  • 1. Data: 2009-03-19 19:58:56
    Temat: Jak ludzie budują domy mieszkania na kredyt?
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300 - 1600
    zł na miesiąc a srednia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około 2000
    zł netto?

  • 2. Data: 2009-03-19 20:05:02
    Temat: Re: Jak ludzie budują domy mieszkania na kredyt?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    gadacz102 <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wynosi 1300
    > - 1600 zł na miesiąc a srednia pensja w gospodarce to 3100

    Skoro jedne ssaki mają cztery nogi, inne ssaki mają dwie nogi, a
    zupełnie nieliczne zamiast nóg mają płetwy, to statystycznie
    można stwierdzić, że przeciętny ssak ma trzy nogi i 0,005płetwy.
    To mniej więcej podobny problem, jak z tą _średnią_ pensją.

    J. (i 0.005 płetwy w formie pypcia u nasady pleców)

  • 3. Data: 2009-03-19 20:33:05
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    > Skoro jedne ssaki mają cztery nogi, inne ssaki mają dwie nogi, To mniej
    > więcej podobny problem, jak z tą _średnią_ pensją.

    Chcesz powiedziec że na kredyt budują bogatsi czy że Polacy zarabiaja więcej
    niz te statystyczne 2000 zł (3000 brutto) na miesiąc?

  • 4. Data: 2009-03-19 20:37:47
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    gadacz102 <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Chcesz powiedziec że na kredyt budują bogatsi czy że Polacy
    > zarabiaja
    > więcej niz te statystyczne 2000 zł (3000 brutto) na miesiąc?

    Chę powiedziec, że słowo "średnia pensja" obejmuje zarówno tych
    zarabiających minimum socjalne, jak i tych, którzy równowartość
    owego minimum socjalnego noszą w portfelu jako drobne. I dalej
    sprawa jest już prosta: jedni są w stanie poważnie myśleć o
    domu/mieszkaniu, inni nie.

    J.

  • 5. Data: 2009-03-19 20:51:37
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > minimum socjalnego noszą w portfelu jako drobne. I dalej sprawa jest już
    > prosta: jedni są w stanie poważnie myśleć o domu/mieszkaniu, inni nie.

    Mam wrażenie że ludziska wogóle nie myslą tylko się budują. Tzn podejmuja
    decyzję pod wpływem emocji - wiadomo rodzina, dom, dzieci... Na zdrowy
    rozumto się nie opłaci/kalkuluje.

  • 6. Data: 2009-03-19 21:01:55
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    gadacz102 <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam wrażenie że ludziska wogóle nie myslą tylko się budują. Tzn
    > podejmuja decyzję pod wpływem emocji - wiadomo rodzina, dom,
    > dzieci... Na zdrowy rozumto się nie opłaci/kalkuluje.

    Mam wrażenie, że temat jest niezbyt do tej grupy przystający, ale
    szczerze mówiąc trochę trudno mi sobie wyobrazić kogoś, kto pod
    wpływem emocji zaciaga kredyt hipoteczny. Tego wbrew zapewnieniom
    banków w reklamach naprawdę nie da się załatwić w 15 minut, 15
    dni jest chyba bliższe prawdy. No i same chęci też nie wystarczą,
    trzeba być dla banku trochę bardziej przekonującym, zwłaszcza w
    temacie owych zarobków.

    J.

  • 7. Data: 2009-03-19 21:19:34
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 20:58:56 +0100, gadacz102 napisał(a):

    > skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300 - 1600
    > zł na miesiąc a srednia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około 2000
    > zł netto?

    A poza wszystkim szara strefa osiąga już, dzięki Bogu, 20-30% PKB

    T.

  • 8. Data: 2009-03-20 08:13:38
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    gadacz102 pisze:

    > Mam wrażenie że ludziska wogóle nie myslą tylko się budują.

    Mój sąsiad tak robi. Nie mysli, tylko wyjezdza za granice.
    Mózg to przeceniany organ.

    pozdro
    --
    A S

  • 9. Data: 2009-03-20 09:15:16
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    gadacz102 <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300 - 1600
    > zł na miesiąc a srednia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około 2000
    > zł netto?

    Biorac pod uwagę statystykę przeważnie buduje się małżeństwo - czyli zarabiaja
    2x 2000 miesiecznie i jak spłacasz 1600 zł kredytu to i tak trochę na skromne
    życie zostaje.
    PioPio