  • 1. Data: 2015-02-22 16:21:30
    Temat: Opryski
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    Czy teraz w okresie zimowo/wiosennym nalezy przeprowadzac opryski
    drzew owocowych - jablonie, grusze, sliwy, brzoskwinie, czeresnie, wisnie.
    Prosze o porade.

  • 2. Data: 2015-02-22 21:43:38
    Temat: Re: Opryski
    Od: johnny <j...@p...pl>

    W dniu 2015-02-22 16:21, uzytkownik pisze:
    > Czy teraz w okresie zimowo/wiosennym nalezy przeprowadzac opryski
    > drzew owocowych - jablonie, grusze, sliwy, brzoskwinie, czeresnie, wisnie.
    > Prosze o porade.

    Kiedyś, za stary piyrwy, zalecano oprysk zimowy jakimś zajzajerem co
    niszczy zimujące jajca szkodników. Chodziło glównie o mszyce i
    przędziorki o ile pomnę, ale niestety gineło przy tym całym ambarasie
    wszystko co pozyteczne. Zatem już się chyba tego nie poleca. Z opryskiem
    na działce - raczej ostrożnie, i tak nie będziesz miał owoców tak
    pieknych jak z sadu produkcyjnego, gdzie np na parcha pryska się
    kilkanascie razy w ścisle określonych terminach. Szkodniki zwalczaj w
    momencie jak już sa na drzewie - nie na zapas, z grzybami daj se spokój
    (ale to moja szkoła, nie upieram się że jedynie słuszna;-). No może na
    brzoskwinie 2 opryski na mysie uszko Syllitem...Reszta w rękach Boga;-)

    pozdrawiam Johnny

  • 3. Data: 2015-02-23 12:14:10
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > upieram się że jedynie słuszna;-). No może na brzoskwinie 2 opryski na
    > mysie uszko Syllitem...Reszta w rękach Boga;-)

    Hejka. Brzoskwinie, przeciw kędzierzawości liści, pryskamy w okresie
    bezlistnym do momentu nabrzmiewania pąków wiosną. Określenie "mysie ucho"
    raczej na pewno dotyczy fazy rozwojowej pędów jabłoni i ew. gruszy.
    Opryski pozostałych drzew owocowych w okresie bezlistnym to już dość
    szeroki temat.
    My wczoraj (po sobotnim prześwietlaniu i formowaniu koron) dokonaliśmy
    oprysku jabłoni Topsinem, który zastosowaliśmy przeciw chorobom drewna.
    Pozdrawiam anamnestycznie Ja...cki