  • 1. Data: 2010-01-18 12:38:10
    Temat: "pocace" sie okna - problem !!!
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    witam,

    mieszkamy w domu wybudowanym przez spoldzielnie. Budynek ma 3 lata.
    Od jakiegos czasu okna zaczela nam sie strasznie pocic (okna plastiki z
    regulowanym wywietrznikiem na gorze). Rama okna zawsze byla mokra.
    Trzeba bylo wycierac scierka bo na parapecie byly male kaluze. A teraz
    oknazaczely pokrywac sie cieniutka warstwa lodu. Lod jest tylko w jednym
    miejscu.
    Okna lacza sie ze soba pod katem 90 stopni i przedzielone sa cieniutka
    uszczelka i w tym miejscu zaczynaja sie "lodzic". Czy to wina okien czy
    sposobu montazu?
    I jak dbac o te uszczelki? Dzis mialem klopot o otwarciem okna
    przymarzlo doramy - czy smarowac te uszczeleczki gliceryna czy jak?

  • 2. Data: 2010-01-18 14:12:08
    Temat: Re: "pocace" sie okna - problem !!!
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Uzytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > I jak dbac o te uszczelki? Dzis mialem klopot o otwarciem okna przymarzlo
    > doramy - czy smarowac te uszczeleczki gliceryna czy jak?

    Tak to bedzie i niewiele da sie z tym zrobic. W mieszkaniu masz cieplo, w
    powietrzu jest tez jakas zawartosc wilgoci. Rózna - zalezna od stanu budynku
    i charakteru pomieszczenia. Okna stanowia zimna powierzchnie, a szyby w
    ogóle jako material nie stanowia jakiejs wiekszej bariery dla promieni IR
    czyli ciepla. W zetknieciu z zimna pwierzchnia okien wilgoc zawarta w
    powietrzu bedzie sie na nich wykraplac. Jezeli okna sa sporym mostkiem
    terminczym, wykroplona wilgoc bedzie zamarzac. Z tego co piszesz wnioskuje
    ze dwa laczace sie pod katem prostym okna to albo sciana narozna albo
    loggia.
    Jezeli sciany budynku sa dobrze ocieplone, to takie okno bedzie stanowic
    swoisty "biegun zimna" w pomieszczeniu. Mozna z tym cos poradzic na dwa
    sposoby: zwiekszyc wentylacje pomieszczenia co bedzie sie wiazac z jego
    wychlodzeniem lub intensywnie ogrzewac ta oszklona przestrzen np montujac
    pod oknami grzejniki CO lub dmuchajac na okno farelka.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-01-18 14:30:08
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    Jackare wrote:

    dzieki za odpowiedz

> [...]
    > mostkiem terminczym, wykroplona wilgoc bedzie zamarzac. Z tego co
    > piszesz wnioskuje ze dwa laczace sie pod katem prostym okna to albo

    To sciana narozna. Dziwi mnie ze "poci" sie tez to okna w ktorym jest
    zamontowany ten uchylny wywietrznik- caly czas rozkrecony na maksa

> [...]
    > wychlodzeniem lub intensywnie ogrzewac ta oszklona przestrzen np
    > montujac pod oknami grzejniki CO lub dmuchajac na okno farelka.
    Pod oknami sa grzejniki CO grzejace calkiem niezle. Ale do parapetu od
    spodu mam przyczepiony folie aluminioowa zeby cieplo nie szlo w parapet
    (drewniany). czy jak sie pozbede foli to cieplawy parapet cos zmieni?

  • 4. Data: 2010-01-19 08:54:16
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > To sciana narozna. Dziwi mnie ze "poci" sie tez to okna w ktorym jest
    > zamontowany ten uchylny wywietrznik- caly czas rozkrecony na maksa

    Jesli okno ma temperature ponizej punktu rosy to woda bedzie sie wykraplac.
    Sa dwie mozliwosci - obnizenie wilgotnosci powietrza w poblizu okna (raczej
    nierealne) lub podwyzszenie temperatury przy powierzchni okna (rama,
    przewiewajace uszczelki, okolice aluminiowej ramki szyby i sama szyba).
    Dlatego piszemy o grzejniku i wentylatorze - pierwszy podgrzeje, drugi
    wyrówna temparature z pomieszczeniem.

    > Pod oknami sa grzejniki CO grzejace calkiem niezle. Ale do parapetu od
    > spodu mam przyczepiony folie aluminioowa zeby cieplo nie szlo w parapet
    > (drewniany). czy jak sie pozbede foli to cieplawy parapet cos zmieni?

    Nic albo prawie nic nie zmieni. Drewniany parapet nie stanie sie grzejnikiem
    :).
    Pozdrawiam,
    Druid29