  • 11. Data: 2015-05-18 19:02:38
    Temat: Re: Jak długo kiełkuje trawa?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-18 o 17:08, Dirko pisze:

    > Hejka. Zupełnie niespodziewanie znalazłszy się w tematyce kolejowej
    > wypada mi wszakże dostrzec różnicę między Pendolino a taborem kolei
    > regionalnych (tzw. kiblami).

    Jeśli ktoś chce jechać szybko, luksusowo oraz _pewnie_, to niestety
    przeterminowany tabor musi wymienić na nowy, a nie wsiadać do pociągu
    byle jakiego.

    > Nie mniej jednak wypada wrócić do pytania, co z tymi starymi nasionami
    > trawy z piwniczki?

    Zaryzykować i wysiać w miejsce docelowe, jak sądzę.

    Ewa

  • 12. Data: 2015-05-18 21:26:53
    Temat: Odp: Jak długo kiełkuje trawa?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Jacek" wnet habilitowany:

    > Kilka dni temu wysiałem nasiona trawy. Jest tego w sumie może z 10 mkw.
    > Podlewam, czekam i jak dotąd nic. Obawiam się, że moje nasiona były
    > "kaputt", bo wziąłem z piwnicy paczkę, która leżakuje od 2013, o ile nie
    > 2012 roku.
    > Pytania do Was? Jak długo kiełkuje trawa? Jak długo nasiona trawy
    > zachowują zdolność kiełkowania?
    > Jacek

    Ja zaproponuję rozwiązanie, które jest może zbyt proste, ale miast
    doktoryzować się w trawnikach nie lepiej dokupić paczkę nasion za 2 dychy i
    dosiać?

    Pozdrawiam Johnny

  • 13. Data: 2015-05-18 23:33:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Zaryzykować i wysiać w miejsce docelowe, jak sądzę.

    Ryzyko zostało podjęte, miejsce docelowe obsiane. Tak to zrozumiałem.
    Jedyne wątpliwości dotyczą tego, czy czekać cztery tygodnie na wynik
    próby kiełkowania prowadzonej 'in situ', czy dla pewności od razu
    dosiać nasion świeżych (ile właściwie kosztują nasiona na dziesięć
    metrów kwadratowych trawnika?), by mieć pewność, że będzie szybko.

    Grupę podczytuję od bardzo dawna, prawie od początku jej istnienia.
    Pisuję od niedana, można powiedzieć, że ledwie od kilku chwil. Ale
    większość z tych chwil zajęło mi zrozumienie, że nie dla wszystkich
    "rec" znaczy to samo. Ja, gdyby mi się przyśniła w nocy Idea Trawnika,
    to bym zrobił wszystko, by ten zielony dywan mieć jak najwcześniej.
    Też bym może już po trzech dniach słał pytania, czy aby nie za długie
    to czekanie. Zrozumiałem jednak, że powinno być tu miejsce i dla tych,
    co muszą Rodzinę zdrowo wykarnić, choćby i pomidorem z zieloną piętką.
    Albo dla tych, którzy nade wszystko zważają na to, by jakieś ziarenko
    się nie zmarnowało, a ogród był produkcujny. Każdy ma takie "rec", na
    jakie zasłużył.

    Jarek

    PS
    Ja bym rozsypał ptaszkom. Wróblom albo sikorkom. Właściwie każdy ptak
    dobry, który przyleci. A jak one ładnie ćwierkają! O tej porze roku
    zwłaszcza.

    --
    Tak bowiem jest: kto skąpo sieje, ten skąpo i zbiera, kto zaś hojnie
    sieje, ten hojnie też zbierać będzie.

  • 14. Data: 2015-05-19 00:10:54
    Temat: Re: Odp: Jak długo kiełkuje trawa?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Johnny napisał:

> [...]
    > 2 dychy i dosiać?

    "Nie mniej jednak wypada wrócić do pytania, co z tymi starymi nasionami
    trawy z piwniczki" -- pozwolę sobie zacytować Klasyka (przez jak największe
    "K" ze wszystkich "K").

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2015-05-19 08:14:45
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Ryzyko zostało podjęte, miejsce docelowe obsiane. Tak to zrozumiałem.

    Rzeczywiście. Zmylił mnie ten odwrót w kierunku wcześniejszych
    eksperymentów.

    > (ile właściwie kosztują nasiona na dziesięć
    > metrów kwadratowych trawnika?)

    Pewnie z 10zł.

    > Ja bym rozsypał ptaszkom. Wróblom albo sikorkom. Właściwie każdy ptak
    > dobry, który przyleci. A jak one ładnie ćwierkają! O tej porze roku
    > zwłaszcza.

    Myślę, że ptaki nie będą się długo zastanawiać, czy to dla nich
    rozsypane, czy z przeznaczeniem na trawnik, i prędzej czy później
    rozwiążą tę sytuację. No, ale też troszkę trzeba poczekać.

    BTW Co zrobić, żeby ochronić borówki przed szpakami? Nie żebym nie
    chciała się z ptaszkami podzielić, ale boję się, że to one nie podzielą
    się ze mną, jak to miało miejsce w zeszłym roku. A kwitnie obficie i już
    widzę doglądających ją amatorów.

    Ewa

  • 16. Data: 2015-05-19 08:22:12
    Od: bbjk <a...@b...cc>

    W dniu 2015-05-19 o 08:14, FEniks pisze:
    BTW Co zrobić, żeby ochronić borówki przed szpakami?

    Borówki, wiśnie, czeresienki, czy co jeszcze Ci owocuje. Stara firanka.
    Jeśli nie masz, to z lumpeksu. Wypraktykowane.
    --
    B.

  • 17. Data: 2015-05-19 10:08:58
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-05-17 o 07:51, Jacek pisze:
> [...]
    > 2012 roku.
    > Pytania do Was? Jak długo kiełkuje trawa? Jak długo nasiona trawy

    Witam

    Ja kiedyś wysiałem nasiona zeszłoroczne - nie wzeszły :-(

    Nie kupowałem nowej paczki więc wiem na pewno, do jesieni rosły chwasty.

  • 18. Data: 2015-05-19 15:09:16
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-19 o 08:22, bbjk pisze:
    > W dniu 2015-05-19 o 08:14, FEniks pisze:
    > BTW Co zrobić, żeby ochronić borówki przed szpakami?
    >
    > Borówki, wiśnie, czeresienki, czy co jeszcze Ci owocuje. Stara
    > firanka. Jeśli nie masz, to z lumpeksu. Wypraktykowane.

    Dzięki, super pomysł. Szpaki się zdziwią.

    Ewa

  • 19. Data: 2015-05-19 19:49:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Rzeczywiście. Zmylił mnie ten odwrót w kierunku wcześniejszych
    > eksperymentów.

    Ja zrozumiałem, że eksperymenty miały być późniejsze -- wysiać jeszcze
    raz, laboratoryjnie. Potem wyliczyć siłę kiełkowania według wzorów
    podanych w linku. Eksperyment miał być lekiem na zasiane zwątpienie.

    > Pewnie z 10zł.

    Zaguglałem. Ceny kilogramowych opakowań od 15 zł, w większych wychodzi
    taniej. Piszą, że to na 50 metrów. Czyli za te 10 metrów będzie ze
    trzy złote (tylko później co chwilę trzeba wracać do pytania, co zrobić
    z ledwie napoczętą paczką nasion w piwniczce).

    > Myślę, że ptaki nie będą się długo zastanawiać, czy to dla nich
    > rozsypane, czy z przeznaczeniem na trawnik, i prędzej czy później
    > rozwiążą tę sytuację. No, ale też troszkę trzeba poczekać.

    Prowadząc równoległy wysiew laboratoryjny, zdolny eksperymentator będzie
    w stanie wyliczyć współczynnik wydziobu. Wiedza jest warościa samą
    w sobie, więc warto.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2015-05-19 19:51:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Agent0700 pisze:

    > Ja kiedyś wysiałem nasiona zeszłoroczne - nie wzeszły :-(
    >
    > Nie kupowałem nowej paczki więc wiem na pewno, do jesieni rosły chwasty.

    Nasiona wysiewnae na trawniki, to przeważnie mieszanki. Ja bym się
    obiawiał, że nawet jak coś wzejdzie, to nie wszystko, co potrzebne
    -- bo jednym gatunkom zdolności mijają szybciej, innym wolniej.
    Ale ja się nie znam -- Prawdziwy Ogrodnik zrobi wysiew próbny na
    ligninie, a potem Wprawnym Okiem określi, który kiełek to rajgras,
    który wiechlina, który kostrzewa. A potem porachuje, czy proporcje
    zgadzają się z założeniami.

    --
    Jarek