
    Temat: Re: Jajecznica na teflonie ?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    RadekD pisze:
> [...]
    > Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
    > wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

    są takie
    wejdz do 1 lepszego marketu i poszukaj

    michal

  • 3. Data: 2010-01-18 12:59:51
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "RadekD" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
    > wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

    Jajecznicę po wiedeńsku - w szklance.

  • 4. Data: 2010-01-18 13:37:57
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Najlepsza jest drewniana łopatka. Nową natrzyj olejem. Po kilku użyciach
    zaimpregnuje się. W ostateczności są łyżki, łopatki itp. silikonowe
    (miękkie) i z twardego tworzywa odpornego na temperaturę (sprawdź opis).

    F.

  • 5. Data: 2010-01-18 14:37:19
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Mam (jakiś nylon) nawet taką łyżkę do zupy, a i widziałem
    takie "łapki" - niby, że do obracania kotlecików.
    Tylko, że na tych plastikach piszę, że wytrzymują do 160 stopni,
    a rozgrzany olej/tłuszcz ma chyba trochę więcej.

  • 6. Data: 2010-01-18 14:41:08
    Od: "Atanazy" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
    > wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

    Sa lopatki, lyzki i inne narzedzia wykonane z nylonu (taki czarny lub szary
    "plastik") odporny na wysoka temperature specjalnie do patelni teflonowych.
    Wytrzymuuja temperature ok 210 stopni.
    Uwaga na bardzo tanie egzemplarze niskiej jakosci - brzydko pachna jakimis
    chemikaliami nawet po kilkakrotnym uzyciu, a co gorsza zapach przechodzi do
    potrawy...

    Pozdrawiam
    Atanazy

  • 7. Data: 2010-01-18 18:16:17
    Od: "Mariano Italiano" <a...@p...hu>

    RadekD napisał(a):

> [...]
    > Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
    > wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

    Sam jesteś poteflon!

    Mariano Italiano

  • 8. Data: 2010-01-18 18:31:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 13:23:33 +0100, RadekD napisał(a):

    > Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
    > wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

    Komplet z IKEA za kilka złotych. Idealne do takich patelni, nie reagują na
    ich temperaturę, są całkiem neutralne zapachowo i łatwe do mycia.

    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10092928

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-01-18 19:58:16
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 18 Jan 2010 13:23:33 +0100, RadekD napisał(a):

    Firma Tefal robi takie poszukaj sobie w internecie. Sa tańsze standart i
    droższe ekskluzywne np takie http://www.ceneo.pl/269639

    Cezar

  • 10. Data: 2010-01-18 21:37:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 20:58:16 +0100, Cezar napisał(a):

    > Firma Tefal robi takie poszukaj sobie w internecie. Sa tańsze standart i
    > droższe ekskluzywne np takie http://www.ceneo.pl/269639

    Jeśli ktoś koniecznie chce wydać 15zł na jedną łopatkę, podczas gdy w IKEA
    dostanie takie trzy za 1/3 tej ceny.. No może bez metalowej obręczy ;-)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl