  • 1. Data: 2015-02-24 21:38:42
    Temat: Jak ciąć jaśminowiec aby zakwitł
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Pytanie jak w tytule:
    Jak ciąć jaśminowiec aby zakwitł w tym sezonie.
    W zeszlym roku przycialem jasminowce radykalnie tak ze nie zakwitly ale
    pojawily sie geste przyrosty ok 2 metrow. Teraz chcialbym nieco przyciac te
    bardzo dlugie odrosty ale tak aby zakwitly. Czy obciecie tylko czubków (np.
    20 cm) pozwoli im zakwitnąć?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2015-02-24 23:09:21
    Temat: Re: Jak ciąć jaśminowiec aby zakwitł
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2015 21:38:42 +0100, Tomasz napisał(a):

    > Teraz chcialbym nieco przyciac te
    > bardzo dlugie odrosty ale tak aby zakwitly.

    Czyli na nich właśnie zakwitnie teraz - więc ich nie ruszaj.
    Jaśminowca nie tnie się co roku, bo zakwita właśnie na pędach dwuletnich.
    Krzewy kwitnące wiosną tnie się po, a nie przed kwitnieniem.
    http://porady.kwiaty-ogrody.pl/drzewa-i-krzewy-ozdob
    ne/jasminowiec-wonny-ciecie-uprawa-odmiany/

    > Czy obciecie tylko czubków (np.
    > 20 cm) pozwoli im zakwitnąć?

    Jak wyżej - formowanie można robić PO przekwitnięciu i wtedy możesz uciąć
    ile chcesz.

    --

    XL
    pewni siebie.

  • 3. Data: 2015-02-25 18:34:40
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > te bardzo dlugie odrosty ale tak aby zakwitly. Czy obciecie tylko
    > czubków (np. 20 cm) pozwoli im zakwitnąć?

    Hejka. Obcięte czubki na pewno nie zakwitną a pozostałe części
    zeszłorocznych odrostów jaśminowców powinny zakwitnąć. Ja bym obciął nawet
    więcej i poprawił po przekwitnieniu krzewów.
    Pozdrawiam gabarytowo Ja...cki

  • 4. Data: 2015-02-25 21:56:35
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2015 18:34:40 +0100, Dirko napisał(a):

> [...]
    > zeszłorocznych odrostów jaśminowców powinny zakwitnąć. Ja bym obciął nawet
    > więcej i poprawił po przekwitnieniu krzewów.

    Strzyżono!
    --

    XL
    pewni siebie.