  • 1. Data: 2015-05-17 07:51:24
    Temat: Jak długo kiełkuje trawa?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Kilka dni temu wysiałem nasiona trawy. Jest tego w sumie może z 10 mkw.
    Podlewam, czekam i jak dotąd nic. Obawiam się, że moje nasiona były
    "kaputt", bo wziąłem z piwnicy paczkę, która leżakuje od 2013, o ile nie
    2012 roku.
    Pytania do Was? Jak długo kiełkuje trawa? Jak długo nasiona trawy
    zachowują zdolność kiełkowania?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-05-17 20:18:40
    Temat: Re: Jak długo kiełkuje trawa?
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2012 roku.
    > Pytania do Was? Jak długo kiełkuje trawa? Jak długo nasiona trawy

    Hejka.
    "Wbrew obiegowej opinii trawa kiełkuje bardzo długo, nawet do 4 tygodni w
    optymalncyh warunkach. Proces ten jest uzależniony od warunków pogodowych i
    wilgotności podłoża oraz od wartości siewnej samych
    nasionhttp://www.trawnik.com/?aktyw_kat=30#.VVjY1lKg
    p9k
    Nasiona zachowują zdolność kiełkowania około dwóch lat.
    Pozdrawiam trawnikowo Ja...cki

  • 3. Data: 2015-05-17 20:54:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-17 o 20:18, Dirko pisze:
    > Nasiona zachowują zdolność kiełkowania około dwóch lat.
    > Pozdrawiam trawnikowo Ja...cki
    No właśnie: jak rozumieć tę zdolność kiełkowania? Czy nasiona powiedzmy
    3-letnie wykiełkują dajmy na to w 50% czy też wcale?
    Jacek

  • 4. Data: 2015-05-17 21:41:33
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > No właśnie: jak rozumieć tę zdolność kiełkowania? Czy nasiona powiedzmy
    > 3-letnie wykiełkują dajmy na to w 50% czy też wcale?

    Hejka. Gdy mamy wątpliwości co do jakości nasion to wcześniej robimy
    próbę kiełkowania nasion.
    http://www.zielonyogrodek.pl/domowy-sposob-na-sprawd
    zenie-zdolnosci-kielkowania-nasion
    Pozdrawiam operatywnie Ja...cki

  • 5. Data: 2015-05-17 22:08:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Gdy mamy wątpliwości co do jakości nasion to wcześniej robimy
    > próbę kiełkowania nasion.
    > http://www.zielonyogrodek.pl/domowy-sposob-na-sprawd
    zenie-zdolnosci-kielkowania-nasion

    I czekamy na wynik próby wspomniane wcześniej cztery tygodnie, aby dopiero
    potem dokonać Siewu Zasadniczego? Dziesięciometrowe poletko, to jak raz
    areał dobry na takie próbne kiełkowanie. Można więc operatywnie czekać
    do Bożego Ciała i komisyjnie policzyć kiełki. Można też od razu rozrzutnie
    rozsypać kilka garści nowo nabytych nasion o już sprawdzonej zdolności
    kiełkowania.

    > Pozdrawiam operatywnie Ja...cki

    Jarek (racjonalnie)

    --
    -- A może byśmy coś zasiali?
    -- A na ten przykład co?

  • 6. Data: 2015-05-18 11:35:57
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Można więc operatywnie czekać
    > do Bożego Ciała i komisyjnie policzyć kiełki. Można też od razu rozrzutnie
    > rozsypać kilka garści nowo nabytych nasion o już sprawdzonej zdolności
    > kiełkowania.

    Hejka. Może dobrze, że ten kto wymyślił próbę kiełkowania nasion nie
    znał Ciebie bo z pewnościa wybiłbyś mu takie eksperymenty z głowy.
    Pozdrawiam nieatrakcyjnie Ja...cki

  • 7. Data: 2015-05-18 13:38:28
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-18 o 11:35, Dirko pisze:
> [...]
    >>>

    > Hejka. Może dobrze, że ten kto wymyślił próbę kiełkowania nasion
    > nie znał Ciebie bo z pewnościa wybiłbyś mu takie eksperymenty z głowy.

    O ile dobrze zrozumiałam, to wręcz przeciwnie - Jarek zachęca do
    poszerzenia eksperymentu! I - logicznie rzecz biorąc - wątkotwórca nic
    na tym nie traci, a zwłaszcza czasu.

    Ewa

  • 8. Data: 2015-05-18 14:37:45
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > - logicznie rzecz biorąc - wątkotwórca nic na tym nie traci, a zwłaszcza
    > czasu.

    Hejka. Jeżeli chodzi o nietracenie czasu to wątkotwórca mógłby nabyć
    trawnik z rolki i wkrótce po rozłożeniu cieszyć się jego widokiem .
    Tylko co z tymi starymi nasionami z piwniczki?
    Pozdrawiam ekspresowo Ja...cki

  • 9. Data: 2015-05-18 16:31:18
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-18 o 14:37, Dirko pisze:

    > Hejka. Jeżeli chodzi o nietracenie czasu to wątkotwórca mógłby
    > nabyć trawnik z rolki i wkrótce po rozłożeniu cieszyć się jego widokiem .
    > Tylko co z tymi starymi nasionami z piwniczki?

    Nie musi być od razu ekspres, wystarczy pośpieszny bez przesiadki. :)
    A jeśli chodzi o trawę z rolki - moi sąsiedzi sobie taki rozwinęli i
    służy im dzielnie już od kilku lat, więc na mały ogródek to nie taki
    znowu głupi pomysł. Ale potem i tak trzeba o niego dbać jak o zwykły.

    Ewa

  • 10. Data: 2015-05-18 17:08:25
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Nie musi być od razu ekspres, wystarczy pośpieszny bez przesiadki. :)

    Hejka. Zupełnie niespodziewanie znalazłszy się w tematyce kolejowej
    wypada mi wszakże dostrzec różnicę między Pendolino a taborem kolei
    regionalnych (tzw. kiblami).
    Nie mniej jednak wypada wrócić do pytania, co z tymi starymi nasionami
    trawy z piwniczki?
    Pozdrawiam behawiorystycznie Ja...cki