  • 1. Data: 2010-03-02 20:28:13
    Temat: Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Znacie może jakiś sprawdzony pomysł jak wysiać większe nasiona np. bobiku na
    kilkumastu metrach ?

    Powierzchnia niewielka, jednak na tyle duża że raczej zbyt pracochłonne ręczne
    sianie punktowe.
    Siać należałoby na głębokość 6-8 cm, nie dysponuję siewnikiem.

    TomekD

  • 2. Data: 2010-03-02 22:36:48
    Temat: Re: Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > ręczne sianie punktowe.
    > Siać należałoby na głębokość 6-8 cm, nie dysponuję siewnikiem.

    Ten niedrogi siewnik powinien sobie poradzić:
    http://www.kard.pl/siewniki
    W innym przypadku musisz zastosować siewnik punktowy ręczny, rodzaj
    dozownika.

  • 3. Data: 2010-03-03 12:34:17
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Znacie może jakiś sprawdzony pomysł jak wysiać większe nasiona np. bobiku
    > na kilkumastu metrach ?

    Hejka. A konkretnie na jakiej powierzchni (ile m2)?
    Pozdrawiam obszarniczo Ja...cki

  • 4. Data: 2010-03-04 18:21:24
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Hejka. A konkretnie na jakiej powierzchni (ile m2)?

    Będzie raptem z 60m2, wiem że można ręcznie, ale to już trochę uciążliwe.
    Liczyłem że może jest jakiś 'patent' inny niż siewnik.
    Chyba posieję facelię :-)

    TomekD

  • 5. Data: 2010-03-04 18:25:18
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ten niedrogi siewnik powinien sobie poradzić:
    > http://www.kard.pl/siewniki
    > W innym przypadku musisz zastosować siewnik punktowy ręczny, rodzaj dozownika.
    Dzięki za rady.
    Kłopot w tym że normalny siewnik będzie dla mnie na dłuższą metę bezużyteczny.
    Co do dozownika to widziałem tylko do niewielkich nasion, bobik ma nasiona
    wielkości grochu.

    TomekD

  • 6. Data: 2010-03-05 07:37:42
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > >
    > Będzie raptem z 60m2, wiem że można ręcznie, ale to już trochę uciążliwe.
    > Liczyłem że może jest jakiś 'patent' inny niż siewnik.
    > Chyba posieję facelię :-)

    Wychodzi areał 6 x 10 m.Weź grabie,końcem kija,tym gdzie nie ma grabi,porób
    w ziemi rowki,jeśli wyjdzie za rzadko,to jeszcze w poprzek,zasiej co chcesz,
    obróć grabie żelastwem na dół i zagrab plantację.Albo zagoń żonę do
    roboty,będzie wiedziała jak to zrobić, bez konsultacji.Jeśli nie masz takiego
    sprzętu,to się ożeń!
    mirzan

  • 7. Data: 2010-03-05 17:22:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >news:hmoucn$go7> Będzie raptem z >60m2, wiem że można ręcznie, ale to już
    >trochę uciążliwe.

    Więcej czasu niz obsianie tych 60mkw straciles na pisanie tych postów;))

    Kris

  • 8. Data: 2010-03-05 19:47:36
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    > Więcej czasu niz obsianie tych 60mkw straciles na pisanie tych postów;))

    Faktycznie, pociesza mnie tylko to że nie jestem jedynym który na pisanie bez
    sensu czas traci :-)

    TomekD

  • 9. Data: 2010-03-05 19:56:36
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > obróć grabie żelastwem na dół i zagrab plantację.Albo zagoń żonę do
    > roboty,będzie wiedziała jak to zrobić, bez konsultacji.Jeśli nie masz takiego

    Wspomniany sprzęt mam w całości skompletowany, choć drugi ze wspomianych
    elementów zestawu wymagałby w tym zastosowaniu wymiany która może okazać się
    kłopotliwa.
    Zeszłoroczne próby pokazały że sprawniej od rycia rowków wychodzi użycie kołka
    do pikowania, jednak mój kręgłosłup nie do końca się z tym zgadzał :-)

    TomekD

  • 10. Data: 2010-03-05 20:03:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > Zeszłoroczne próby pokazały że sprawniej od rycia rowków wychodzi użycie
    > kołka do pikowania, jednak mój kręgłosłup nie do końca się z tym zgadzał

    Dlatego pisałem o aplikatorze - można poprzez jego rurkę wpuszczać do ziemi
    na wybrana głębokość nawet ziarna fasoli "Piękny Jaś", tyle, że nie mogę
    znaleźć artykułu z opisem. Ale link do siewniczka inspektowego jest dobry -
    ma on dwa wgłębienia w osi o różnej głębokości. Można zmodyfikować większy,
    gdyby zabieranie nasion ze zbiornika nie szło sprawnie, lub nasiona byłyby
    uszkadzane. Płynna regulacja podstawowych parametrów robi z niego
    uniwersalne narzędzie za niewielką kasę.